Alighogy a november végén hivatalosan is átadták az első Cybertruckokat a több mint kétszázezer amerikai megrendelő közül a legkorábban ébredőknek, máris Kína meghódítására indul a Tesla első elektromos hajtású kisteherautója. A Cybertruck még a kínai szemnek is meghökkentő futurisztikus látványt nyújt, ideális tehát ahhoz, hogy megvásárlója kitűnjön a tömegből.
Erre játszik rá a Tesla, amely vasárnap egyszerre nyolc kínai metropolisban mutatja be a nagyközönségnek a bivalyerős pickupot, amelyet odahaza 61 ezer dollárért kínál.
Kínában sem szeretnék olcsóbban adni, legfeljebb akkor, amikor az újdonság varázsa már elszáll. Megjegyzendő, hogy a jármű 2019-es bemutatásakor még 40 ezer dolláros alapárat emlegetett Elon Musk, a Tesla alapító-vezérigazgatója.
A cég a texasi Austinban lévő Gigafactoryjában gyártja a Cybertruckot, arról nincs szó, hogy a cég sanghaji testvérüzemében is megindulna az összeszerelése, ott marad a Model Y és a Model 3 gyártása, amelyekből innen látja el a teljes ázsiai piacot a Tesla és észak-amerikai exportra is jut belőlük.
A Tesla a Weibo közösségi portálon tette közzé a nagy Kína-hódító Cybertruck Túra állomásait, eszerint következő városokban kell résen lenniük a Tesla híveinek:
A szimultán zajló show-k végeztével a Cybertruck a Tesla valamennyi gyártásban lévő típusának – Model S, Model X, Model 3 és Model Y – társaságában konvojokba szerveződve országjáró körútra indul. A Tesla a vérmes remények lehűtésére hangsúlyozza, hogy a Cybertruck elsősorban terepre termett, és nem a kisáruszállító tulajdonságaival akar kitűnni a tömegből.
Magyarán inkább hobbi, mint üzleti célra ajánlja a használatát. Teszi ezt amiatt is, mert a kínai hatóságok újabban pickup-ellenes fellépésükkel egyre népszerűtlenebbé tették ezek használatát. Ezek közé tartozik például, hogy a pickupokkal csak az autópályák jobb szélső sávjában engedélyezett haladni, legfeljebb 100 kilométer/órás sebességgel, miközben a többiek százhússzal repeszthetnek.
A kínai nagyvárosok központjaiból is kitiltották a pickupokat, de ezt a szabályozást az utóbbi években enyhítették hiszen az áruszállításra ezek is alkalmasok, nem csak a dobozos furgonok. Még súlyosabb követelmény, hogy
a pickupokat 15 éves használat után kötelező bontóba vinni és bezúzatni,
s ezt igazolni a hatóságok felé. Igen valószínű, hogy egy Cybertruck még 15 évesen sem lesz olyan állapotban, hogy ez a művelet ne okozzon a jelentős anyagi sérelmet tulajdonosa számára. Idővel az ilyen „leharcolt” járművek exportja virágzó iparággá válhat Kínában is.
Jellemző, hogy a korlátozások miatt a kínai gyártók sem ezekre helyezik a hangsúlyt, noha a Szegeden decemberben autóipari óriásberuházást bejelentő BYD ebből a szegmensből sem akar kimaradni, ezért hamarosan piacra dobja a tölthető hibridhajtású (PHEV), egyelőre fantázianév nélkül futó járművét.
A fantázia amúgy is hiányzik a modellből, mivel az a legendás Ford Ranger pickupjának a kiköpött mása, a márkajelzés eltüntetésével a stílusjegyekből és a felépítésből a kutya se mondaná meg, hogy melyik az eredeti és ki koppintotta a másikat – legalábbis a kiszivárogtatott skiccek és kémfotók tanúsága szerint.
A dupla kabinos BYD-et exportra is szánják, full-elektromos változatát jövőre ígéri a cég. A pickupot négy, illetve ötszemélyes változatban is kínálják majd, előbbit luxuskivitelben, minden földi és GPS-es jóval felszerelve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.