Bár a Casiót eredetileg 1957-ben alapították, az első karórát – Casiotron QW02-10-et – 1974 novemberében mutatta be a cég. Ez a típus forradalmasította a karóra piacot, mivel digitális kijelzővel rendelkezett – hangzott el a hazai forgalmazó, a Fast Hungary Kft. sajtótájékoztatóján. Kezdetben 58 ezer jent kértek el érte, ami akkoriban egy kezdő fizetésnek felelt meg. A teljesen digitális kijelzővel rendelkező időmérő nemcsak az órát, a percet és a másodpercet, hanem a hónapot és a napot is automatikusan megjelenítette.

Az első modell, a Casiotron QW02-10 / Fotó: Jeans Day Marketing

A Casio fennállása során nem az áramlattal haladt, hanem diktálta a trendeket. Jó példa erre a 2012-ben bemutatott GB-6900-as modell, ami a világ első Bluetooth-kapcsolattal ellátott karórája volt

– hívta fel a figyelmet Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere. Hozzátette: a Casio történetében magyar szál is felbukkant, hiszen 2022-ben bemutatták a Rubik-kocka előtt tisztelgő limitált szériás G-SHOCK-ot. Emellett a Casio már több mint tíz éve rendszeres támogatója a magyar hegymászó expedícióknak.

Ugyan a márka alapvetően a számológépek gyártására szakosodott, de manapság annyira hangsúlyos a karórák gyártása és értékesítése, hogy ez adja a bevételek közel 60 százalékát.

A cég emellett elektronikus zongorák és projektorok, valamint számítástechnikai eszközök értékesítésével is foglalkozik. Hazánkban azonban elsősorban a karórák, másodsorban a számológépek és elektronikus zongorák révén ismert.

Phuket,,Thailand,-,April,30,,2023:,Casio,Watches,Displayed,At
Fotó: Shutterstock

A tavalyi év utolsó negyedében a Casio 67,7 milliárd jen nettó bevételre tett szert, ebből mintegy 44,7 milliárd kapcsolódott a karórák értékesítéséhez.

Ezen a téren jelenleg a délkelet-ázsiai országok számítanak a legnagyobb felvevő piacnak (35 százalékos részesedéssel) a márka számára. Európa ebből a szempontból a második helyet foglalja el (20 százalék), míg a harmadik legnagyobbnak a japán piac tekinthető, 17 százalékos súllyal. Az észak-amerikai értékesítés is jelentős, mivel a karórák eladásának legalább 16 százalékát adta. Bár Kínában a Casio hagyományosan erős, az ottani gazdasági lassulás miatt a tavalyi év harmadik negyedévében a kínai piac csak a 12 százalékát adta a karórák értékesítésének.

A Casio karórák közül egyértelműen az ütésálló G-SHOCK család számít a legnépszerűbbnek, mivel ez adja az értékesítés 53 százalékát. A Casio legalább kétmillió darab G-SHOCK modellt értékesített a tavalyi év októbere és december vége között.

A Casio Európában, így hazánkban is jelenleg legalább 500 darabos kínálattal van jelen a piacon, amely a sport-, a fitnesz-, a vintage-, a búvár-, a gyerek-, a női- és a hagyományos kvarcórákat egyaránt magába foglalja. A legfrissebb innovációk közé tartozik a napelemes GPS-navigációval rendelkező karórája (GPR-H1000), valamint a pulzusmérővel és a GPS-funkcióval ellátott G-SHOCK (GBD-H1000).

Túlzás nélkül állítható, hogy 50 év elég volt arra, hogy ma már a világ minden pontján ismerősen cseng ez a márkanév, ha megbízható, vagy elnyűhetetlen, vagy akár divatos vintage karórákról van szó. A Casio bebizonyította, hogy innováció is képes olyan hozzáadott értéket adni, ami felveheti a versenyt a tradicionális svájci órák egyeduralmával

– hangsúlyozta Nagy Sándor. A Casio sikere – tette hozzá – három fő tényezőnek köszönhető: a felhasználók iránti tiszteletnek, a minőségbe vetett kompromisszummentes hitnek, és a márka iránti töretlen bizalomnak. Az idei évben a Casio több újdonságot is bemutat, hogy így tisztelegjen karóra részlegének félévszázados fennállása előtt.