BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Döntés a balkáni segélyekről

A 2001--2006 közötti időszakban az EU 4,65 milliárd eurót fordít a balkáni térség támogatására -- határoztak tegnap a tagországok külügyminiszterei. Az összeget -- amelyből Szerbia kétmilliárd euróra számíthat -- részben az újjáépítés támogatására, részben pedig a menekültek segélyezésére fordítják. A külügyminiszterek arról is megállapodtak, hogy a szaloniki székhelyű regionális újjáépítési ügynökség tevékenységi köre mostantól nem csak Koszovóra, hanem egész Jugoszláviára kiterjed. (Netzeitung)

Liberalizáció a textilpiacon
A tagországok szakminisztereinek döntése értelmében az EU a következő négy év folyamán 65 textilipari termékkategóriában fokozatosan megnyitja piacát a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) tagországaiból származó termékek előtt. A listán a gyapjúanyagok, szőnyegek és szintetikus szálak éppúgy szerepelnek, mint a pizsamák, hálózsákok és a gépkocsikban használt biztonsági övek. A döntéssel -- ami a még meglévő kvóták mintegy ötödének eltörlését jelenti -- a tizenötök a WTO uruguayi fordulóján elhatározott textilipari liberalizáció felé tesznek lépéseket. A legérzékenyebb termékek esetében azonban továbbra is fennmaradnak a behozatali kvóták. (European Report)
Ki fuvarozhatja az eurohonatyákat?
A sofőrrel ellátott gépkocsik bérbe adására specializálódott Alsace International Car Services Company (AICS) szerint a Taxis 13 strasbourgi taxitársaság jogtalanul szerezte meg az európai parlamenti képviselők fuvarozásának jogát. Az AICS -- miután keresetét az elsőfokú bíróság elutasította -- most a fellebbviteli bíróságtól kéri a konkurens cég szerződésének érvénytelenítését, arra hivatkozva, hogy a francia törvények szerint tilos önálló taxisofőrök csoportjával olyan szerződést kötni, amely járműveik megkülönböztető jelzésének eltávolítását és a hatályos tarifaszabályok megszegését vonja maga után. A cég éves szinten legalább 725 ezer euróra becsüli az EP-képviselők fuvarozásának "piacát". (Agence Europe)
Feketelista készül a légitársaságokról
Az Európai Bizottság 2002-től havi rendszerességgel lista közzétételét tervezi azon légitársaságokról, amelyek járatai a legtöbbet késnek, feladott csomagjai a legnagyobb arányban vesznek el, és a legtöbb utasnak okoznak kellemetlenséget a túlkönyvelések. A mintegy ötven légitársaság figyelésén alapuló "szégyentáblákat" Brüsszel tervei szerint nem csak a médiában terjesztenék, hanem a repülőtereken is kifüggesztenék. Az Egyesült Államokban már a nyolcvanas évek közepe óta létezik hasonló figyelőrendszer, és annak hatására érzékelhetően javult a szolgáltatások színvonala. (Frankfurter Allgemeine Zeitung)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.