VILÁGGAZDASÁG Network

Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

GAZDASÁG

„A magyarok otthonaikért küzdenek az erős frank miatt”

2010. 8. 6. 13:08|Utolsó módosítás: 2010. 8. 6. 14:24|Gazdaság
A svájci frank erősödése miatt a magyar devizahitelesek nehéz helyzetben vannak, azért küzdenek, hogy megtartsák házaikat. Valaki inkább felégetné házát, mint a banknak adja - úgy is hajléktalan lesz.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

"Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat
megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A Bloomberg arról tudósít, hogy Magyarország annyira megszenvedte a svájci frank erősödését, hogy a devizahitelesek komoly küzdelmet folytatnak, hogy megtartsák lakásaikat és házaikat. Egy magyar nő azt nyilatkozta a Bloombergnek, hogy inkább felégeti házát, mint odaadja a banknak, ugyanis mindkét esetben hajléktalan lesz. Az alpesi deviza erősödése miatt arra kényszerül, hogy lakásokat takarítson.

A frank ára jelenleg 202,3 forint, de amikor az SNB felfüggesztette az intervenciót a frank gyengítése érdekében, a 220-as árfolyamot tesztelte a piac.

A forint pillanatnyi árfolyamát itt megtekintheti

A cikk a hirdetés után folytatódik
A háztartások hiteleinek kétharmada külföldi pénznemben denominált, 82 százaléka svájci frankban. Simor András részben a magyar egyéneket illeti kritikával, vélhetően arra gondolt, hogy nem ismerik a kockázatokat, mellyel a devizahitel-felvétele jár (a szerk.). „Még mindig nem találjuk a módját, hogy megállítsuk a lakosságot, hogy síkképcsöves televíziót vásároljanak külföldi pénznemben eladósodva.”

A Bloomberg álmatlan éjszakákról ír, mely azt a családot érinti, ahol az apuka elveszítette állását és az anyuka pedig nem tud dolgozni, mert fogyatékos gyermekére vigyáz. A munkahelyek lvesztésének problémája nem csak a devizahiteleseket érinti, hanem a forintadósokat is (a szerk.). „Nem tudom mi lesz velünk, ha lejár a moratórium” – mondta az asszony. A kormány 2011 április 15-ig kilakoltatási moratóriumot rendelt el. A kormány augusztus végén jelenti be a programot, mellyel a bajba jutott hiteleseket segítenék meg.

A Nemzetközi Valutaalap kifogásolja a kormány tervét, ugyanis azt az üzenetet küldi, hogy „problémák vannak a magyar bankszektorban” – mondta Christoph Rosenberg az IMF magyarországi delegációjának vezetője. „Egyetértünk abban, hogy a hiteleseknek segíteni kell, de közvetlenül és világos módon kell, hogy történjen”.

Szerző: Bloomberg - Világgazdaság Online

Tetszett a cikk? Ossza meg!
 iWiW 

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
„A magyarok otthonaikért küzdenek az erős frank miatt”
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

  • 12. gartner2010. 9. 8. 14:36

    Kedves Sven! Hála'Istennek már nem dolgozol ott........
    Nekünk meg már tökmindegy....

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    „A magyarok otthonaikért küzdenek az erős frank miatt”


    Kedves Sven! Hála'Istennek már nem dolgozol ott........
    Nekünk meg már tökmindegy....

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 11. Sven2010. 8. 8. 22:38

    Egy bank behajtasi osztalyan dolgoztam. Amikor az emberek felvettek a CHF, EUR meg JPY (Uristen!!!) hiteleiket, az egyik uf azt mondta, azert veszi fel, mert nincs kozjegyzoi dij. Atyaeg! Egy hulyenek hogy lehet elmagyarazni, hogy nezze meg az arfolyamot es valtsa at vagy akarmi, de ezt igy biztosan nem fogja tudni fizetni. Mar akkoriban is volt sok uf, aki bedolt 18 honap elott. Uf: HUF-os hitelt nem, mert az draga. Akkor nem kell felvenni devizaban sem, ez ilyen egyszeru. Nyilvan benne van, hogy Magyarorszagon ennek sincs kulturaja, de az nonszensz, hogy az allam fizesse ki az uf-ek ostobasagat. Kiszamolta mar valaki, hogy az mennyi lenne pontosan?

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    „A magyarok otthonaikért küzdenek az erős frank miatt”


    Egy bank behajtasi osztalyan dolgoztam. Amikor az emberek felvettek a CHF, EUR meg JPY (Uristen!!!) hiteleiket, az egyik uf azt mondta, azert veszi fel, mert nincs kozjegyzoi dij. Atyaeg! Egy hulyenek hogy lehet elmagyarazni, hogy nezze meg az arfolyamot es valtsa at vagy akarmi, de ezt igy biztosan nem fogja tudni fizetni. Mar akkoriban is volt sok uf, aki bedolt 18 honap elott. Uf: HUF-os hitelt nem, mert az draga. Akkor nem kell felvenni devizaban sem, ez ilyen egyszeru. Nyilvan benne van, hogy Magyarorszagon ennek sincs kulturaja, de az nonszensz, hogy az allam fizesse ki az uf-ek ostobasagat. Kiszamolta mar valaki, hogy az mennyi lenne pontosan?

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 10. aszora2010. 8. 7. 15:05

    Lakossági devizahitel-állomány forintban (forrás:PSZÁF)
    2004 - 375 mrd Ft
    2005 - 1092 mrd Ft
    2006 - 2001 mrd Ft
    2007 - 3190 mrd Ft
    2008 - 5039 mrd Ft

    Ebből az látszik, hogy 2007-2008-ban több devizathitelt helyeztek ki, mint ami addig összesen volt, 2008-ban pedig 10 hónap alatt (október után már nem nagyon hitleztek) ugyanannyit, mint az előző 2 évben összesen (usque 2000 mrd Ft értékben).
    A jegybanknak "elévülhetetlen" érdeme van ebben, ugyanis pont 2008-ban a válság kitörése előtt törölték el a forint árfolyamsávot, emiatt erősödhetett a forint 2008 júliusára 140 Ft/CHF -ig, devizatartalékot nem képeztek, emiatt is volt sürgős aZ IMF hitel (mert devizában kellett hitelt törleszteni, ami viszont nem volt).
    Nyilvánvaló szerintem, hogy a pézgyi szférában már tudták, hogy nagyon hamar jön a válság (ezt már 2007 nyarán is tudták, csak azt nem hogy mikor), és előtte még jó sok hitelt ide kiszrtak, amit most magasabb kamattal szednek be.
    A felelőtlenebb pedig mindig az aki semmit nem vállal a szerződésben, ez pedig momentán a bank.
    Egyoldalú módosítással bármilyen szélhámosságot meg lehet csinálni, és csábító kezdő feltételekkel embereket becsapni.
    Mondjuk aki 2008-ban 140 körüli CHF-nél vett fel nagy összegű hitel, az tényleg igen tájékozatlan, az nagyon mexívta (dupla törlesztő), viszont emiatt mindenki más is szív, mert most visszafizetésa van, és minél nagyobb a hitelállomány a CHF is annál erősebb (na nem mintha nem lenne majdnem mindegy, mert ha erősebb a forint, akkor majd a kamatokat növelik tovább a bankok).
    Az új kormány kvázi "devizahitel-befagyasztási" stratégiája miatt a devizahitel állomány lassú apadása várható (kb. 5-7%/év), a forint pedig lassan erősödik majd.
    Ha az PSZÁF javaslata a középárfolymaról megvalósul, akkor ez jelenthet 1-2%-kal kisebb terhet, aztán majd a fogynak a hitelek, akkor gyengül a frank.
    Mást itt most nem nagyon lehet csinálni.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    „A magyarok otthonaikért küzdenek az erős frank miatt”


    Lakossági devizahitel-állomány forintban (forrás:PSZÁF)
    2004 - 375 mrd Ft
    2005 - 1092 mrd Ft
    2006 - 2001 mrd Ft
    2007 - 3190 mrd Ft
    2008 - 5039 mrd Ft

    Ebből az látszik, hogy 2007-2008-ban több devizathitelt helyeztek ki, mint ami addig összesen volt, 2008-ban pedig 10 hónap alatt (október után már nem nagyon hitleztek) ugyanannyit, mint az előző 2 évben összesen (usque 2000 mrd Ft értékben).
    A jegybanknak "elévülhetetlen" érdeme van ebben, ugyanis pont 2008-ban a válság kitörése előtt törölték el a forint árfolyamsávot, emiatt erősödhetett a forint 2008 júliusára 140 Ft/CHF -ig, devizatartalékot nem képeztek, emiatt is volt sürgős aZ IMF hitel (mert devizában kellett hitelt törleszteni, ami viszont nem volt).
    Nyilvánvaló szerintem, hogy a pézgyi szférában már tudták, hogy nagyon hamar jön a válság (ezt már 2007 nyarán is tudták, csak azt nem hogy mikor), és előtte még jó sok hitelt ide kiszrtak, amit most magasabb kamattal szednek be.
    A felelőtlenebb pedig mindig az aki semmit nem vállal a szerződésben, ez pedig momentán a bank.
    Egyoldalú módosítással bármilyen szélhámosságot meg lehet csinálni, és csábító kezdő feltételekkel embereket becsapni.
    Mondjuk aki 2008-ban 140 körüli CHF-nél vett fel nagy összegű hitel, az tényleg igen tájékozatlan, az nagyon mexívta (dupla törlesztő), viszont emiatt mindenki más is szív, mert most visszafizetésa van, és minél nagyobb a hitelállomány a CHF is annál erősebb (na nem mintha nem lenne majdnem mindegy, mert ha erősebb a forint, akkor majd a kamatokat növelik tovább a bankok).
    Az új kormány kvázi "devizahitel-befagyasztási" stratégiája miatt a devizahitel állomány lassú apadása várható (kb. 5-7%/év), a forint pedig lassan erősödik majd.
    Ha az PSZÁF javaslata a középárfolymaról megvalósul, akkor ez jelenthet 1-2%-kal kisebb terhet, aztán majd a fogynak a hitelek, akkor gyengül a frank.
    Mást itt most nem nagyon lehet csinálni.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 9. Trambulin2010. 8. 7. 12:44

    A féligazság nem igazság. Olcsó dolog azzal jönni, hogy a bankok a hibásak. Nem angyalok az biztos, viszont nem is állították magukról.
    De az árfolyam alakulására nem sok hatásuk van és nagyon nem mindegy, hogy 1 chf 150, 180 vagy éppen 210 forint.
    Ha jobban megkapargatnák a bedőlt hitelesek helyzetét kiderülne, hogy szép számmal vannak köztük forinthitelesek is. A fizetésképtelenséget nagyrészt meg a munkahelyek elvesztése, a jövedelmek csökkenése, kiesése okozta. Az árfolyam okozta többletteher csak hab a tortán.
    Mert ha valaki úgy adósodott el 10-20 évre, hogy az épp aktuális jövedeleméből indult ki és azt kicentizve vállalt be részleteket, az bizony felelőtlenül járt el. Főleg ha (és szinte kivétel nélkül ez történt) tartalékok nélkül vágtak bele a hitelbe.
    Happyendnek igaza van.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    „A magyarok otthonaikért küzdenek az erős frank miatt”


    A féligazság nem igazság. Olcsó dolog azzal jönni, hogy a bankok a hibásak. Nem angyalok az biztos, viszont nem is állították magukról.
    De az árfolyam alakulására nem sok hatásuk van és nagyon nem mindegy, hogy 1 chf 150, 180 vagy éppen 210 forint.
    Ha jobban megkapargatnák a bedőlt hitelesek helyzetét kiderülne, hogy szép számmal vannak köztük forinthitelesek is. A fizetésképtelenséget nagyrészt meg a munkahelyek elvesztése, a jövedelmek csökkenése, kiesése okozta. Az árfolyam okozta többletteher csak hab a tortán.
    Mert ha valaki úgy adósodott el 10-20 évre, hogy az épp aktuális jövedeleméből indult ki és azt kicentizve vállalt be részleteket, az bizony felelőtlenül járt el. Főleg ha (és szinte kivétel nélkül ez történt) tartalékok nélkül vágtak bele a hitelbe.
    Happyendnek igaza van.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 8. nyarimikulas2010. 8. 7. 12:39

    kedves sven!

    problémáddal fordulj a nőtanácshoz! :-)

    vagy vegyél fel lakáshitelt és a drága albérleti pénzt fizesd annak törlesztésére.
    tudod a sok hülye is ezt csinálta. nem albérletet fizettek, hanem próbáltak normális lakhatást teremteni a családjuk számára.
    én nem is értem, ilyen stílussal hogyan foglalkozhatsz ügyfelekkel. ki az a marha aki téged erre a munkára alkalmaz.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    „A magyarok otthonaikért küzdenek az erős frank miatt”


    kedves sven!

    problémáddal fordulj a nőtanácshoz! :-)

    vagy vegyél fel lakáshitelt és a drága albérleti pénzt fizesd annak törlesztésére.
    tudod a sok hülye is ezt csinálta. nem albérletet fizettek, hanem próbáltak normális lakhatást teremteni a családjuk számára.
    én nem is értem, ilyen stílussal hogyan foglalkozhatsz ügyfelekkel. ki az a marha aki téged erre a munkára alkalmaz.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 7. happyend2010. 8. 7. 11:05

    Tisztelt 6. Sven

    "A sok barom igy is felvette."

    Melyik az az egyetem, ahol ilyen stílushoz még diplomát is adnak?

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    „A magyarok otthonaikért küzdenek az erős frank miatt”


    Tisztelt 6. Sven

    "A sok barom igy is felvette."

    Melyik az az egyetem, ahol ilyen stílushoz még diplomát is adnak?

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 6. Sven2010. 8. 7. 10:14

    Amikor meg egyetemre jartam 5-6 evvel ezelott es egy bank call centereben nyomtam az alberletre valora, mar akkor is azt mondtuk az ugyfelek lakashitel ertekesitesekor (amikor devizaban vettek fel), mint az befjegy eladasakor, hogy "a multbeli hozam semmilyen biztositekot nem nyujt a jovobeli teljesitesre" vagy valami hasonlot. A sok barom igy is felvette. Tobbszorosen rossz dontest miert azoknak kell megfizetnie, akik helyese(bbe)n dontottek? Orrba-szajba ment a hitel kihelyezes. Persze, most jo a bankokra mutogatni, hogy szemetetek esatobbi. Pedig nem. Az ugyfelek voltak hulyek. Hol jelenetkezhetek kompenzaciora, hogy ugyan lakashitelem nincs, de az alberletem draga?!

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    „A magyarok otthonaikért küzdenek az erős frank miatt”


    Amikor meg egyetemre jartam 5-6 evvel ezelott es egy bank call centereben nyomtam az alberletre valora, mar akkor is azt mondtuk az ugyfelek lakashitel ertekesitesekor (amikor devizaban vettek fel), mint az befjegy eladasakor, hogy "a multbeli hozam semmilyen biztositekot nem nyujt a jovobeli teljesitesre" vagy valami hasonlot. A sok barom igy is felvette. Tobbszorosen rossz dontest miert azoknak kell megfizetnie, akik helyese(bbe)n dontottek? Orrba-szajba ment a hitel kihelyezes. Persze, most jo a bankokra mutogatni, hogy szemetetek esatobbi. Pedig nem. Az ugyfelek voltak hulyek. Hol jelenetkezhetek kompenzaciora, hogy ugyan lakashitelem nincs, de az alberletem draga?!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 5. specforce2010. 8. 7. 08:07

    a magyarok a pénzügyi kultúra teljes hiánya miatt szellemi kihívásokkal küzdenek, reménytelenül... köszönhetően a fantasztikus mszmp-s komonistáknak, akiket nemhogy börtönbe zártak vagy kivégeztek volna, de még meg is választották miniszterelnöknek... egy egysejtűnek is több agya van, mint a magyaroknak, ugye, logikusan.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    „A magyarok otthonaikért küzdenek az erős frank miatt”


    a magyarok a pénzügyi kultúra teljes hiánya miatt szellemi kihívásokkal küzdenek, reménytelenül... köszönhetően a fantasztikus mszmp-s komonistáknak, akiket nemhogy börtönbe zártak vagy kivégeztek volna, de még meg is választották miniszterelnöknek... egy egysejtűnek is több agya van, mint a magyaroknak, ugye, logikusan.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 4. happyend2010. 8. 6. 18:59

    1.fulesb,

    "Simor András felelőssége vitathatatlan abban, hogy a "magyar egyének" tájékozatlanul adósodtak el külföldi devizában."

    Igen felelős és rettentő pofátlanság volt tőle a "nincs ingyen ebéd" dumája stb., de:

    1./ Figyelmeztetett, és elismerte, hogy erőteljesebben kellett volna,

    2./ Simor 2007-ben lett MNB elnök. A devizahitelek már régen dübörögtek. Előtte JÁRAI VOLT az MNB elnöke 2001-től. Az Ő elnöksége alatt indultak a devizahitelek. A FIDESZ kormány nevezte ki, mai 8 millió Ft-nak megfelelő fizetéssel. Járai tájékoztatott megfelelően és jól együtt működött a PSZÁF-el? Ő nem felelős?

    3./ A FIDESZ a gazdasági válság kitörését követően azzal a kritikával illete a Bajnai kormányt, hogy semmit sem tesz a devizahitelesek megsegítésére. Mit tesz a jelenlegi kormány? Volt 1,5 évük felkészülni, hogy előálljanak a tutival. Nem álltak elő. Először hitegettek a deviza hitelek Ft hitelre átválltásával, majd 2 nap alatt a Kósa-Szíjjártó duó 15 Ft-al felvitte az Euro árfolyamát és kitolták a kilakoltatási moratóriumot 2011 tavaszára. Ez utóbbival azonban csak a fizetésképtelenk tartozását növelik meg. A magas CHF árfolyam miattt megugrott a tőketartozásuk, a nemfizetés miatt nő a kamat tartozás, mi több a késedelmes fizetés miatt hozzáadódik a késedelmi kamat. Jövő tavasszal a döntő többségnak esélye sem lesz, hogy visszafizesse. Jön az árverezés (még nagyobb buktával) vagy az "állami tulajdonba vétel". Ez utóbbi esetben elbukja az összes eddigi befizetését és havi lakbérért majd bennt lakhat. Praktikusan állami tulajdonú bérlakássá konvertálják ingatlanát, azért mert esélyük sem lesz kifizetni a felhalmozott hatalmas tartozást és kamatait. Ez a szám, akinek esélye sincs a visszafizetésre, a Bankszövetség elnöke szerint kb. 100.000.

    Mi lehet a megoldás a még fizetni tudók számára? Talán az 1.000.000-ós munkahelyteremtés beindítása és kiszámítható stabil árfolyam. Azt hiszem sokakat megmentene a bedőléstől pl. a tavaly nyári 175-180 Ft körüli CHF és 270 körüli Euro árfolyam, de még a választások környéki 183-as CHF is.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    „A magyarok otthonaikért küzdenek az erős frank miatt”


    1.fulesb,

    "Simor András felelőssége vitathatatlan abban, hogy a "magyar egyének" tájékozatlanul adósodtak el külföldi devizában."

    Igen felelős és rettentő pofátlanság volt tőle a "nincs ingyen ebéd" dumája stb., de:

    1./ Figyelmeztetett, és elismerte, hogy erőteljesebben kellett volna,

    2./ Simor 2007-ben lett MNB elnök. A devizahitelek már régen dübörögtek. Előtte JÁRAI VOLT az MNB elnöke 2001-től. Az Ő elnöksége alatt indultak a devizahitelek. A FIDESZ kormány nevezte ki, mai 8 millió Ft-nak megfelelő fizetéssel. Járai tájékoztatott megfelelően és jól együtt működött a PSZÁF-el? Ő nem felelős?

    3./ A FIDESZ a gazdasági válság kitörését követően azzal a kritikával illete a Bajnai kormányt, hogy semmit sem tesz a devizahitelesek megsegítésére. Mit tesz a jelenlegi kormány? Volt 1,5 évük felkészülni, hogy előálljanak a tutival. Nem álltak elő. Először hitegettek a deviza hitelek Ft hitelre átválltásával, majd 2 nap alatt a Kósa-Szíjjártó duó 15 Ft-al felvitte az Euro árfolyamát és kitolták a kilakoltatási moratóriumot 2011 tavaszára. Ez utóbbival azonban csak a fizetésképtelenk tartozását növelik meg. A magas CHF árfolyam miattt megugrott a tőketartozásuk, a nemfizetés miatt nő a kamat tartozás, mi több a késedelmes fizetés miatt hozzáadódik a késedelmi kamat. Jövő tavasszal a döntő többségnak esélye sem lesz, hogy visszafizesse. Jön az árverezés (még nagyobb buktával) vagy az "állami tulajdonba vétel". Ez utóbbi esetben elbukja az összes eddigi befizetését és havi lakbérért majd bennt lakhat. Praktikusan állami tulajdonú bérlakássá konvertálják ingatlanát, azért mert esélyük sem lesz kifizetni a felhalmozott hatalmas tartozást és kamatait. Ez a szám, akinek esélye sincs a visszafizetésre, a Bankszövetség elnöke szerint kb. 100.000.

    Mi lehet a megoldás a még fizetni tudók számára? Talán az 1.000.000-ós munkahelyteremtés beindítása és kiszámítható stabil árfolyam. Azt hiszem sokakat megmentene a bedőléstől pl. a tavaly nyári 175-180 Ft körüli CHF és 270 körüli Euro árfolyam, de még a választások környéki 183-as CHF is.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 3. gondolatok2010. 8. 6. 18:48

    Nos az új kegyensúlyozott tájékozatás modelljéül szolgáló médiában a minap elhangoztt, hogy a jobbos? közdaszok? nem értik miért úgy mozog a forint a svájci frankhoz képest ahogy mozog. Egy rövid kis kurzus:
    Amíg a forint stabilitását az EU grantálja addig maga a forint is az EUR árfolymához van "kötve". Tehát ha az süllyed akkor mi is süllyedünk, ha az emelkedik akkor mi is emelkedünk. A svájci frank a forinthoz közvetlenül sehogyan sem kötődik.
    A svájci frank az EUR-hoz képest mozdul el annak megfeleően, hogy mennyire növekszik vagy csökken az EUR zóna bizalmi indexe. Tehát a HUF-CHF árfolyamot alapvetően ez határozza meg és nem más...


    "Simor András felelőssége vitathatatlan abban, hogy a "magyar egyének" tájékozatlanul adósodtak el külföldi devizában."
    Amikor SA hivatalba lépett akkor már a Magyar egyének nyakig el voltak adósodva devizában...

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    „A magyarok otthonaikért küzdenek az erős frank miatt”


    Nos az új kegyensúlyozott tájékozatás modelljéül szolgáló médiában a minap elhangoztt, hogy a jobbos? közdaszok? nem értik miért úgy mozog a forint a svájci frankhoz képest ahogy mozog. Egy rövid kis kurzus:
    Amíg a forint stabilitását az EU grantálja addig maga a forint is az EUR árfolymához van "kötve". Tehát ha az süllyed akkor mi is süllyedünk, ha az emelkedik akkor mi is emelkedünk. A svájci frank a forinthoz közvetlenül sehogyan sem kötődik.
    A svájci frank az EUR-hoz képest mozdul el annak megfeleően, hogy mennyire növekszik vagy csökken az EUR zóna bizalmi indexe. Tehát a HUF-CHF árfolyamot alapvetően ez határozza meg és nem más...


    "Simor András felelőssége vitathatatlan abban, hogy a "magyar egyének" tájékozatlanul adósodtak el külföldi devizában."
    Amikor SA hivatalba lépett akkor már a Magyar egyének nyakig el voltak adósodva devizában...

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Tisztelt Látogatónk!

 

Ha hozzá kíván szólni cikkeinkhez és még nem regisztrálta magát, ide kattintva megteheti.

Adatai megadása után a belépéshez szükséges jelszavát emailben küldjük el Önnek.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

A hozzászólás mező nem fogad be HTML kódot, a sortöréseket automatikusan törli.
A képen látható ellenőrzőkód:
captcha
MEHET

Hozzászólásával együtt IP címe is rögzítésre kerül.

Részletes moderálási szabályzatunkat itt olvashatja.

USD/HUF 223.19 +0.076% USD/HUF
EUR/HUF 292.77 +0.063% EUR/HUF
CHF/HUF 242.4 -0.029% CHF/HUF
EUR/USD 1.3108 -0.065% EUR/USD

BUX (zárva)

2012. február 6. 17:06
19 900,88
1.2%
A BÉT információi alapján az adatokat a Magyar Vendor szolgáltatja.
15 perccel késleltetett adatok!
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Malév, fotók: Darnay Katalin

  • 2012, sorsfordító év? - VG konferencia, fotók: Darnay Katalin

  • Ismét Magyarországon a Ryanair - Fotók: Kallus György

  • Autóújdonságok Detroitban

  • Parlamenti ülésnap, december 19. - Fotók: Darnay Katalin

  • Szakszervezeti tüntetés, december 3. - Fotók: Darnay Katalin

Előző
Következő
  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

  • Mi bosszant minket a kgfb kampányban?

    Mi bosszant minket a kgfb kampányban?

  • MABISZ konferencia

    MABISZ konferencia

  • Mit gondolunk a végtörlesztésről?

    Mit gondolunk a végtörlesztésről?

  • Szemüveg nélküli 3D képernyő táblákhoz

    Szemüveg nélküli 3D képernyő táblákhoz

Előző
Következő
Tanulj meg viszonyítani! Dara Péter
ügyvezető igazgató
DEVISE Hungary
Le kéne venni időnként a szemellenzőt! Amíg más országokban elfogadott, sőt elvárt a fontos üzleti döntések előtt a piaci (versenytársi) információk begyűjtése, addig Magyarországon nagyon sok szervezet képviselője, vezetője, HR-ese semmihez sem viszonyítja magát, szervezetét. Tipikusan ilyen problémás kérdéskör a munkaerő foglalkoztatásához kapcsolódó jövedelmek területe. További írások itt találhatóak »
A másik 15 milliárd euró Essősy Zsombor
Vezérigazgató
MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt.
Az IMF-hitel átmeneti egyensúlyt teremtve az egységnyi, záros határidejű „laufot” biztosítja ahhoz, hogy jó irányba induljon el a gazdaság fejlesztése. Az így nyert idő mellé a pénzt a strukturális átalakításhoz, a gazdaság motorjainak begyújtásához kizárólag a most még elérhető, uniós források biztosítják. Ez a bizonyos „másik” 15 Mrd Euro jelenti azt a kivételes lehetőséget hazánk számára, amelyet most valóban vétek lenne nem kihasználni! További írások itt találhatóak »
Búcsúüzenet Oszkó Péter
ügyvezető igazgató
Portfolion
Úgy hiszem, semmi meglepő nincs abban, hogy a kormány nyilvánvaló gazdaságpolitikai kudarcai, az év végére újra beszakadó forintárfolyam, az állampapírok iránti kereslet elapadása miatt egyre kétségesebb finanszírozhatóság, a tönkretett növekedési pálya és a megrongált foglalkoztatási viszonyok tudatában évzáró aktusként újra előráncigálta Budai Gyulát. További írások itt találhatóak »
Jogszerű a hamburgeradó Bánki Orsolya
ügyvéd
ENWC
2011. szeptember 1-jétől ún. „népegészségügyi termékadó” terhel egyes üdítőitalokat, energiaitalokat, „előrecsomagolt cukrozott készítményeket”, sós snackeket és ételízesítőket. Az új adónem érezhetően drágítja majd a felsorolt élelmiszereket, emellett pedig számos jogi kérdést is felvet. További írások itt találhatóak »
Barcelonából jöttem… Mózes István
ügyvezető partner
ClientFirst Consulting Kft.
Idén szerencsém volt három kollégámmal együtt ellátogatni Barcelonába, a 12. MSPA (Mystery Shopping Providers Assosiation) Konferenciára. 42 ország közel 200 képviselője tette tiszteletét a találkozón, ahol a legfőbb téma természetesen a vevőkiszolgálás fejlesztése volt. További írások itt találhatóak »