Nem hárítja át ügyfeleire a távközlési adót a Tesco Mobile – közölte a Világgazdasággal Reszkető Péter. A cégvezető a döntést azzal indokolta, hogy a szolgáltatás három hónappal ezelőtti indításakor is kiemelt fontosságú célként határozták meg a tarifák átláthatóságát, illetve a kedvező percdíjakat, és ehhez az új adó bevezetése ellenére is ragaszkodnak. Az 50 százalékban a kiskereskedelmi lánc, 50 százalékban pedig a Vodafone tulajdonában álló társaság a vállalatvezetés elképzelései szerint az új adóteher költségeit más területről csoportosítja majd át, méghozzá úgy, hogy az eredeti profitcélokon nem kell emiatt módosítaniuk.
Reszkető Péter elmondta: valójában egy marketingstratégiai döntést kellett a cégnek meghoznia, s mivel úgy ítélték meg, hogy komoly hitelvesztést jelentene, ha néhány hónappal az indulás után módosítanának az árakon, úgy döntöttek, hogy a korábbi ígéreteknek megfelelően októberig biztosan szinten tartják a kezdeti percdíjakat.
A cégvezető hozzátette: reményeik szerint ezt követően sem drágulnak majd a szolgáltatásaik, hosszú távon azonban nehéz garanciát vállalni egy ilyen gyorsan változó piacon. Ráadásul az idén a Tesco Mobile-t is kettős adózás terheli (egyszerre kell fizetniük a most bevezetett távközlési és a még élő válságadót); más kérdés, hogy a társaság felfogása szerint ez lehetőséget is jelent, hiszen a válságadó 2013-as megszüntetése megint csak kitermel egy olyan fedezetet, ami hosszabb távon biztosíthatja a változatlan árakat.
Összességében tehát a Tesco Mobile akár előnyére is fordíthatja a távközlési adó bevezetését, hiszen az árak szinten tartása és az ebből fakadó árelőny a cégvezetés várakozásai szerint újabb lökést adhat az ügyfélszám emelkedésének. A társaság konkrétumokat egyelőre nem kíván elárulni eddigi eredményeiről, Reszkető Péter azonban annyit elmondott, hogy az első három hónapban több tízezres ügyfélkört építettek ki, amivel jelentősen túlszárnyalták az elvárásokat és a tulajdonosok által kitűzött célokat is. A Tesco Mobile egyértelműen konkurenseitől szerez ügyfeleket, hiszen a cég jelenleg kizárólag prepaid szolgáltatást nyújt, márpedig a feltöltőkártyás piac a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai szerint folyamatosan szűkül.
Persze minden bizonnyal negatív hatása is lesz a kétforintos adónak a cégre, amely már korábban jelezte, hogy minél előbb szeretne a feltöltőkártyás mellett egyéb konstrukciókat is kínálni fogyasztóinak. Reszkető Péter elmondta: az új teher miatt ennek előkészületeit kissé tolni kellett, jelentős késéssel azonban a cégvezető nem számol. A társaság ugyanis eddig sem a működés első évében tervezte a bővítést, a 2013-as bevezetést pedig továbbra is elérhetőnek tartják.
Kérdés persze, hogy minderre mit lép a Tescóval a piacon szinte egyidőben megjelenő, s igen hasonló stratégiát követő Blue Mobile. A Lidl érdekeltségébe tartozó szolgáltató ugyanis – akárcsak a Tesco – szintén a kiskereskedelmi lánc vevőire építve, alacsony árakkal szállt harcba az ügyfelekért, így a percenként és SMS-enként kétforintos adó minden bizonnyal a Blue Mobile-t is érzékenyen érinti. Tőzsér Judit, a Lidl PR-vezetője lapunk kérdésére elmondta: a cég még nem döntött arról, hogy áthárítja-e a fogyasztókra a többletterhet, erről jelenleg is folynak a tárgyalások a vállalat számára az infrastruktúrát biztosító Magyar Telekommal. Ráadásul egyelőre az MTelekom álláspontja sem ismert, hiszen miközben a másik két nagy szolgáltató, a Vodafone és a Telenor már jelezte, hogy árakat emel a többletteher miatt, a piacvezető a törvény elfogadását követően csak annyit közölt: vizsgálják a lehetséges lépéseket, s – ahogy ezt lapunknak most a cégnél jelezték – konkrét intézkedésekről továbbra sem született döntés.
Mindeközben a Business Telecom (BTel), a harmadik alternatív – más cég hálózatát is használó – szolgáltató, amely 2012-re ígérte mobilpiaci rajtját, a távközlési adó bevezetése ellenére továbbra sem mondott le ebbéli terveiről. Takács Krisztián, a társaság elnök-vezérigazgatója a Világgazdaságnak jelezte: a BTel bizonyos szempontból még kedvező helyzetben is lehet versenytársaihoz képest, hiszen már indulásakor számolhat a távközlési adóval, s nem utólag kell beépítenie üzleti modelljébe. A vállalat ennek megfelelően már tárgyal a potenciális partnerekkel, s a tervek szerint idén meg is indíthatja mobilszolgáltatását.
A Vodafone korábban jelezte, hogy amennyiben az Országgyűlés rábólint a módosításra, azt a cég is érvényesíti majd áraiban, s lapunk úgy tudja, hogy a Telenornál, illetve a Magyar Telekomnál is a törvény végső formájára vártak a konkrét lépések kidolgozása előtt. Mindez azt is jelenti, hogy lényegében biztosra vehető, hogy az adó július 1-jei életbelépésétől csak egy szolgáltató emel árat, a szerződési feltételek módosítását ugyanis 30 nappal korábban jelezni kell a NMHH-nál, ezt pedig eddig kizárólag a Vodafone tette meg.
A Vodafone korábban jelezte, hogy amennyiben az Országgyűlés rábólint a módosításra, azt a cég is érvényesíti majd áraiban, s lapunk úgy tudja, hogy a Telenornál, illetve a Magyar Telekomnál is a törvény végső formájára vártak a konkrét lépések kidolgozása előtt. Mindez azt is jelenti, hogy lényegében biztosra vehető, hogy az adó július 1-jei életbelépésétől csak egy szolgáltató emel árat, a szerződési feltételek módosítását ugyanis 30 nappal korábban jelezni kell a NMHH-nál, ezt pedig eddig kizárólag a Vodafone tette meg.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.