Orbán Viktor: júliustól bevezetjük a reklámadót
Jön a reklámadó
A miniszterelnök nem lát indokot arra, hogy hozzányúljanak az adórendszerhez, hiszen az alacsony jövedelemadó munkára ösztönöz, így a továbbiakban is inkább a fogyasztási oldalról szeretnék biztosítani a költségvetési bevételeket.
A kormány három éves munkáját értékelve úgy fogalmazott, hogy sikerült az országot kihúzni a gödörből. Magyarország képes volt kijönni a nemzetközi pénzügyi segélyprogramokból, így saját maga fenntartásával megszerezte a jogot arra, hogy saját sorsáról döntsön - mondta Orbán Viktor. A túlzottdeficit-eljárás megszüntetését ajánló bizottsági állásfoglalást úgy értékeli a miniszterelnök, hogy a kormány mozgástere megnő, biztonságban vannak az uniós források.
A zárolásokat fenntartják, és az előzetesen bejelentett intézkedések közül megvalósítják, hogy az egyszeri beruházásokat nem a költségvetés, hanem az állami vagyon mozgósításának terhére fogják elvégezni. A reklámadóról azt mondta Orbán Viktor, hogy egy szakmai egyeztetés még hátra van, de a kormány szándéka szerint júliustól bevezetik az új adónemet.
Varga tegnap nem tudta
A szerdai kormányülésen az a döntés született, hogy Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár egyeztessen a reklámszövetséggel a reklámadó bevezetéséről - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szerdán az M1 Az Este című műsorában.
A gazdasági tárca vezetője úgy fogalmazott: "nem tudok válaszolni arra a kérdésre, hogy lesz-e (reklámadó) vagy sem". A bevezetés annak is függvénye, hogy egy ilyen lépés milyen hatással lenne a piacra - tette hozzá.
Giró-Szász: lesz adó
Egy korábbi, szerdai sajtótájékoztatón Giró-Szász András kormányszóvivő még úgy nyilatkozott, hogy lesz reklámadó, bár akkor jelezte, hogy a kormány még nem tárgyalt e kérdésről.
A reklámadó szükségességét múlt pénteken azzal indokolta a kormány, hogy így kerülhetünk ki a túlzottdeficit-eljárás alól. A „2013. évi … törvény a túlzottdeficit-eljárás lezárása érdekében meghozandó intézkedésekről” című törvényjavaslat a reklámadó bevezetését tartalmazta.
Pedig nem kell több intézkedés
Az Európai Bizottság ugyanakkor a Varga-csomag első két pillérének értékelése alapján (zárolás, egyszeri beruházások „elhalasztása”) közölte, javasolja, hogy Magyarország kerüljön ki a deficitlejárás alól.
Most úgy tűnik, mégis lesz reklámadó, pedig az EU nem kér több intézkedést.