VILÁGGAZDASÁG Network

Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

GAZDASÁG / GAZDASÁGPOLITIKA

Megszűnhet a nyugdíjkorhatár

2010. 5. 21. 05:00|Utolsó módosítás: 2010. 5. 21. 14:25|Gazdaság » Gazdaságpolitika
A feladatok jó részét elvégezte a leköszönő kormány az időskori járandóságok terén. 40 éves szolgálati időt szabna a nyugdíjba vonulás feltételéül a Fidesz, ám ez már most is létezik - egy nyugdíjkorhatárral kombinálva. A kormányzó párt javaslatának csak úgy van értelme, ha utóbbit eltörlik .

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

"Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat
megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A feladatok jó részét elvégezte a leköszönő kormány
Állami nyugdíjkiadások
Vita. Az időskori járandóságok reálértékének a megőrzése, valamint – a nők esetében – 40 évnyi munkaviszony utáni nyugdíjállományba vonulás – e két elem biztosan szerepel a május utolsó hétvégéjén megalakuló Fidesz-kormány szociálpolitikai célkitűzései között. Az azonban más kérdés, hogy az időskori ellátások átalakítására mikor kerít sort az új kabinet, ezen a területen ugyanis – szemben néhány más kormányzati feladattal – nincs szükség azonnali módosításokra.

A cikk a hirdetés után folytatódik
Bár az érintettek nem kifejezetten örültek neki, a Bajnai-kabinet már tavaly határozott több olyan átalakításról, amelyek révén a nyugdíjrendszer egy-két évtizeden keresztül biztosan működőképes marad. Ezek közé tartozik a 13. havi nyugdíj megszüntetése mellett az indexálás inflációhoz kötése és a 2012-től kezdődő fokozatos korhatáremelés 65 évre. Ám éppen e szigorítások kapcsán fogalmazott Orbán Viktor kijelölt miniszterelnök, Schmitt Pál nemrég megválasztott házelnök és több más fideszes politikus is úgy, hogy „a szociális biztonságot helyre kell állítani”. Két konkrétum hangzott el sokszor, egyrészt a korhatáremelés visszavonása, másrészt a nyugdíjba vonulás már említett 40 évnyi munkaviszonyhoz kötése.

Ez utóbbi a napokban azáltal vált időszerűvé, hogy a Magyar Vegyipari, Energiaipari és Rokon Szakmákban Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége népszavazást kezdeményezett a módosítás érdekében. Ráadásul a szervezet nemcsak a saját ágazatában, hanem munkakörtől függetlenül bevezetné a 40 évnyi szolgálati időt mint elégséges feltételt. Bár az ezzel kapcsolatos törvényjavaslatok egyelőre nem jelentek meg, úgy tudjuk, valóban készül egy ilyen előterjesztés fideszes berkekben.

Ez a logika – legalábbis a nők esetében – a nyugdíjkorhatár megszüntetését jelentené, hiszen elegendő szolgálati idő mellett ezek szerint nem számítana, hogy az illető ténylegesen elérte-e az időskori járandóság megszerzéséhez egyelőre szükséges 62 és 65 év közötti kort (a korhatár 2012-től csak fokozatosan emelkedik). Máskülönben nem sok értelme lenne a Fidesz tervének, a 40 évnyi szolgálati időt ugyanis a jelenlegi jogszabályok is feltételül szabják, a már említett korhatár-követelmény mellett. Sőt, a csökkentett értékű nyugdíj megszerzéséhez is fel kell mutatni 37 évnyi szolgálati időt. Ami e terveknek gátat szabhat: a nyugdíjkassza viszonylagos egyensúlyát a válság számlájára írható munkaerő-piaci folyamatok, valamint az úgynevezett Ratkó-korszak gyermekeinek nemsokára esedékes nyugállományba vonulása is veszélybe sodorhatja.

Nehéz mit kezdeni a nyugdíjak vásárlóértékének a megőrzésére vonatkozó ígérettel is. Ezt ugyanis még a múlt évi szigorítás mellett is szavatolja a jelenlegi szisztéma. Ismeretes: tavaly májusig az indexálás alapja részben az infláció mértéke, részben pedig a reálbérek alakulása volt, azóta viszont csak az előbbit veszi figyelembe a rendszer (legalábbis évi 3 százalékos GDP-bővülés alatt). Ez hosszabb távon csökkenti a nyugdíjak értékét, egyelőre azonban valójában jobban is jártak az idősek a módosítással: tavaly a reálkereset 2,4 százalékkal csökkent, miközben az infláció 4,2 százalék volt.

Országok

Görögország
A nyugdíjrendszer megreformálása a hitelválsággal küzdő Görögország pénzügyi konszolidációjának lényeges eleme. A már elfogadott javaslat értelmében 60-ról 65 évre, a férfiakéval egy szintre emelnék a női nyugdíjkorhatárt. Növelnék a korai nyugdíjba vonulást sújtó levonások mértékét és szigorítanák a korkedvezményes nyugdíj feltételeit. A görög rendszer egyik fő problémája, hogy a sok kiskapu miatt a hivatalos korhatárhoz képest sokkal korábban vonulnak a legtöbben ténylegesen nyugdíjba, miközben a várható életkor az egyik legmagasabb Európában.

Franciaország
Évente 2 milliárd euróval nő a nyugdíj-biztosítási rendszer hiánya, amelynek szintje az idén már meg fogja haladni a 10 milliárd eurót. A fiskális és a demográfiai viszonyok kényszere miatt Párizs a hét elején javaslatcsomagot terjesztett elő a szociális partnereknek a nyugdíjreformmal kapcsolatban. A változtatást két irányban tartanák lehetségesnek. Egyrészt 40-ről 41 évre emelnék a kötelező munka-viszony hosszát, másfelől növelnék a korhatárt. Korábbi nyilatkozatokból kivehető, hogy utóbbit a jelenlegi 60-ról 2015-ig 61, 2020-ig pedig 62 évre emelnék.

Németország
A legtöbb uniós tagállaméihoz hasonló nyomasztó demográfiai kilátások hatására Berlin már 2007 áprilisában elfogadta a nyugdíjrendszer átalakításáról szóló törvényt. Ennek értelmében a jelenlegi 65-ről 67 évre emelik fokozatosan a nyugdíjkorhatárt. Az ütemterv szerint 2012 és 2024 között érnék el a 66 évet az egyes generációk esetében, 2025 és 2033 között pedig a 67-et. A korhatár mellett a munkaviszonyban töltött időt is figyelembe vennék, így az, aki 45 éven át fizette a hozzájárulást, továbbra is 65 évesen vonulhat majd nyugállományba.

Szerző: KR

Tetszett a cikk? Ossza meg!
 iWiW 

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Megszűnhet a nyugdíjkorhatár
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

  • 35. marthafree2010. 5. 27. 11:16

    Azt írja a cikk, hogy nem sok értelme van a 40 év szolgálati idő utáni nyugdíjnak.
    Ezzel nem értek egyet.
    Nekem meg van a negyven évem, munkanélküli vagyok. Ennyi idősen, két éve nem kapok sehol állást. Tele vagyok tartozással. A nyugdíj egy kis biztos bevételt jelentene a családomnak. Azért 40 év munkával, gyerekekkel, egyedül azért nem semmi, szerintem. Aki nem esett át ezen, nem tudhatja.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Megszűnhet a nyugdíjkorhatár


    Azt írja a cikk, hogy nem sok értelme van a 40 év szolgálati idő utáni nyugdíjnak.
    Ezzel nem értek egyet.
    Nekem meg van a negyven évem, munkanélküli vagyok. Ennyi idősen, két éve nem kapok sehol állást. Tele vagyok tartozással. A nyugdíj egy kis biztos bevételt jelentene a családomnak. Azért 40 év munkával, gyerekekkel, egyedül azért nem semmi, szerintem. Aki nem esett át ezen, nem tudhatja.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 34. Aratógép2010. 5. 25. 08:40

    Ez a cikk is csak egy feltételezésen alapul, vitát nem lehet úgy indítani, hogy Orbán nem jelölte meg, hogy mi a szándéka. Ha pedig végre megjelöli, akkor se lehet majd vita.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Megszűnhet a nyugdíjkorhatár


    Ez a cikk is csak egy feltételezésen alapul, vitát nem lehet úgy indítani, hogy Orbán nem jelölte meg, hogy mi a szándéka. Ha pedig végre megjelöli, akkor se lehet majd vita.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 33. bruno2010. 5. 25. 00:39

    (1) felül kell vizsgálni az összes rokkantnyugdíjast.
    sokan pénzért vették a leszázalékolást.
    aki mégsem rokkant, annak azonnal beszüntetni a nyugdíját, és visszafizettetni az eddig jogtalanul felvett összegeket.
    ehhez megbízható, független orvosbizottságok kellenek.

    (2) sok rokkantnyugdíjas jelenleg is dolgozik.
    de ha dolgozik, akkor nem lehet rokkant.
    aki dolgozik (az munkaképes), attól azonnal megvonnám a rokkantnyugdíjas státuszt.
    és visszafizettetném az indokolatlanul felvett nyugdíj összegét.
    + bírság + késedelmi kamat!!!!!!

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Megszűnhet a nyugdíjkorhatár


    (1) felül kell vizsgálni az összes rokkantnyugdíjast.
    sokan pénzért vették a leszázalékolást.
    aki mégsem rokkant, annak azonnal beszüntetni a nyugdíját, és visszafizettetni az eddig jogtalanul felvett összegeket.
    ehhez megbízható, független orvosbizottságok kellenek.

    (2) sok rokkantnyugdíjas jelenleg is dolgozik.
    de ha dolgozik, akkor nem lehet rokkant.
    aki dolgozik (az munkaképes), attól azonnal megvonnám a rokkantnyugdíjas státuszt.
    és visszafizettetném az indokolatlanul felvett nyugdíj összegét.
    + bírság + késedelmi kamat!!!!!!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 32. Hajnal2010. 5. 24. 17:19

    A 40 év szolgálati idő megszerzése, azaz 40 évet munkában tölteni, gyermeket nevelni, tanulni bizony nagyon kimerítő. Jó páran végig csináltuk. Sajnos annak a korosztálynak, akiknek felemelték 65 évre a nyugdíjba vonuláshoz szükséges életkort, az egészségi állapota elég rozoga. Nem csoda a munkahelyféltés, a család, a gyermeknevelés, igen csak stresszhelyzetbe hozzák az embereket. Ez egy klimaxos , változókorban lévő nőnél hatékonyabban jelentkezik. Úgy érzem nem lenne abban semmi igazságtalan, ha a nők 4o év szolgálati idővel nyugdíjba vonulhatnának még akkor is ha nem érték el a jelenleg bevezetett életkort. Aki közülünk úgy gondolja, és az egészségi állapota is engedi, egészséggel békességgel dolgozzék tovább munkatársai megbecsülésével. de könyörgöm aki nem bírja, mert elhasználódott, nem tud nap , mint nap ilyen idősen buszra rohanni, a buszon állva utazni, mint lovak, közben folyik róla a viz, este hazafelé bevásárolni, azt engedjük már el nyugdíjba, Ezen nők létszáma nem olyan sok, hogy abba belerokkanna az ország.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Megszűnhet a nyugdíjkorhatár


    A 40 év szolgálati idő megszerzése, azaz 40 évet munkában tölteni, gyermeket nevelni, tanulni bizony nagyon kimerítő. Jó páran végig csináltuk. Sajnos annak a korosztálynak, akiknek felemelték 65 évre a nyugdíjba vonuláshoz szükséges életkort, az egészségi állapota elég rozoga. Nem csoda a munkahelyféltés, a család, a gyermeknevelés, igen csak stresszhelyzetbe hozzák az embereket. Ez egy klimaxos , változókorban lévő nőnél hatékonyabban jelentkezik. Úgy érzem nem lenne abban semmi igazságtalan, ha a nők 4o év szolgálati idővel nyugdíjba vonulhatnának még akkor is ha nem érték el a jelenleg bevezetett életkort. Aki közülünk úgy gondolja, és az egészségi állapota is engedi, egészséggel békességgel dolgozzék tovább munkatársai megbecsülésével. de könyörgöm aki nem bírja, mert elhasználódott, nem tud nap , mint nap ilyen idősen buszra rohanni, a buszon állva utazni, mint lovak, közben folyik róla a viz, este hazafelé bevásárolni, azt engedjük már el nyugdíjba, Ezen nők létszáma nem olyan sok, hogy abba belerokkanna az ország.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 31. cirbolya2010. 5. 22. 16:21

    @agóra: igen ám, csak akkor hogyan válik fenntarthatóvá a rendszer (ahogy ez a cikkben is meg van említve). mert ugye ha vki korábban meg nyugdíjba (pl 58 évesen), és maradnak a mostani demográfiai folyamatok (amelyek megváltoztatása inkább évtizedekbe telik, mint évekbe), akkor az eltartottak számát növeled. a munkaerőpiac kifehérítése szorosan összetartozna ezzel, mert a munkavállaló hiába próbálja rávenni a munkaadót, h foglalkoztassa bejelentve, ha az nincs rákényszerítve/ösztönözve. az adócsökkentésnek, sajnos nem sok esélyét látom most, és ahhoz h legális munkahelyek sokasága keletkezzen komoly növekedést kellene produkálni. semmi bajom nincs egyébként ezzel, de ezeket a kpacsolódó intézkedéseket hozzá kell tenni, különben rosszul sül el.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Megszűnhet a nyugdíjkorhatár


    @agóra: igen ám, csak akkor hogyan válik fenntarthatóvá a rendszer (ahogy ez a cikkben is meg van említve). mert ugye ha vki korábban meg nyugdíjba (pl 58 évesen), és maradnak a mostani demográfiai folyamatok (amelyek megváltoztatása inkább évtizedekbe telik, mint évekbe), akkor az eltartottak számát növeled. a munkaerőpiac kifehérítése szorosan összetartozna ezzel, mert a munkavállaló hiába próbálja rávenni a munkaadót, h foglalkoztassa bejelentve, ha az nincs rákényszerítve/ösztönözve. az adócsökkentésnek, sajnos nem sok esélyét látom most, és ahhoz h legális munkahelyek sokasága keletkezzen komoly növekedést kellene produkálni. semmi bajom nincs egyébként ezzel, de ezeket a kpacsolódó intézkedéseket hozzá kell tenni, különben rosszul sül el.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 30. Agóra2010. 5. 22. 16:01

    Álampolgár!
    Azt irod:
    "Egyébként a gyes és a gyed csak akkor munkaviszony ha azt megelőzően rendelkezett munkaviszonnyal."

    Ha meg nem rendelkezett, akkor nem is kap gyest-gyedet. Ha meg jogosult rá, akkor azalatt az állam biztositja, vagyis beszámitják az idejét a nyugdijba.

    Azuro! Főisk.-egyetem nappalit beszámitják a munkaviszonyba, de nem korlátlanul. Csak 4 vagy 5 évet, vagyis ha valaki egymás után több főiskolát-egyetemet végzett nappalin, akkor is csak egyetlen főiskolát számitanak be, nem kaphat 8-10 év nyugdijbeszámitást.

    Egyébként meg nem tudom mi a baj a korhatár eltörléssel és 40 év munkaviszony utáni nyugdijba menéssel. Ha megvan a 40 év, akkor akár 58 évesen is nyugdijba mehet. Ha nincs meg a 40 év, akkor is elmehet, csak nem a jövedelme szerinti nyugdij-maximumot kapja, de ez most is igy van. Ebben semmi változás nincs. Valóban csupán a korhatárt törlik el, hogy ne kelljen a mostan érvénybe lépett 65 éves korig dolgozni ha már 58 évesen megvan a 40 év.
    Pl. elmehet valaki 30 év munkaviszonnyal is, csak kevesebbet kap, mintha még tovább dolgozna.
    Ha meg valaki nem tudott elegendő munkaviszonyt gyujteni, akkor most csak 65 évesen kap nyugdijat, az életkor eltörlésével pedig hamarabb is kérheti.
    Hiszen elég reménytelen pl már 50-en felöl elhelyezkedni, de akkor legalább kap annyi nyugdijat amennyi munkaviszonyt addig szerzett, nem kell várnia a 65. évéig, amit esetleg meg se ér.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Megszűnhet a nyugdíjkorhatár


    Álampolgár!
    Azt irod:
    "Egyébként a gyes és a gyed csak akkor munkaviszony ha azt megelőzően rendelkezett munkaviszonnyal."

    Ha meg nem rendelkezett, akkor nem is kap gyest-gyedet. Ha meg jogosult rá, akkor azalatt az állam biztositja, vagyis beszámitják az idejét a nyugdijba.

    Azuro! Főisk.-egyetem nappalit beszámitják a munkaviszonyba, de nem korlátlanul. Csak 4 vagy 5 évet, vagyis ha valaki egymás után több főiskolát-egyetemet végzett nappalin, akkor is csak egyetlen főiskolát számitanak be, nem kaphat 8-10 év nyugdijbeszámitást.

    Egyébként meg nem tudom mi a baj a korhatár eltörléssel és 40 év munkaviszony utáni nyugdijba menéssel. Ha megvan a 40 év, akkor akár 58 évesen is nyugdijba mehet. Ha nincs meg a 40 év, akkor is elmehet, csak nem a jövedelme szerinti nyugdij-maximumot kapja, de ez most is igy van. Ebben semmi változás nincs. Valóban csupán a korhatárt törlik el, hogy ne kelljen a mostan érvénybe lépett 65 éves korig dolgozni ha már 58 évesen megvan a 40 év.
    Pl. elmehet valaki 30 év munkaviszonnyal is, csak kevesebbet kap, mintha még tovább dolgozna.
    Ha meg valaki nem tudott elegendő munkaviszonyt gyujteni, akkor most csak 65 évesen kap nyugdijat, az életkor eltörlésével pedig hamarabb is kérheti.
    Hiszen elég reménytelen pl már 50-en felöl elhelyezkedni, de akkor legalább kap annyi nyugdijat amennyi munkaviszonyt addig szerzett, nem kell várnia a 65. évéig, amit esetleg meg se ér.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 29. szomszed042010. 5. 22. 13:18

    Bocsi,
    A folyamatos egyke....

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Megszűnhet a nyugdíjkorhatár


    Bocsi,
    A folyamatos egyke....

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 28. szomszed042010. 5. 22. 13:06

    Tanulmány:
    http://www.termeszetvilaga.hu/tv99/tv9902/jordan.html

    A rókának fontos a nyúl, mert egyik kedvenc tápláléka. A nyúlnak is fontos a róka, mert tőle függ, hogy mennyire szaporodhat el. De vajon mennyire fontos a nyúl és a róka az erdő életében?

    A kirovó-felosztó rendszer kényszerhelyzet
    a gyenge államok "találmánya".
    Rossz! De már annyira a béka fenekénél vannak egyes (miénk is) országok, hogy a korábban nyugdíjra befizetett összegeket felélték!
    Akkor meg mi kamatozna?
    A semmi?
    A folyamot egyke "népszaporulat" fogyásra ítélte a népességet.
    A folyamatosan romló munkahelyek miatt nincsenek bevételek, nincs szaporulat!

    A kígyó a farkába harap.
    Az állam meg a miénkbe.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Megszűnhet a nyugdíjkorhatár


    Tanulmány:
    http://www.termeszetvilaga.hu/tv99/tv9902/jordan.html

    A rókának fontos a nyúl, mert egyik kedvenc tápláléka. A nyúlnak is fontos a róka, mert tőle függ, hogy mennyire szaporodhat el. De vajon mennyire fontos a nyúl és a róka az erdő életében?

    A kirovó-felosztó rendszer kényszerhelyzet
    a gyenge államok "találmánya".
    Rossz! De már annyira a béka fenekénél vannak egyes (miénk is) országok, hogy a korábban nyugdíjra befizetett összegeket felélték!
    Akkor meg mi kamatozna?
    A semmi?
    A folyamot egyke "népszaporulat" fogyásra ítélte a népességet.
    A folyamatosan romló munkahelyek miatt nincsenek bevételek, nincs szaporulat!

    A kígyó a farkába harap.
    Az állam meg a miénkbe.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 27. repulos2010. 5. 22. 08:56

    "A dolgozó befizeti a nyugdíj járulékát, aztán amikor nyugdíjba megy akkor az addig felhalmozott tőkéből, és kamatos kamataiból kapja a nyugdíját."

    Bandita!

    Tévedsz, mert nem így van. A kirovó-felosztó rendszerben a nyugdíjjárulékot kifizetik az akkori nyugdíjasoknak.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Megszűnhet a nyugdíjkorhatár


    "A dolgozó befizeti a nyugdíj járulékát, aztán amikor nyugdíjba megy akkor az addig felhalmozott tőkéből, és kamatos kamataiból kapja a nyugdíját."

    Bandita!

    Tévedsz, mert nem így van. A kirovó-felosztó rendszerben a nyugdíjjárulékot kifizetik az akkori nyugdíjasoknak.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 26. repulos2010. 5. 22. 08:52

    Nem

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Megszűnhet a nyugdíjkorhatár


    Nem

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Tisztelt Látogatónk!

 

Ha hozzá kíván szólni cikkeinkhez és még nem regisztrálta magát, ide kattintva megteheti.

Adatai megadása után a belépéshez szükséges jelszavát emailben küldjük el Önnek.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

A hozzászólás mező nem fogad be HTML kódot, a sortöréseket automatikusan törli.
A képen látható ellenőrzőkód:
captcha
MEHET

Hozzászólásával együtt IP címe is rögzítésre kerül.

Részletes moderálási szabályzatunkat itt olvashatja.

KAPCSOLÓDÓ TÉMÁK

KONFERENCIÁK

Partnerek

AJÁNLAT


Ajánlat
USD/HUF 222.05 -0.437% USD/HUF
EUR/HUF 291.7 -0.303% EUR/HUF
CHF/HUF 241.82 -0.269% CHF/HUF
EUR/USD 1.3144 +0.211% EUR/USD
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Malév, fotók: Darnay Katalin

  • 2012, sorsfordító év? - VG konferencia, fotók: Darnay Katalin

  • Ismét Magyarországon a Ryanair - Fotók: Kallus György

  • Autóújdonságok Detroitban

  • Parlamenti ülésnap, december 19. - Fotók: Darnay Katalin

  • Szakszervezeti tüntetés, december 3. - Fotók: Darnay Katalin

Előző
Következő
  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

  • Mi bosszant minket a kgfb kampányban?

    Mi bosszant minket a kgfb kampányban?

  • MABISZ konferencia

    MABISZ konferencia

  • Mit gondolunk a végtörlesztésről?

    Mit gondolunk a végtörlesztésről?

  • Szemüveg nélküli 3D képernyő táblákhoz

    Szemüveg nélküli 3D képernyő táblákhoz

Előző
Következő
Tanulj meg viszonyítani! Dara Péter
ügyvezető igazgató
DEVISE Hungary
Le kéne venni időnként a szemellenzőt! Amíg más országokban elfogadott, sőt elvárt a fontos üzleti döntések előtt a piaci (versenytársi) információk begyűjtése, addig Magyarországon nagyon sok szervezet képviselője, vezetője, HR-ese semmihez sem viszonyítja magát, szervezetét. Tipikusan ilyen problémás kérdéskör a munkaerő foglalkoztatásához kapcsolódó jövedelmek területe. További írások itt találhatóak »
A másik 15 milliárd euró Essősy Zsombor
Vezérigazgató
MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt.
Az IMF-hitel átmeneti egyensúlyt teremtve az egységnyi, záros határidejű „laufot” biztosítja ahhoz, hogy jó irányba induljon el a gazdaság fejlesztése. Az így nyert idő mellé a pénzt a strukturális átalakításhoz, a gazdaság motorjainak begyújtásához kizárólag a most még elérhető, uniós források biztosítják. Ez a bizonyos „másik” 15 Mrd Euro jelenti azt a kivételes lehetőséget hazánk számára, amelyet most valóban vétek lenne nem kihasználni! További írások itt találhatóak »
Búcsúüzenet Oszkó Péter
ügyvezető igazgató
Portfolion
Úgy hiszem, semmi meglepő nincs abban, hogy a kormány nyilvánvaló gazdaságpolitikai kudarcai, az év végére újra beszakadó forintárfolyam, az állampapírok iránti kereslet elapadása miatt egyre kétségesebb finanszírozhatóság, a tönkretett növekedési pálya és a megrongált foglalkoztatási viszonyok tudatában évzáró aktusként újra előráncigálta Budai Gyulát. További írások itt találhatóak »
Jogszerű a hamburgeradó Bánki Orsolya
ügyvéd
ENWC
2011. szeptember 1-jétől ún. „népegészségügyi termékadó” terhel egyes üdítőitalokat, energiaitalokat, „előrecsomagolt cukrozott készítményeket”, sós snackeket és ételízesítőket. Az új adónem érezhetően drágítja majd a felsorolt élelmiszereket, emellett pedig számos jogi kérdést is felvet. További írások itt találhatóak »
Barcelonából jöttem… Mózes István
ügyvezető partner
ClientFirst Consulting Kft.
Idén szerencsém volt három kollégámmal együtt ellátogatni Barcelonába, a 12. MSPA (Mystery Shopping Providers Assosiation) Konferenciára. 42 ország közel 200 képviselője tette tiszteletét a találkozón, ahol a legfőbb téma természetesen a vevőkiszolgálás fejlesztése volt. További írások itt találhatóak »