Az eddigi egységes B kategóriás jogosítvány helyett külön B és B+ kategóriás vezetői engedélyek bevezetését javasolja az Európai Parlament elé kerülő szakbizottsági jelentéstervezet. A módosítás újabb kiadásokat és adminisztrációs terheket róhat az európai polgárokra.
Az Európai Parlament Közlekedési és Idegenforgalmi Szakbizottsága (TRAN) keddi ülésén vitatta meg a vezetői engedélyekre vonatkozó szakbizottsági jelentéstervezetet, amely a B kategóriás jogosítvány felosztását javasolja a B és B+ kategóriára. A javaslat számos korlátozást vonna maga után a B kategóriás jogosítvány birtokosainak, például az autópályákon a maximális megengedett sebesség óránként 110 kilométer lenne számukra, és az ilyen jogosítvánnyal legfeljebb 1,8 tonna súlyú gépjárműveket lehetne vezetni.
Az 1,8 és 3,5 tonna súly közötti gépjárművek vezetéséhez a javaslat szerint külön B+ jogosítvány megszerzése lenne kötelező.
A B+ kategóriás jogosítvány különválasztása az eddigi egységes B kategóriától azt jelentené, hogy az európai polgároknak két jogosítványt kellene megszerezniük, hogy teljes értékű jogosultságuk legyen a személygépjárművek vezetésére. Ez a költségeket is megduplázná. Meggyőződésem, hogy az uniós döntéshozók feladata az európai polgárok segítése és a jogszabályok egyszerűsítése lenne, és nem újabbnál újabb adminisztratív és pénzügyi terhek kivetése
– figyelmeztetett felszólalásában Deli Andor, a Fidesz EP-képviselője.
A politikus szerint a zöld jelentéstevő javaslatai az európai polgárok számára újabb pénzügyi terhet jelentenének a jogszabályok egyszerűsítése helyett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.