Egyszerű Twitter-üzenetben jelentette be a hét végén a Tesla, hogy a texasi Austinben lévő Gigafactoryjában elkészült az első Cybertruck. A futurisztikus külsejű elektromos pick-upra már két éve várnak első kitartó megrendelői, a gyártási folyamat azonban a sorozatosan fellépő nehézségek miatt akadozva halad előre.
Elon Musk Tesla alapító-vezérigazgató pedig azt vallja, hogy csak tökéletes munkát enged ki a kezei közül – amennyire persze a körülmények hagyják. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a Cybertruckkal egyből az eladási listák élére kerülhessen a Tesla a túlzsúfolt amerikai pick-up-piacon, amelyet 46 év óta folyamatosan ural a Ford F–150-es széria.
A detroitiak ráadásul időben eszméltek, s hogy hegemóniájukat fenntartsák, elkészítették, és már javában forgalmazzák az elektromos hajtású F–150-est, a Lightningot, de nem tétlenkedik a GMC, a Chevrolet, a Ram és a Rivian sem.
A pick-upok az amerikai autópiac egyik legjövedelmezőbb szegmensét alkotják, mellettük még a városi terepjárók (SUV) értékesítésénél tudnak hasonlóan magas haszonkulccsal dolgozni a gyártók
Ha egyszer a Cybertruck gyártása beindul, nem lesz megállás. Austinban a startpisztoly az év vége felé dördülhet el a sokadszor átírt forgatókönyv szerint, s a még hatályban lévő, a májusi Tesla-közgyűlés előtt elhangzott ígéret szerint évente negyedmilliós darabszámmal. Persze a termelés felfuttatása, mint minden ilyen esetben, fokozatos lesz, a menet közben észlelt hibákat ilyenkor kell kijavítani.
A fogadtatás frenetikusnak ígérkezik, a Cybertruckra eddig a cég által hivatalosan meg nem erősített információk szerint 1,7 millió megrendelés futott be.
Ez eleve hét évre szóló megrendelésállomány, a szállítási határidőt három évre saccolta a Tesla. Csakhogy a szám csalóka: száz dollárt elég letenni ahhoz, hogy valakit megrendelőként regisztráljanak, s ha rátesz még negyven dollárt, akkor kap egy Broken-Glass Cybertruck-pólót is, önkritikusan emlékeztetve a 2019-es nagy show-műsor keretében bemutatott jármű törhetetlennek ígért, de a nyilvános tesztelésen sajnálatosan simán betörő szélvédőjének esetére.
A megrendelés fejében az asztalra letett százdolláros egyébként visszajár, ha menet közben az illető meggondolná magát. Ráadásul az ár is kérdéses, hiszen csak közvetlenül a gyártás beindításakor közlik az előzetes hírek szerint.
A 2019-es bemutatón elhangzott 39 900 dolláros alapárért a vevő egy hátsókerék-meghajtású, egymotoros változatot kaphat kézhez. A kétmotoros, összkerék-meghajtású modellt 50 ezer dollártól mérik, a hárommotoros csúcsváltozat pedig 70 ezer dollárt kóstálhat.
A beszállítói láncnál fel-felbukkanó anomáliák orvoslása s főleg a 4680-as akkumulátortechnika bevezetése körüli kapacitásgondok nehezítették eddig a tömeggyártás elindítását. Szó volt arról is, hogy a korábbi, 2170-es technológiájú akkumulátorok befogadására is alkalmassá teszik az eleve a 4680-asokra tervezett Cybertruckot, de Elon Musk nyilatkozataiból arra lehet következtetni, hogy ezt az ötletet elvetették, és mire odaérnek, a 4680-asok gyártása is lépést tud tartani az igényekkel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.