„A relatíve turbulens gazdasági helyzet ellenére az Allianz megfelelő tőketartalékkal rendelkezik, és a piaci helyzethez képest sikeres évet zárt” – mondta Kisbenedek Péter, az Allianz elnök-vezérigazgatója a cég sajtótájékoztatóján. A társaság piaci részesedése kis mértékben csökkent, de a vezérigazgató szerint a biztosító számára nem a piacszerzés az elsődleges cél, hanem az ügyfélorientált és költséghatékony működés. A társaság díjbevétele a 2011-es 144, 4 milliárd után tavaly 132 milliárd forintra csökkent, a működési eredmény pedig 11,96 milliárd forintról 8,74 milliárdra zsugorodott 2012-ben.
A nem élet ágazat díjbevétele 89,11 milliárd forint volt, ebben a szegmensben a működési eredmény 7,69 milliárd forint lett, ami több mint kétmilliárd forinttal maradt el a 2011-estől. A nyereség csökkenésének az egyik oka az állomány csökkenése volt, a másik pedig az, hogy a gépjármű-felelősségbiztosításoknál megerősítették a személyi sérüléses tartalékokat. Az életág működési eredménye 1,05 milliárd forintra csökkent, ez kevesebb, mint a 2011-es nyereség fele, a visszaesést egyebek között a végtörlesztés miatt bekövetkezett visszavásárlások okozták.
2013-ban komoly változást nem terveznek a stratégiában, a folyamatosan változó körülményekhez próbálnak alkalmazkodni, és az ügyfélkiszolgálás minőségét javítani. A mezőgazdasági területen, a lakásbiztosításoknál és a kkv-biztosításoknál látnak még potenciálokat, a gépjármű-biztosítások továbbra is nyomás alatt lesznek.
Egészségbiztosítás: két út van
Az egészségbiztosításokra is nagy az igény, az Allianz is kínál olyan szolgáltatásokat, amelyek járóbeteg-ellátást, nagy értékű diagnosztikai eljárásokat finanszíroznak. Meg kellene vizsgálni a lehetőséget arra, hogy az állami szolgáltatókat hogy lehetne bevonni a biztosításba. Két út van: a német, ahol a magánellátás is az állami intézményekben történik, és a török, ahol párhuzamosan működik a magán- és állami ellátás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.