Hatott a tízmilliós orvoslátogatói díj - Vesszük a vényköteles gyógyszereket
A legkeresettebbek a vitaminok, az étrend-kiegészítők és a fájdalomcsillapítók, ezek teszik ki a felmérés során vizsgált kiskereskedelmi bevétel 45 százalékát. A piackutatók fájdalomcsillapítóknál az áltagosnál nagyobb mértékű, 11 százalékos növekedést regisztráltak féléves összehasonlításban, és ugyancsak az átlagnál nagyobb mértékben növekedett a forgalmuk az olyan sokat reklámozott termékeknek, amilyenek az orrdugulás és a puffadás elleni, a bőrgyulladások, a szemészeti, valamint a prosztata-problémák kezelésére ajánlott szerek.
Összességében a Nielsen által mért harmincöt OTC kategória közül, érték szempontjából huszonhétnek nőtt a forgalma, idén január-júniusban, míg nyolcé csökkent.
A növekedésben fontos szerepet játszik, hogy az eladásoknál a gyártók egyre inkább a vény nélkül kapható gyógyszerekre koncentrálnak, miután a támogatott orvosságok árát itthon és több más országban is egyre lejjebb szorítják a finanszírozók. Mint azt az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesületének elnöke, Leitner György a VG érdeklődésére korábban elmondta, a gyógyszeripar amúgy csökkenő marketing-kiadásaiból egyre több jut a recept nélkül beszerezhető orvosságokra, különösen, mióta a vényköteles gyógyszereket népszerűsítő orvoslátogatók után évente és fejenként 10 millió forint adót kell fizetniük a cégeknek.
A Nielsen piackutató most nyilvánosságra hozott felmérése összecseng a GfK Hungária közelmúltban közzétett adataival, amelyek szerint saját zsebből továbbra is leginkább gyógyhatású készítményekre és recept nélkül beszerezhető orvosságokra vagyunk hajlandók áldozni.


