VILÁGGAZDASÁG Network

Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

VÁLLALATOK / INFOKOMMUNIKÁCIÓ

Reagált a Vodafone: a reklám szóhasználata miatt kaphattak bírságot

2013. 3. 6. 14:18|Utolsó módosítás: 2013. 3. 7. 09:11|Vállalatok » Infokommunikáció
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) 2012. február 13. március 31. között jogsértő összehasonlító reklámokat tett közzé, ezért 30 000 000 forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A Gazdasági Versenyhivatal eljárásában a VODAFONE mobilinternet hálózatát népszerűsítő „Rally” kampányát vizsgálta. A kampány során a vállalkozás többféle kommunikációs eszközt alkalmazott (televíziós reklám, saját honlap, online reklámok), melyeken a megjelenő tájékoztatások szerint a Vodafone hálózata „országszerte”, illetve „mindenhol” elérhető. A GVH a vizsgálat során feltárt információk alapján megállapította, hogy a vállalkozás valótlanul állította, hogy a szélessávú mobilinternet hálózata bárhol elérhető.

A vállalkozás a reklámkampány részét képező televíziós kampányban a saját mobilinternet hálózatának lefedettségére vonatkozó pozitív üzenettel szemben a versenytársak hálózati elérhetőségére vonatkozóan kritikus állítást fogalmazott meg. A reklámban megjelenő fő üzenet így az volt, hogy a Vodafone mobilinternet hálózata országszerte mindenhol elérhető, míg a két versenytárs hálózata nem. A GVH megállapította, hogy a vizsgált reklám alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.

A Gazdasági Versenyhivatal a jogsértés elkövetéséért 30 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság összegének magállapításakor a GVH súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, illetve az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

A Vodafone véleménye szerint azért találta a GVH megtévesztőnek reklámfilmjét, mert a hatóság  a reklámfilmünkben szereplő mobilinternet lefedettségre vonatkozó „országszerte” szóhasználatot az „országban mindenhol”-ként értelmezte - közölte a cég.  A Vodafone Magyarország mobilinternet lefedettsége  az ország területének 91 százalékán érhető el a lakosság 95 százaléka számára - tették hozzá

Vodafone Magyarország zrt. - az elmúlt évek árbevétele


Szerző: Világgazdaság Online
Tetszett a cikk? Ossza meg!

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Reagált a Vodafone: a reklám szóhasználata miatt kaphattak bírságot
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

  • 1. bulvarmedias2013. 3. 7. 14:55

    Most a GVH-nak adok igazat, az a reklám tényleg kicsit túllőtt a célon. A Vodafon magyarázata meg inkább megmosolygtató, mint erőteljes érv...

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Reagált a Vodafone: a reklám szóhasználata miatt kaphattak bírságot


    Most a GVH-nak adok igazat, az a reklám tényleg kicsit túllőtt a célon. A Vodafon magyarázata meg inkább megmosolygtató, mint erőteljes érv...

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Tisztelt Látogatónk!

 

Ha hozzá kíván szólni cikkeinkhez és még nem regisztrálta magát, ide kattintva megteheti.

Adatai megadása után a belépéshez szükséges jelszavát emailben küldjük el Önnek.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

A hozzászólás mező nem fogad be HTML kódot, a sortöréseket automatikusan törli.
A képen látható ellenőrzőkód:
captcha
MEHET

Hozzászólásával együtt IP címe is rögzítésre kerül.

Részletes moderálási szabályzatunkat itt olvashatja.

KAPCSOLÓDÓ TÉMÁK

Partnerek

  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Bemutatták az új Puskás Ferenc Stadion látványterveit - Fotó: Kallus György

  • Felállították az emlékművet a Szabadság téren - Fotó: Kallus György

  • Tündér Ilona játszótér megnyitója a volt Vidámpark területén - Fotó: Vémi Zoltán

  • VG konferencia: Tudatos és gazdaságos vezetés - az utakon, és az üzleti életben - Fotó: Kallus György

  • Az Oszággyűlés plenáris ülése - fotó: Kallus György

  • Az Országgyűlés rendkívüli plenáris ülése - Fotó: Kallus György

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő