Az Eurocopter tud arról, hogy mind a Magyar Honvédség, mind a magyarországi légi-mentő szolgálat helikopter flottájának teljes cseréjére készül, és versenyképes, az igényeknek maradéktalanul megfelelő ajánlatot tud adni – jelentette ki magyar újságírók előtt Thomas Hein, az Eurocopter Európáért felelős kereskedelmi és ügyfélkapcsolati alelnöke a vállalatcsoport németországi gyártóbázisán, Donauwörth-ben.
Hozzátette: a gyártó mind katonai, mind civil mentési feladatok ellátására alkalmas gépekre kedvező ajánlatot tud adni, és természetesen biztosítani képes mind a megfelelő szerviz- és kiképzési hátteret is.
A költségek szempontjából kedvező tény – emelte ki Thomas Hein –, hogy a különböző típusú feladatokra képes gépek alkatrészei jórészt közösek. A hasonló repülési jellemzők pedig a pilóták kiképzését könnyítik meg.
Az Eurocopter a világ első számú helikoptergyártójának számít, az általa gyártott és üzemeltetett típusok komoly tapasztalatokkal bírnak a polgári és katonai területen egyaránt. A jelentős németországi érdekeltségekkel bíró Eurocopter gyártja többek között az EC135-ös és EC145 könnyű kétmotoros helikoptereket, amelyek a világ legnépszerűbb rendőrségi és a mentőhelikopterei. Európában minden második mentőhelikopter EC135-ös, a hazai légi-mentők is ezt a típust használják. A mentő- és rendőrségi helikoptereknél az Eurocopter részesedése 61 százalékos volt 2012-ben, míg az amerikai Bell 19, az olasz Agusta Westland pedig 12 százalékot mondhatott magáénak.
A vállalat a NATO egyik fő beszállítója, így az Eurocopter gépei jelentős harci tapasztalattal rendelkeznek, továbbá rendszeresen hajtanak végre kutató-mentő és szállítási feladatokat harci körülmények között.
Ami a készülődő magyarországi beszerzést illeti, Thomas Hein közölte: a katonai feladatokra – ismerve a jelenlegi magyar flottát és az igényeket – leginkább két típus, az EC645 T2 és az AS 532 Cougar lenne a legalkalmasabb. Az EC645 T2 az EC 145 T2 katonai változata: egy közepes, kétmotoros helikopter, és – mivel felfegyverezve tüzérségi feladatokra is alkalmas – harci körülmények között is bevethető. A Cougar klasszikusan csapatszállításra alkalmas nehézhelikopter, amely – hasonlóan az EC645-höz – több NATO tagországban teljesít szolgálatot, és éles harci körülmények között is bevetették. A helikopter 4,39 tonna hasznos teher szállítására alkalmas, jelenleg 48 országban teljesít szolgálatot, az összes repült órája eléri a 4,6 milliót.
A vállalat vezetői közölték: a világ 148 országában jelenleg közel 12 ezer Eurocopter helikopter áll szolgálatban. A cég fő gyártóhelyei a franciaországi Marignane-ben, a németországi Donauwörth-ben (Eurocopter Deutschland GmbH), és a spanyolországi Albacete-ben (Eurocopter Espana) működnek. Ezek mellett a vállalat leányvállalatain és képviseletein keresztül több mint 20 országban van jelen, Ausztriában, Brazíliában, és az Egyesület Államokban gyárai is vannak. A vállalatcsoport több mint 100 javítóhelyből álló globális szervizhálózatot tart fenn, amelyek a helikopterek fenntartását, nagyjavításait és korszerűsítését végzik.
2012-ben a Eurocopter forgalma 6,3 milliárd euró volt, amely 16 százalékkal haladta meg az előző évi árbevételt. A bevétel hozzávetőleg felét adják a civil légi járművek. A bevétel 49 százaléka az új járművek ellenértéke, 42 százaléka a javítás-felújításból, míg a maradék 9 százalék az egyéb tevékenységekből származik.
A helyszínen és az AAIB Farnborough-i központjában elvégzett vizsgálatok igazolták, hogy minden lényeges alkatrész a helyén volt a becsapódás pillanatában – írja a közlemény. A vizsgálat szerint emellett – közölte az AAIB – „semmi nem utal arra, hogy a helikopter két hajtóműve és a hajtóműveket a rotorokkal összekapcsoló erőátviteli mechanizmus hibás lett volna”.
A helyszínen és az AAIB Farnborough-i központjában elvégzett vizsgálatok igazolták, hogy minden lényeges alkatrész a helyén volt a becsapódás pillanatában – írja a közlemény. A vizsgálat szerint emellett – közölte az AAIB – „semmi nem utal arra, hogy a helikopter két hajtóműve és a hajtóműveket a rotorokkal összekapcsoló erőátviteli mechanizmus hibás lett volna”. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.