BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyar fekete péntek: 5-15 százalék közé esett az átlagos kedvezmény

A magyar kereskedők is egyre sikeresebben turbózzák fel eladásaikat az amerikai eredetű akciós napon. Az Euronics a tavalyi fekete pénteken (Black Friday) bonyolította 27 éves története legnagyobb napi forgalmát, amelyet a múlt heti akciós napon sikerült megdupláznia – mondta lapunknak Fajcsi Róbert, a műszakiáruház-lánc ügyvezető igazgatója. A pontos adatot nem árulta el, de annyit igen, hogy a 10 milliárd forintos árukészlet kitartott. Fajcsi Róbert szerint minden műszaki cikk remekül fogyott, és az előzetes várakozásnak megfelelően kiemelten sok televíziót, mobiltelefont és játékkonzolt adtak el.

A Praktiker weboldala a tavalyihoz képest tízszer nagyobb szerverkapacitással várta a pénteki rohamot, amire a cég szerint szükség is volt, hiszen a várakozásokat meghaladó látogatószámot és forgalomnövekedést regisztráltak: az online megrendelések összértéke az előző évi négyszeresére nőtt, a szokásos napi vásárlásokhoz viszonyítva nagyjából hússzorosára, de a hagyományos üzletekben is 50 százalékkal nőtt a forgalom az előző évihez képest. A Praktikernél az idén is a bútorok, a csempék, a fürdőszoba-berendezések és a karácsonyi dekorációk fogytak a legjobban. A korábbi évek tapasztalataitól eltérően azonban az idén a szerszámkészletek, a barkácsgépek és az elektrommos szerelvények is bekerültek a vásárlók fekete pénteki kedvencei közé.

Az akciós nap szerepe az online kiskereskedelemben mára átlépte a kritikus határt, hiszen a folyamat a kereskedők körében öngerjesztővé vált, vagyis aki kimarad belőle, az sok vásárlótól eshet el – állapította meg a GKI Digital és az Árukereső közös felmérése. Így az idén minden eddiginél koncentráltabban indult az ünnepi szezon az e-kereskedelemben: a webáruházak 54 százaléka készült akciókkal a múlt heti fekete péntekre. Az óriási láznak pedig, úgy tűnik, meg is lesz a hatása: a kereskedők 18 százalékos bővülést várnak a teljes idei ünnepi szezontól.

A kutatásban részt vevő e-kereskedők szerint ilyenkor az átlagos vásárlási értékek is rendszerint magasabbak, és a slágertermékek mellett minden más termék iránt is megugrik a kereslet. Az akciók meghatározásakor erre tudatosan figyelnek, így a kedvezmények általi profitcsökkenés kezelése a webáruházak 55 százalékának nem jelent nehézséget. Bár a hirdetések a kiemelt – akár 60-70 százalékos vagy még nagyobb – akciókról szólnak az egyes termékkategóriákban, összességében átlagosan 5–15 százalékos kedvezményt adnak a teljes akciós készletet nézve.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.