Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2016. 2. 15. 05:00|Utolsó módosítás: 2016. 2. 15. 06:00|D. J. | Vállalatok » Közlekedés

Eljárás az M4 miatt, kivizsgálják a kartellgyanút

Legkorábban hat hónapon belül derülhet ki, hogy valóban összejátszottak-e a tervezett M4-es autópálya Abony–Fegyvernek közötti szakaszának építői. A versenyhivatalnak nem volt más lehetősége, mint hogy érvényt szerezzen a bírósági határozatnak, vagyis vizsgálódnia kell.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Legkorábban hat hónapon belül, legkésőbb pedig csaknem két év múlva derülhet ki, hogy valóban összejátszottak-e a tervezett M4-es autópálya Abony–Fegyvernek közötti szakaszának építői, az ügyben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) még januárban elindította a vizsgálatot.

Erre azt követően került sor, hogy a Miniszterelnökségtől tavaly bejelentés érkezett a GVH-hoz, de a hivatal vizsgálata szerint nem volt valószínűsíthető a jogsértés – vagyis a kartell –, és ezzel a GVH lezárta az ügyet, nem indított eljárást az érintett cégek ellen.

Csakhogy a bejelentő, vagyis a Miniszterelnökség jogorvoslattal élt, és a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság hatályon kívül helyezte a GVH-nak azt a végzését, amelyben megállapította, hogy a versenyfelügyeleti eljárás indításának feltételei nem állnak fenn.

Ezek után a versenyhivatalnak nem volt más lehetősége, mint hogy érvényt szerezzen a bírósági határozatnak, vagyis vizsgálódnia kell. Erre a törvény szerint legalább hat hónap áll rendelkezésére, ami további kétszer hat hónappal meghosszabbítható, vagyis legrosszabb esetben csaknem két év múlva kerülhet pont a történet végére. Ez azonban nem szokatlan, hiszen egy-egy kartellvizsgálat általában két évig tart.

A kartellezésnél az esik a legsúlyosabb megítélés alá, amikor közbeszerzésben játszanak össze a szereplők. Ilyen esetben, ha beigazolódik a kartell, akkor a cégek legfeljebb az előző évi nettó bevételük 10 százalékára büntethetők, de a Btk. alapján akár személyi felelősség is megállapítható, ami börtönbüntetést is maga után vonhat.

Az M4-es időközben leállított építésében több cég is részt vett, de azt nem lehet tudni, hogy a GVH melyekkel szemben indított eljárást. A 29 kilométeres Abony–Fegyvernek szakaszt három részre bontották: az Abony és a Tisza közötti 13,4 kilométeres építését a Swietelsky-Colas nyerte el, a beruházás nettó összege 46,7 milliárd forint volt. A Tisza-hidat magában foglaló 2,3 kilométeres részt az A-Híd–Közgép alkotta konzorcium szerezte meg, a munkálatokat 32,59 milliárd forintért vállalta. A Tisza-hídtól Fegyvernekig tartó, mintegy 13,2 kilométeres szakasz beruházója a Strabag volt, amely nettó 31,5 milliárd forintért vállalta a munkát. A kivitelezés 2013-ban kezdődött meg, és az eredeti tervek szerint idén már be is kellett volna fejezni, de a kormány leállította a beruházást. Debmút Rt., Egút Rt., Hídépítő Rt., Strabag Rt.) versenytörvénybe ütköző megállapodást kötöttek, és ezért a GVH hétmilliárd forint bírságot szabott ki.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Eljárás az M4 miatt, kivizsgálják a kartellgyanút
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • MÁRCIUS 1. 15:02Privatizálja a szerb állam a belgrádi repülőteret

    Koncesszióba adná a legnagyobb szerbiai repülőteret a frankfurti légikikötőt is üzemeltető német Fraport AG konzorciumnak a belgrádi kormány – írja a Tanjug.

  • MÁRCIUS 1. 08:56Újra hasítanak a MOL Bubik Budapesten

    2017. március 1-jén véget ér a MOL Bubi téli üzeme, és újra üzembe áll az összes budapesti közbringa, miután a téli időszakban átvizsgálták azokat, és elvégezték rajtuk a szükséges javításokat - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményében.

  • FEBRUÁR 27. 08:40Fapados árak a transzatlanti járatokon

    Egyre élesebb a küzdelem az olcsó transzatlanti járatok piacán: a nyitólépést az izlandi fapados Wow Air tette meg 2015-ben azzal, hogy 99 dollárért Baltimore-ból és Bostonból Amszterdamba, illetve Párizsba repítette utasait.

  • FEBRUÁR 27. 08:28Jó hír a diákoknak: a nyelvvizsga után a KRESZ-vizsga is ingyenes lehet

    Jövőre ingyenes lehet az első középfokú nyelvvizsga, sőt, a KRESZ-vizsgát is ingyenessé tehetik.

  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Ismét Oscar-díjas lett egy magyar film Fotók: AFP

  • Demonstráció az Alexandra áruház előtt Fotó: Móricz-Sabján Simon

  • Jégzajlás a Tiszán

  • EU-csúcs Máltán 2017. február 3-án. Fotók: MTI

  • Vlagyimir Putyin orosz elnök Budapesten - Fotó: MTI

  • Ezrek tüntetnek országszerte Donald Trump bevándorlást korlátozó rendelete ellen. Fotók: AFP

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér