BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Engedély, jegyek, úti cél és befektető sincs a Sólyomnál, csak tervek

Hatósági engedély, jegyértékesítés, publikus úti cél, megnevezett befektető még nincs, de nagyszabású tervek már bőven vannak a bemutatkozó Sólyom Airways-nél.

„Magabiztosan állíthatom, hogy igen, hamarosan megkezdheti tevékenységét a Sólyom Hungarian Airways” – hangsúlyozta Vágó József, a társaság vezérigazgatója a Budapest Airport 1-es termináljában tartott bemutatkozó sajtótájékoztatóján. A nagy médiaérdeklődés ellenére sok újdonságot nem árult el. A stratégia befektetők nevét és a projekt finanszírozási részleteit továbbra is homály fedi. Annyi biztos, hogy ománi és egyesült arab emirátusi vállalkozásokról van szó. Vágó József többször is leszögezte, hogy az induláshoz szükséges pénzügyi háttér megvan. „Ha holnap itt lennének a gépek, akkor azonnal indulhatnánk. Nem az a gondom, hogy nem tudom megtölteni a gépeket, hanem, hogy idén nem tudok annyi gépet behozni, mint amennyire megrendelésem van” – magyarázta. A flotta első hat gépéről szóló lízingszerződést már aláírták, az első Boeing 737-500-as gép augusztus 18-án Angliából érkezik majd.

Apró szépséghiba, hogy nagygépes hatósági engedélyük még nincs, de Vágó szerint ez biztosan nem lesz akadálya az új magyar légitársaság indulásának. A vezérigazgatónak jó kapcsolatai vannak, hiszen korábban a Nemzeti Közlekedési Hatóság légi közlekedési igazgatója volt. Többszöri kérdésre sem nevezett meg célállomást, de kezdetben hat európai fővárosba fognak közlekedni Budapestről. Az nem derült ki, hogy van-e már megállapodásuk valamelyik európai reptérrel. A Sólyom nagyszabású tervekkel bír, hiszen 2017-re már 50 darabos flottával számolnak, köztük 10 szélestörzsű géppel, amelyek akár New Yorkot, Tokiót is elérhetik. A cég nem a fapados piacra akar beszállni, hanem prémiumszolgáltatást nyújtanának. „Online jegyértékesítési rendszerünk hamarosan elérhető lesz. Az első gép lajstromjele már megvan és Álmos Vezérnek kereszteltük el” – mondta Vágó József, aki tulajdonostársaival, Hurtyák Róberttel és Lucsik Jánossal ült ki a sajtótájékoztatóra. A nagyszabású terveket jellemzi, hogy a konferenciaturizmus mellett a Malév csődje után a charterpiacon kialakult űrt is betöltenék. „A működéshez szükséges valamennyi hatósági engedélykérelmet időben benyújtottuk, a pozitív elbíráláshoz szükséges feltételeket maradéktalanul teljesíteni tudjuk” – szögezte le Vágó József.

Augusztus elsején fognak megjelenni a cég álláshirdetései. Bár nem akarnak a Wizz riválisai lenni, azért leszögezte: ők valóban magyar légitársaság kívánnak lenni, vagyis itt fognak adózni, magyarokat fognak foglalkoztatni, és nincsenek offshore és állami kapcsolataik. A Sólyom Airways dolgozói már átvették irodájukat a Liszt Ferenc-repülőtér I-es termináljának épületében. A nemzetközi tapasztalatok szerint a magas induló tőkeigény miatt egy újonnan piacra lépő társaságtól csak két-három évi veszteséges működés után remélhető legalább nullszaldós eredmény. A Malév felszámolása pedig még mindig tart.

Bővül az európai turizmus

Az Európai Turisztikai Bizottság közzétette negyedéves jelentését, az első statisztikák szerint 2013-ban a legtöbb európai desztináció a külföldi vendégforgalom növekedését tapasztalta. Az élen a kisebb desztinációk állnak: kimagasló eredményekről Izland és Szlovákia számolt be, de jelentős a Montenegróban, Lettországban, Horvátországban, Magyarországon és Lengyelországban regisztrált növekedési ütem is.

Bár a pozitívumban fontos szerepet játszik az Európán belüli forgalom, a tanulmány szerint a régión belüli növekedés lassulására utalnak a jelek.

Bár a pozitívumban fontos szerepet játszik az Európán belüli forgalom, a tanulmány szerint a régión belüli növekedés lassulására utalnak a jelek. -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.