Fejlesztenék a vízi közösségi közlekedést és a kikötőket
A BKV Zrt. távlati tervei között szerepel a vízi közösségi közlekedés és a kikötői infrastruktúra fejlesztése – tájékoztatta a Világgazdaságot a budapesti közlekedési vállalat sajtóosztálya. Közlésük szerint a hajózás a főváros közlekedési rendszerében jelenleg nem tölt be meghatározó szerepet, ennek a helyzetnek a megváltoztatása érdekében pályázatokon vett részt BKV Zrt. Tervezik például a csepeli Színesfém utca és Budafok belvárosa között egy átkelőjárat létesítését gyalogosok és kerékpárosok számára, illetve a vonaljárat fejlesztését. Új hajók beszerzéséről egyelőre nincs szó a cégnél.
Jelenleg egyébként a BKV Zrt. kishajóit évente összesen körülbelül 50 ezer utas veszi igénybe: a Boráros tér és Pünkösdfürdő között közlekedőt évente nagyjából 30 ezren használják, míg a Soroksár–Csepel közötti köteles kompot hozzávetőleg 20 ezren. Az idei első hónapok forgalmáról még nincsenek pontos adatok. Annyi azonban bizonyos, hogy az árvízi helyzet hátrányosan befolyásolta a közlekedési társaság hajózási tevékenységét, a magas vízállás miatt ugyanis a BKV Zrt. hajójáratain egyhetes üzemszünetet kellett elrendelni. Az ezáltal okozott bevételkiesés mértékéről azonban még nincsenek pontos számai a társaságnak. A járatok üzemeltetését alvállalkozó látja el, a tevékenység éves szinten szerény nyereséget produkál.
A júniusi árvíz miatt elrendelt dunai hajózárlat egyébként nemcsak a BKV-nak, hanem a sétahajókat üzemeltető és a városnéző túrákat szervező cégeknek is jelentős bevételkiesést okozott. NM


