Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2009. 10. 15. 11:55|Utolsó módosítás: 2009. 10. 15. 12:31|AFP - Világgazdaság Online | Vállalatok » Közlekedés

Lada: tényleg vége lenne?

A Lada autókat is gyártó Avtovaz a csőd szélén áll és legalább 50 ezer főt kell elbocsátania, ha meg akar birkózni milliárdos adósságával – áll az ipari miniszterhelyettesnek az orosz kormányhoz címzett jelentésében.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Andrej Dementyev egy minisztériumi memorandumban úgy tájékoztatta az orosz kormányt: gyakorlatilag nincs esély arra, hogy az Avtovaz megbirkózzon adósságállományával. A Ladát gyártó óriásvállalat a következő év elejéig 2,6 milliárd dolláros adósságot halmoz fel, ehhez hozzáadódik az a 0,3 milliárd dollár, amellyel a beszállítóinak tartozik – idézi az AFP.

Az adósság átütemezése a minisztériumi közlés szerint a jelenlegi piaci körülmények között lehetetlen, így az Avtovaznak a csőddel kell szembenéznie.  Az Avtovaz már bejelentette, hogy felszámol 27 600 munkahelyet, de a vizsgálat szerint legalább 50 ezer főt kellene elbocsátania ahhoz, hogy esélye legyen a túlélésre.

A Kommersant információi szerint ebben a helyzetben kérdésessé válik a vállalatban 25 százalékos tulajdonnal rendelkező Renault-val való együttműködés is. A francia autógyár 2008-ban vásárolta be magát az Avtovazba, hogy kiaknázza Európa leggyorsabban fejlődő autópiacának lehetőségeit. Dementyev szerint azonban a Renault nem tesz eleget a hatékony és profitábilis termelés érdekében, így az Avtovaz teljes mértékben a Renault szellemi tulajdonhoz fűződő álláspontjától függ.

Renault Hungária Kft. - az elmúlt évek árbevétele


A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Lada: tényleg vége lenne?
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Demonstráció az Alexandra áruház előtt Fotó: Móricz-Sabján Simon

  • Jégzajlás a Tiszán

  • EU-csúcs Máltán 2017. február 3-án. Fotók: MTI

  • Vlagyimir Putyin orosz elnök Budapesten - Fotó: MTI

  • Ezrek tüntetnek országszerte Donald Trump bevándorlást korlátozó rendelete ellen. Fotók: AFP

  • Ismét rengett a föld Olaszországban - fotók: AFP

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér