Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2016. 1. 11. 05:00|Utolsó módosítás: 2016. 1. 11. 16:13|Diószegi József | Vállalatok » Közlekedés

Sokat kérne Szegedtől a Volán-cég

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A későbbiekben is lesz autóbuszos közlekedés Szegeden, de lehet, hogy a város cége nyújtja ezt a szolgáltatást, mert a jelenlegi üzemeltető túl drága ajánlatot tett.

A mostaninál csaknem 50 százalékkal többet kérne jövőre a Dél-alföldi Közlekedési Központ (DAKK) Zrt. a szegedi önkormányzattól a városi autóbusz-szolgáltatásért: a Délmagyarország című napilap információja szerint a jelenlegi évi 2,7 milliárd forintos összeget 2017 januárjától négymilliárd forintra emelnék. Szerettük volna megtudni az önkormányzat pályázatán induló, a Tisza Volán jogutódaként működő DAKK Zrt.-től, hogy mivel indokolják a díj ilyen mértékű emelését, de lapzártáig nem kaptunk választ.

Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester sem tudott magyarázatot adni erre, szerinte a kiírás nem támasztott a meglévő járműparkhoz képest komoly fejlesztési igényt. A DAKK-nak a tárgyalási szakaszban van módja felülvizsgálni az ajánlatát – tette hozzá az alpolgármester. Ha ez nem sikerül, akkor meg kell nézniük, hogy a város miként tudja olcsóbban ellátni a szolgáltatást, aminek elég evidens módja a saját tulajdonú cég megbízása – mondta lapunknak Nagy Sándor.

Tíz évvel ezelőtt a pályázaton a Tisza Volán képes volt versenyképes ajánlatot tenni, és nyert is – mondta az alpolgármester –, és eddig nem merült föl olyan vita, amely miatt szolgáltatóváltásban kellett volna gondolkodni. Folynak már előzetes kalkulációk, hogy mekkora beruházást igényelne a várostól, ha saját cége végezné az autóbuszos szolgáltatást, de még nincs végleges álláspont. Az alpolgármester szerint sikerült felkelteni az érdeklődést a buszos piacon, mert már érkezett ezzel kapcsolatos érdeklődés a Szegedi Közlekedési Kft.-hez.

A közösségi közlekedés mint rendszer egyre nagyobb problémákkal küzd, a soktényezős történet meghatározó eleme az állam visszavonulása a finanszírozásból, ami nemcsak Budapestet, hanem a nagyobb regionális központokat is sújtja – emelte ki az alpolgármester. Az állami támogatás – korábbi nevén normatíva – valamikor városi szinten évi 550 millió forint volt, most 330 millió körül van. Az önkormányzatnak pedig összességében körülbelül kétmilliárd forintot kell biztosítania a közösségi közlekedés működtetéséhez, ez 2010-ben még egymilliárd forint volt.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Sokat kérne Szegedtől a Volán-cég
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • FEBRUÁR 21. 19:10Az első elektromos hajtású ragadozó

    Amióta indiai kézbe került, felfelé ívelő pályára lépett a Jaguar. Úgy sikerült átlépnie a múlt és a jelen közti küszöböt, hogy megtartotta tradícióit, mégis merészen veszi fel a versenyt német konkurenseivel.

  • FEBRUÁR 21. 15:31Ön is elmondhatja, mit gondol a hármas metró pótlásáról

    Társadalmi egyeztetésre bocsátja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az M3-as metróvonal rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

  • FEBRUÁR 21. 15:15Luxusgarzon dinamikus vezetőknek

    Egyszerre szolgál ki különböző igényeket, mégsem ezért szerethető a legkisebb Audi SUV, amelyben már a komfort rovására megy a szükségtelen sportosság

  • FEBRUÁR 21. 11:17Kockázatosnak ítélik az újoncokat, ezért fizetniük kell

    Január 1-jétől változott az EKÁER-ben a kockázati biztosíték fizetésre kötelezettek köre: a múlt szerdától hatályos módosítás szerint kockázati biztosítékot kell fizetnie az új EAKER kötelezetteknek még nem kockázatos termékek esetén is – hívják fel a figyelmet a MAZARS szakértői.

  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Demonstráció az Alexandra áruház előtt Fotó: Móricz-Sabján Simon

  • Jégzajlás a Tiszán

  • EU-csúcs Máltán 2017. február 3-án. Fotók: MTI

  • Vlagyimir Putyin orosz elnök Budapesten - Fotó: MTI

  • Ezrek tüntetnek országszerte Donald Trump bevándorlást korlátozó rendelete ellen. Fotók: AFP

  • Ismét rengett a föld Olaszországban - fotók: AFP

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér