A tervek szerint Szlovéniába Magyarországon keresztül érkezne egy leágazás, erről már megszületett a végső beruházási döntés is. A kérdés tehát az, hogy az ausztriai leágazás még magyarországi, vagy már szlovéniai területen létesüljön-e.
A magyar érdek a beruházással járó munkahelyteremtés és a majdani tranzitdíj miatt viszont nyilván az, hogy az orosz eladó rajtunk keresztül továbbítson földgázt Ausztriába. Erre két útvonal is kínálkozik. Az egyik a Déli Áramlat szerbiai belépési pontjától vezetne (egy új csövön) a Kecskemét melletti, és már ma is jelentős hazai gázvezeték-találkozási pontként működő Városföldig, ahonnan szintén új vezetéket kellene lefektetni Ausztria felé. A másik a Déli Áramlat szlovéniai kilépési pontjához közeli szakaszától haladna a nagykanizsai útvonalon át, az osztrák határig. Ám ott szükséges még egy fejlesztés: lehetővé kell tenni, hogy a határon Magyarországról Ausztria felé is lehessen gázt szállítani a HAG vezetéken, ne csak onnan ide, ahogyan jelenleg. (Arra, hogy az ország interkonnektoraiból hármon csak egy irányba lehet szállítani, Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója is felhívta a figyelmet, az egyirányúság ugyanis régiós ellátás-biztonsági kockázatot rejt.)
Az előbbi beruházásokat csak akkor éri meg megvalósítani, ha a vezetékek kellően ki is vannak használva, akár tranzittal, akár a magyar piacra történő szállítással. A Déli Áramlat magyarországi szakaszának éves végső kapacitása a korábbi bejelentések szerint 30 milliárd köbméter lesz, közel ötszöröse annak, amennyi orosz gázt tavaly importáltunk. Még nem dőlt el, hogy a hamarosan lejáró hosszú távú importszerződésünk újrakötésekor mekkora mennyiségről állapodnak meg a felek, a nem hivatalos közlések az eddiginél kisebb mennyiségről szólnak.
Az eseményen jelen lesznek majd a beruházás magyarországi érintettjeinek, mindenekelőtt a Déli Áramlat Zrt.-nek a vezetői is.
A Déli Áramlat fekete-tengeri szakasza hivatalosan a múlt év vége óta épül, az éves áteresztő- kapacitása 63 milliárd köbméter.
Az eseményen jelen lesznek majd a beruházás magyarországi érintettjeinek, mindenekelőtt a Déli Áramlat Zrt.-nek a vezetői is.
A Déli Áramlat fekete-tengeri szakasza hivatalosan a múlt év vége óta épül, az éves áteresztő- kapacitása 63 milliárd köbméter. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.