Posta: Új dimenziók az e-közigazgatásban - Baj lehet a pénztárgépekkel
„A kioszk fő funkciója önállóan használható e-közigazgatási ügyintézési eszköz, illetve internetes tájékozódási funkció megvalósítása, új érték, és minőség megteremtése a Postai Agóra funkció kialakításban. Mielőtt a felhasználó ügyintézést végzése céljából az ügyintézőhöz fordulna akár már tájékozódva lehet az elintézendő ügye összes paraméteréről és/vagy a kioszkon keresztül is intézheti ügyeit.
Ezáltal tehermentesítve a postai alkalmazottat, és új dimenziókat nyitva az e-közigazgatási kommunikációban” – olvasható a közbeszerzési dokumentumban. Összesen 4 ajánlat érkezett be, de a Synergon Retail, a Kapsch BusinessCom Kft. és az EASTRON Kft. nem járt sikerrel.
Szarka Zsolt, a Magyar Posta vezérigazgatója tavaly áprilisban beszélt arról, hogy a postai agora programban 500 millió forint uniós és hazai forrásból 40 kétezer fő alatti település postahelyén elektronikus ügyintézői pontokat alakítanak ki. Az akkori tervek szerint a szolgáltatások 2014. januárban indultak volna.
A projekt fontos eleme, hogy a postahelyeken ingyenes internet hozzáférést biztosítanak kihelyezett terminálok és wifi segítségével. „Az elérhető közigazgatási ügykörök listája még nincs véglegesítve, de a postai ügyintézők képzése elengedhetetlen. Főleg tájékoztatási feladatuk lesz, hiszen a kiválasztás kritériuma volt, hogy a településen ne működjenek egyéb közigazgatási intézmények” – fogalmazott korábban Szarka Zsolt. A kiválasztott 40 település fele így Borsod-, illetve Szabolcs megyében található. A vezérigazgató leszögezte: nem profittermelő projektről van szó, az állammal kötött közszolgáltatási szerződés csak a költségtérítést garantálja.
Nincs szerencséje a Postának, ugyanis az állami vállalat pont abból a SAM4S gyártmányú és NR-300 típusú online pénztárgépből rendelt 2010 darabot 273 millió forintért, amelynek forgalmazási engedélyét a napokban visszavonta a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal.


