BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új műszaki lánc indul

Jövőre a környező országokat is megcélozza a magyarországi műszaki outlet franchise hálózat kiépítésére készülő Electric World Hungary. A magyar tulajdonban lévő cég szerint a gyári garanciás elektronikai cikkek piaca szűkül, de az outlet nagy jövő előtt áll.

A jövő év második felében már Ausztriában, Szlovákiában és Romániában is szeretne franchise partnerekkel rendelkezni a magyarországi hálózatának kiépítését most kezdő Electric World Hungary Kft. Amint Mag János kereskedelmi vezető lapunknak elmondta, a 2006-ban alakult társaság cég hét boltot és egy webáruházat működtet az Elektro Outlet név alatt, de év végéig 30-40 franchise partner csatlakozására számítanak országszerte. Most 17 vállalkozás szeretne bele vágni az elektromos műszaki cikkek – háztartási barna és fehér áruk – outlet típusú kiskereskedelmébe.

Ez azt jelenti, hogy az Electric World Hungary Kft. közvetlenül a Siemens, Bosch, Daewoo, Indesit, LG és Samsung gyárakból kapja az olyan termékeket, amelyek csomagolása megsérült vagy kisebb esztétikai, esetleg műszaki hibájuk miatt nem értékesíthetők teljes áron. Mag János ugyanakkor azt is hozzá tette, hogy nem csupán az ilyen készülékeket kapják meg a gyártóktól, hanem azokat is, amelyek valamilyen okból felhalmozódtak a gyárban. A társaság tehát nem rendeli az árut, hanem kapja, így a kínálat 4-5 hónappal követi a legújabb modellek piacra lépését.Az Electric World Hungary a márka garanciája nélkül kapja az árut, amit aztán a szokásos kiskereskedelmi árnál 20-30 százalékkal olcsóbban kínál. Mag János a Világgazdaság kérdésére hozzátette, hogy a cég saját garanciával látja el az általa forgalmazott termékeket: a televízióra két éves, a többi árura egy éves garanciát vállal. Jóllehet az első két outlet boltját még 2007-ben nyitotta meg a kft., mindeddig nem bizonyult különösebben kockázatosnak a saját garancia vállalása, hiszen a készülékek csupán 5 százalékát hozzák vissza javításra.

Az Electric World Hungary azért döntött az Elektro Outlet lánc bővítése mellett, mert a cég szerint a gyári garanciás elektronikai cikkek piaca szűkül, az outletek forgalma viszont dinamikusan növekszik, évről évre akár 50-70 százalékot is. A franchise pedig már régóta bevált a vendéglátásban, az élelmiszerkereskedelem, a szépségápolás vagy a divat területén, a műszaki outlet azonban még Európában is újdonságnak számít.

Fábián Csaba, a 2012-es 1,25 milliárd után tavaly előtt 1,23 milliárd forintos árbevételt elért cég tulajdonosa szerint a műszaki termékek piaca évi 600 milliárd forint körül van és ha az outletek ennek csak egy százalékát szerzik meg, akkor is hatmilliárdos piac vár a csatlakozó partnerekre. Az új franchise partnerektől azt várják, hogy legyen üzlethelyisége is, ne csak online-boltja, mert ezeket a termékeket a vevők szeretik alaposan átvizsgálni, mielőtt megvennék. Megtervezték az Elektro Outlet lánc egységes arculatát is és három boltméretre dolgoztak ki üzleti modellt. A cégtulajdonos azt állítja, hogy az induló befektetés mindegyik esetben megtérül a működés második negyedévében.

Hol vásárolnak műszaki cikket?

A vevők 71 százaléka még mindig a nagy műszaki áruházakat választja – áll a háztartásigép gyártók és -forgalmazók szakmai egyesülete, a CECED honlapján. A szakkereskedéseket választók aránya kiemelkedőn magas, 92 százalékos az ország dél-nyugati régiójában, Budapesten viszont mindössze a háztartások 55 százaléka intézi vásárlásait ebben az üzlet-típusban. A hipermarketeket a háztartások 13 százaléka preferálja, viszont Budapesten az emberek 22 százaléka itt vásárol. A webkereskedelem szintén a fővárosban a legnépszerűbb: a CECED árukörét az emberek 14 százaléka vásárolja a világhálón.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.