VILÁGGAZDASÁG Network

Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

VÉLEMÉNY / PUBLICISZTIKA

Oszkó a kormányról: a kidobóemberből nem lesz sikeres vendéglátó

2012. 1. 4. 05:00|Utolsó módosítás: 2012. 1. 4. 14:56|Vélemény » Publicisztika
Ahogy egy határozott fellépésű kidobóemberből sem lesz feltétlenül mindjárt sikeres vendéglátó, az elmúlt évtized hatékonynak tűnő hatalmi praktikáit elsajátító politikusaink sem jeleskednek a kormányzati működés sikeres irányításában.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

"Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat
megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Sajnálatos tapasztalat, hogy azok a szervezetirányítási eszközök, akaratérvényesítési praktikák, melyek hatékonyak lehettek egy párt működésének kontrollálásában, a riválisok kiiktatásában, vesztes választások túlélésében és a politikai ellenfelek likvidálásában, a legkevésbé sem alkalmasak a kormányzásra, de különösen nem a nemzetközi környezetben való hatékony érvényesülésre. A kormányzati munkafolyamatban a külső ingerek befogadása és feldolgozása, mások véleményének előítéletektől mentes, értő meghallgatása és a célok partneri viszonyokban, együttműködés útján történő megvalósítása sokkal inkább erény, mint a pártpolitikai csatározásokban.

A cikk a hirdetés után folytatódik
Nyilvánvalóan rossz és kártékony módszert választott például a kormány a lakossági devizahitelesek problémáinak kezelésére és a bankrendszer úgymond „megregulázására”. A végső soron létrejött és utóbb mindenki által üdvözölt egyezség megkötésére akár egy évvel korábban sort lehetett volna keríteni, éppen csak tárgyalni kellett volna róla. Ezt a folyamatot a kormány tárgyalási ígéreteinek betartásával kapcsolatos folyamatos kétségek, de különösen az azt megelőzően ultimátumszerűen bevezetett végtörlesztési program nemhogy nem könnyítette, hanem kifejezetten hátráltatta.

Miközben ugyanis a végtörlesztés egy korlátozott létszámú és vagyonosabb rétegnek kedvezett igazán, jelentősen szűkítette a bankok pénzügyi mozgásterét abban, hogy másoknak is érdemi segítséget nyújtsanak, ráadásul hosszú évekre oly mértékben elapasztotta a még rendelkezésre álló hitelforrásokat is, hogy az mély nyomot hagy a gazdaság növekedési lehetőségein és ezáltal a lakosság jövedelemforrásain is.

Tanulságos persze az Európai Unióval és a Nemzetközi Valutaalappal kialakított kapcsolat minősége, melyben a kormány eddig mind magának, mind az országnak felesleges konfliktusokat generált, és ezzel szükségtelen károkat okozott. Érdemes megemlíteni, hogy hivatalba lépésekor a Bajnai-kormány néhány hét alatt folytatta le azokat a tárgyalásait, melyek eredményeként a jelzett nemzetközi szervezetek jelentős mozgástérbővítést biztosítottak a kabinet saját költségvetési és gazdaságpolitikájának, növelni engedték a korábban vállalt költségvetési hiánycélt, és többéves haladékot adtak a maastrichti konvergenciakritériumok teljesítésére is. Ilyen eredményekről az Orbán-kormány a jelenlegi, lényegében általa teremtett körülmények között még csak álmodni sem merhet.

A háborús retorika és a gazdaságpolitikai, illetve tárgyalási kudarcok mímelt gazdasági szabadságharc mögé rejtése láthatóan nemhogy nem növeli, hanem jelentősen csökkenti az ország mozgásterét és a gazdaság tartalékait, emeli az országkockázatot, a kamatfelárakat, miközben nyomás alatt tartja a forint árfolyamát. A kormányzati munka során és különösen a nemzetközi viszonyokban a hazai érdekek képviseletére ugyanis messze nem alkalmas az a politikai fegyvertár, a felrúgott egyezségek, fenyegető vagy másokat besározó, hamis tartalmú közlemények, melyeket az egyes vezető politikusaink egymás elleni csatározásaikban fejlesztettek tökélyre.

A nyitott, értő és együttműködési készséget mutató magatartás hiánya és a rosszul megválasztott tárgyalási taktika hamar meg is bosszulta önmagát. Az aktuális kormány a külső szakértői vélemények kizárásával oly mértékben átgondolatlan gazdaságpolitikát folytatott, mely visszasodorta a segély jellegű hiteleket biztosító nemzetközi szervezetekhez, ahol viszont már lényegesen kiszolgáltatottabb helyzetben kell tárgyalásokat folytatnia. Márpedig ha továbbra sem lesz képes változtatni kalandor tárgyalási módszerein, akkor végül vagy kénytelen lesz az eredetileg lehetségesnél lényegesen szigorúbb korlátokat állító megállapodást kötni, vagy olyan katasztrófa-forgatókönyv kockázatait fogja felvállalni, amelynek lehetséges kimeneteléről vélhetően megfelelő ismeretekkel sem rendelkezik.

VG-páholy-tagok: Bartha Attila , Hegedűs Miklós ,
Orbán Krisztián, Oszkó Péter Megjelenés minden szerdán

Szerző: Világgazdaság - Oszkó Péter

Tetszett a cikk? Ossza meg!
 iWiW 

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Oszkó a kormányról: a kidobóemberből nem lesz sikeres vendéglátó
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

  • 114. MérlegElőd2012. 1. 6. 20:07

    104. demokratikuss 2012. 1. 5. 21:59

    A képmutatásod a fideSS-é. "Kedves OszkóP..." ...és az a marhaság amit utána kiengedsz magadból? Harmonikus a kapcsolat a szavak jelentése között az egymást után írt mondataidban. Úgy fideszesen. :-DDD
    Az ismereteid cirkuszkerítésén azért csak hajítok már át valamit, ami neked is megmutatja, hogy a fidesz, mint hülyeség mértékegysége, motiválja szavaid. Mond az neked valamit, hogy a szakértői kormány? ...és felállításának az alapvető feltételei, mozzanatai? Mi volt itt a különbség? ...hogy eme munkája elvégzésse után, a miniszterelnök is távozott. Alkalomadtán ezért habzott a pofátok. ...mert gyurcsány kiebrudalásával hatalomátvételt akartatok. Az ország eddigi szerencséjére a legkritikusabb környezetben nem sikerült kontárkodjatok. Untig elég a mostani is.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Oszkó a kormányról: a kidobóemberből nem lesz sikeres vendéglátó


    104. demokratikuss 2012. 1. 5. 21:59

    A képmutatásod a fideSS-é. "Kedves OszkóP..." ...és az a marhaság amit utána kiengedsz magadból? Harmonikus a kapcsolat a szavak jelentése között az egymást után írt mondataidban. Úgy fideszesen. :-DDD
    Az ismereteid cirkuszkerítésén azért csak hajítok már át valamit, ami neked is megmutatja, hogy a fidesz, mint hülyeség mértékegysége, motiválja szavaid. Mond az neked valamit, hogy a szakértői kormány? ...és felállításának az alapvető feltételei, mozzanatai? Mi volt itt a különbség? ...hogy eme munkája elvégzésse után, a miniszterelnök is távozott. Alkalomadtán ezért habzott a pofátok. ...mert gyurcsány kiebrudalásával hatalomátvételt akartatok. Az ország eddigi szerencséjére a legkritikusabb környezetben nem sikerült kontárkodjatok. Untig elég a mostani is.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 113. MérlegElőd2012. 1. 6. 19:58

    110. lajafix 2012. 1. 6. 14:57
    Hazudsz jellemtelen!
    Semmilyen körülményt nem hoztál az így lopott adataid környezetéből. ...de megmutathatod nekem hülyének, hogy miféle költeményed tudod be annak.
    Így van az amikor a megállapításaimat bár rám kívántad vissza címezni, a valóság talján mégis rád marad érvényben.
    Szal. virítsd az adataid általad leírt körülményeit! ;-))) ...és ne zagyválj helyette már semmit. ...de csak ha képes vagy rá. ;-DDD

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Oszkó a kormányról: a kidobóemberből nem lesz sikeres vendéglátó


    110. lajafix 2012. 1. 6. 14:57
    Hazudsz jellemtelen!
    Semmilyen körülményt nem hoztál az így lopott adataid környezetéből. ...de megmutathatod nekem hülyének, hogy miféle költeményed tudod be annak.
    Így van az amikor a megállapításaimat bár rám kívántad vissza címezni, a valóság talján mégis rád marad érvényben.
    Szal. virítsd az adataid általad leírt körülményeit! ;-))) ...és ne zagyválj helyette már semmit. ...de csak ha képes vagy rá. ;-DDD

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 112. happyend2012. 1. 6. 18:08

    111. laja,


    "látom még mindig azt gondolod, hogy a 200as chf idejében ....."

    Nem jól érted. Azt mondtam, mondom, hogy ha a Kormány, a jelenlegi konstrukciót nem most, hanem 200-asnál vezette volna be, akkor sokkal kisebbet buktak volna a bankok.
    20 Ft bukta 4x kevesebb, mint 80. 200-nál sem tudtak volna többen végtörleszteni, mint most.

    "az 1es pontot simán meg kellett volna lépni...."

    Hát a volna sajnos elmult és az a gyanúm, hogy a jövőben sem vezetik be.

    "A bankok a törleszteni nem tudókon bukni fognak"

    Igen, csak azzal a nem elhanyagolható külöbséggel, hogy a jelzálog feletti összeget is törlesztenie kell. Sokaknak ez lesz az öröksége.

    "szerintem forintos hitelt nagyon kevesen vettek fel/vesznek fel.."

    A kb. 100.000 eddigi törlesztő 17%-a. A bejelentkezett, közel 200.000-nek, szerintem is csak kis része fog/tud élni a végtörlesztéssel.

    "járadékvadász"

    Laja, ugye nem gondolod, hogy kizárólag a tűzoltóra gondoltam. Csak 1 pl. a sok közül. Hiszen Te magad folytatod a sort az orvossal és a pedagógussal. És a lista ezzel sem teljes. Ők is az "államból élők" ahogy Te defináltad először, majd rontottad "járadékvadászra". És nem arról van szó, hogy extra járandóság, hanem arról, hogy egy orvos stb. mégse átlag alatt keressen.

    "legnagyobb gond a sültbolond, hátulgombolós, lusta, buta, maroktartó magyar általános mentalitás"

    Igen. Kiválóan illik az egész politaki elitünkre, élén a mindenkori Kormánnyal. Azzal a külöbséggel, hogy nem csak tartja a markát, hanem el is veszi. Ez a példa a kis, meg még kisebb ember számára.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Oszkó a kormányról: a kidobóemberből nem lesz sikeres vendéglátó


    111. laja,


    "látom még mindig azt gondolod, hogy a 200as chf idejében ....."

    Nem jól érted. Azt mondtam, mondom, hogy ha a Kormány, a jelenlegi konstrukciót nem most, hanem 200-asnál vezette volna be, akkor sokkal kisebbet buktak volna a bankok.
    20 Ft bukta 4x kevesebb, mint 80. 200-nál sem tudtak volna többen végtörleszteni, mint most.

    "az 1es pontot simán meg kellett volna lépni...."

    Hát a volna sajnos elmult és az a gyanúm, hogy a jövőben sem vezetik be.

    "A bankok a törleszteni nem tudókon bukni fognak"

    Igen, csak azzal a nem elhanyagolható külöbséggel, hogy a jelzálog feletti összeget is törlesztenie kell. Sokaknak ez lesz az öröksége.

    "szerintem forintos hitelt nagyon kevesen vettek fel/vesznek fel.."

    A kb. 100.000 eddigi törlesztő 17%-a. A bejelentkezett, közel 200.000-nek, szerintem is csak kis része fog/tud élni a végtörlesztéssel.

    "járadékvadász"

    Laja, ugye nem gondolod, hogy kizárólag a tűzoltóra gondoltam. Csak 1 pl. a sok közül. Hiszen Te magad folytatod a sort az orvossal és a pedagógussal. És a lista ezzel sem teljes. Ők is az "államból élők" ahogy Te defináltad először, majd rontottad "járadékvadászra". És nem arról van szó, hogy extra járandóság, hanem arról, hogy egy orvos stb. mégse átlag alatt keressen.

    "legnagyobb gond a sültbolond, hátulgombolós, lusta, buta, maroktartó magyar általános mentalitás"

    Igen. Kiválóan illik az egész politaki elitünkre, élén a mindenkori Kormánnyal. Azzal a külöbséggel, hogy nem csak tartja a markát, hanem el is veszi. Ez a példa a kis, meg még kisebb ember számára.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 111. lajafix2012. 1. 6. 15:22

    happy,

    látom még mindig azt gondolod, hogy a 200as chf idejében fel lehetett volna hajtani annyi chfet, hogy a 6-8 év alatt felhalmozódott chf mennyiséget le lehessen cserélni változatlan árfolyamon. Nonszensz, nem lehet ilyen gyorsan leereszteni egy több évig töltött tározót katasztrófa nélkül.

    az 1es pontot simán meg kellett volna lépni, semmilyen jogba nem ütközne, ez nem partnerségi kérdés: a lakossági hitelpiac teljesen szabályozatlan volt, a kockázatok egyoldalúak(mennyire volt eszetlen aki aláírt ilyen szerződéseket?). A jövő hitelezése érdekében is meg kellene lépni.

    A bankok a törleszteni nem tudókon bukni fognak: ezek bent maradtak most is, nem ők menekültek a 180as végtörlesztéssel.

    szerintem forintos hitelt nagyon kevesen vettek fel/vesznek fel a végtörlesztéshez. Tapasztalat: nézem a tavaly még reménykedő kollégáimat, mind a hitelbírálaton bukott el: kevés volt a lakás / ház, amin a devhitelt nyögik. A 15%os hitelt bevállalók nemigen lesznek sokan: 15% a legtöbbnek bukta lesz. Ezért is volt rossz a kecsegtetés a végtörlesztéssel.

    "de az "államból élők" megnevezést én egy kicsit pejoratívnak hallom."
    lelked rajta, tőlem járadékvadásznak is lehet őket hívni.

    "Lehet, hogy egy tűzoltó több értéket ment meg egy nap alatt, mint amit 100 versenyszférai termel egész munkássága alatt."
    lol, ez még mindig a naiv szocialista öntudat. tetszik - nem tetszik el kellene tudni fogadni, hogy senkinek nem jár semmilyen extra azért, amiért elvégzi a munkáját. különösen olyan, ami évtizedekre eladósítja az államot.
    az orvost sem becsülik meg pedig azok is megmentetenek jópár életet, a humántőkét előállító pedaGÓGUSOKAT MEG EGYENESEN LESZARJÁK. s hidd el ők nem csak talán vagy lehet hanem biztosan értéket állítanak elő, nap mint nap.

    S a legnagyobb gond nem a korrupció/ feketézés/ kormánybalfaszsága, ezek következmények. a legnagyobb gond a sültbolond, hátulgombolós, lusta, buta, maroktartó magyar általános mentalitás. Ebből jönnek az előzőek. Tudom hogy ez sokaknak nem tetszik, s keményen fogalmaztam.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Oszkó a kormányról: a kidobóemberből nem lesz sikeres vendéglátó


    happy,

    látom még mindig azt gondolod, hogy a 200as chf idejében fel lehetett volna hajtani annyi chfet, hogy a 6-8 év alatt felhalmozódott chf mennyiséget le lehessen cserélni változatlan árfolyamon. Nonszensz, nem lehet ilyen gyorsan leereszteni egy több évig töltött tározót katasztrófa nélkül.

    az 1es pontot simán meg kellett volna lépni, semmilyen jogba nem ütközne, ez nem partnerségi kérdés: a lakossági hitelpiac teljesen szabályozatlan volt, a kockázatok egyoldalúak(mennyire volt eszetlen aki aláírt ilyen szerződéseket?). A jövő hitelezése érdekében is meg kellene lépni.

    A bankok a törleszteni nem tudókon bukni fognak: ezek bent maradtak most is, nem ők menekültek a 180as végtörlesztéssel.

    szerintem forintos hitelt nagyon kevesen vettek fel/vesznek fel a végtörlesztéshez. Tapasztalat: nézem a tavaly még reménykedő kollégáimat, mind a hitelbírálaton bukott el: kevés volt a lakás / ház, amin a devhitelt nyögik. A 15%os hitelt bevállalók nemigen lesznek sokan: 15% a legtöbbnek bukta lesz. Ezért is volt rossz a kecsegtetés a végtörlesztéssel.

    "de az "államból élők" megnevezést én egy kicsit pejoratívnak hallom."
    lelked rajta, tőlem járadékvadásznak is lehet őket hívni.

    "Lehet, hogy egy tűzoltó több értéket ment meg egy nap alatt, mint amit 100 versenyszférai termel egész munkássága alatt."
    lol, ez még mindig a naiv szocialista öntudat. tetszik - nem tetszik el kellene tudni fogadni, hogy senkinek nem jár semmilyen extra azért, amiért elvégzi a munkáját. különösen olyan, ami évtizedekre eladósítja az államot.
    az orvost sem becsülik meg pedig azok is megmentetenek jópár életet, a humántőkét előállító pedaGÓGUSOKAT MEG EGYENESEN LESZARJÁK. s hidd el ők nem csak talán vagy lehet hanem biztosan értéket állítanak elő, nap mint nap.

    S a legnagyobb gond nem a korrupció/ feketézés/ kormánybalfaszsága, ezek következmények. a legnagyobb gond a sültbolond, hátulgombolós, lusta, buta, maroktartó magyar általános mentalitás. Ebből jönnek az előzőek. Tudom hogy ez sokaknak nem tetszik, s keményen fogalmaztam.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 110. lajafix2012. 1. 6. 14:57

    "A körülményeket egyenesen el is hagyod? "
    khmm ha jól rémlik én hoztam itt a körülményeket...

    "Miért van az, hogy egyesek a környezetéből kiragadott adatokat próbálnának más szintén elhanyagolt körülményismeretek között születettekkel egybevetni."
    Miért is teszed ezt? Oszkó úr büszke volt itt valamire, ami kb semmire elég. (naná ha rendet akartak volna valóban tenni, akkor a maszop már 2009ben belement volna az előrehozott választásokba)

    "Ez olyan, mint amikor az otthoni konyhapénzből kivonod a Bp-i tüzijátékot."
    Mit zagyválsz?

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Oszkó a kormányról: a kidobóemberből nem lesz sikeres vendéglátó


    "A körülményeket egyenesen el is hagyod? "
    khmm ha jól rémlik én hoztam itt a körülményeket...

    "Miért van az, hogy egyesek a környezetéből kiragadott adatokat próbálnának más szintén elhanyagolt körülményismeretek között születettekkel egybevetni."
    Miért is teszed ezt? Oszkó úr büszke volt itt valamire, ami kb semmire elég. (naná ha rendet akartak volna valóban tenni, akkor a maszop már 2009ben belement volna az előrehozott választásokba)

    "Ez olyan, mint amikor az otthoni konyhapénzből kivonod a Bp-i tüzijátékot."
    Mit zagyválsz?

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 109. MérlegElőd2012. 1. 6. 13:08

    103. lajafix 2012. 1. 5. 21:54

    Mit zagyválsz fiatalúr? A körülményeket egyenesen el is hagyod? Na ha van valami, akkor ez valóban megmosolyogtató.
    Miért van az, hogy egyesek a környezetéből kiragadott adatokat próbálnának más szintén elhanyagolt körülményismeretek között születettekkel egybevetni. Ez olyan, mint amikor az otthoni konyhapénzből kivonod a Bp-i tüzijátékot. Teljesen logikus és korrekt. Ugye? ;-)

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Oszkó a kormányról: a kidobóemberből nem lesz sikeres vendéglátó


    103. lajafix 2012. 1. 5. 21:54

    Mit zagyválsz fiatalúr? A körülményeket egyenesen el is hagyod? Na ha van valami, akkor ez valóban megmosolyogtató.
    Miért van az, hogy egyesek a környezetéből kiragadott adatokat próbálnának más szintén elhanyagolt körülményismeretek között születettekkel egybevetni. Ez olyan, mint amikor az otthoni konyhapénzből kivonod a Bp-i tüzijátékot. Teljesen logikus és korrekt. Ugye? ;-)

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 108. MérlegElőd2012. 1. 6. 12:58

    94. level1 2012. 1. 5. 19:14

    Bájos mikor magadfajta társadalmi hulladék 5-5 fidesz hülyeséggel emberekre emeli szennyes jelleme motiválta, zavarodott vörös fidesznyik szavát. Bájos. Más fideszt reklámozó "okosságod"?

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Oszkó a kormányról: a kidobóemberből nem lesz sikeres vendéglátó


    94. level1 2012. 1. 5. 19:14

    Bájos mikor magadfajta társadalmi hulladék 5-5 fidesz hülyeséggel emberekre emeli szennyes jelleme motiválta, zavarodott vörös fidesznyik szavát. Bájos. Más fideszt reklámozó "okosságod"?


    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 107. happyend2012. 1. 6. 11:53

    106. laja,

    Igen, a buktát nagyobbra fújták, de nem kellett volna ekkorára. Ráadásul, amikor meg szétosztották, akkor rohadt igazsátalanul. Időzítése is a lehető legrosszabb. Nagyon nem mindegy lett volna, még az igazságtalan buktaszeletelés esetén sem, az elején, 200-as CHF körül. Most, a 260 körüli CHF-el 80 Ft-nyi plusz buktát fújunk, míg a 200-assal 20-at fújtunk volna. A 4:1-es arány rohadt nagy különbség.

    Az 1. pont teljesen jogos, de pont a bankok nem partnerek benne. Mi több, ez is egy hatalmas bukta, a banknak is. Mert sok, főleg kis önerős hiteles tartozása, bőven felette van a jelzálogértéknek. Tehát itt is felfújódott a bukta, csak ketten osztoznának rajta. Adott esetben, a veszteség akár a 180-as végtörlesztési veszteségét is elérhetné, a banki oldal is. Már nem emlékszem, de talán 20% fölött van azok aránya, akik potenciálisan bedőltek. Itt a bankok lehet, hogy akkorát buknának a jelzálog korláttal, mint a 180-al. Ezzel szemben, a végtörlesztők forinthiteles ügyfelei még csökkenthetik is a bankok veszteségeit. Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy álítólag az OTP már 15% felett kínál Ft hitelt.

    A 2. pontban van igazság, de az "államból élők" megnevezést én egy kicsit pejoratívnak hallom. Lehet, hogy egy tűzoltó több értéket ment meg egy nap alatt, mint amit 100 versenyszférai termel egész munkássága alatt. Különösen, ha feketében versenyeznek. Ez utóbbi, szerintem, legalább akkora gond. Na meg a korrupció. De a legges legnagyobb az a Kormányaink szakmai színvonala. Ha csak az aktuálisat nézem, akkor 2/3-al, 1,5 év alatt, ekkorát bénázni!? Hát, ez is egy csúcs.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Oszkó a kormányról: a kidobóemberből nem lesz sikeres vendéglátó


    106. laja,

    Igen, a buktát nagyobbra fújták, de nem kellett volna ekkorára. Ráadásul, amikor meg szétosztották, akkor rohadt igazsátalanul. Időzítése is a lehető legrosszabb. Nagyon nem mindegy lett volna, még az igazságtalan buktaszeletelés esetén sem, az elején, 200-as CHF körül. Most, a 260 körüli CHF-el 80 Ft-nyi plusz buktát fújunk, míg a 200-assal 20-at fújtunk volna. A 4:1-es arány rohadt nagy különbség.

    Az 1. pont teljesen jogos, de pont a bankok nem partnerek benne. Mi több, ez is egy hatalmas bukta, a banknak is. Mert sok, főleg kis önerős hiteles tartozása, bőven felette van a jelzálogértéknek. Tehát itt is felfújódott a bukta, csak ketten osztoznának rajta. Adott esetben, a veszteség akár a 180-as végtörlesztési veszteségét is elérhetné, a banki oldal is. Már nem emlékszem, de talán 20% fölött van azok aránya, akik potenciálisan bedőltek. Itt a bankok lehet, hogy akkorát buknának a jelzálog korláttal, mint a 180-al. Ezzel szemben, a végtörlesztők forinthiteles ügyfelei még csökkenthetik is a bankok veszteségeit. Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy álítólag az OTP már 15% felett kínál Ft hitelt.

    A 2. pontban van igazság, de az "államból élők" megnevezést én egy kicsit pejoratívnak hallom. Lehet, hogy egy tűzoltó több értéket ment meg egy nap alatt, mint amit 100 versenyszférai termel egész munkássága alatt. Különösen, ha feketében versenyeznek. Ez utóbbi, szerintem, legalább akkora gond. Na meg a korrupció. De a legges legnagyobb az a Kormányaink szakmai színvonala. Ha csak az aktuálisat nézem, akkor 2/3-al, 1,5 év alatt, ekkorát bénázni!? Hát, ez is egy csúcs.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 106. lajafix2012. 1. 6. 09:06

    happy,

    a bukta megosztása semmit sem ér, ha a buktát még nagyobbra fújjuk, ahogy ezt tette a kormány. Többre mentünk volna racionális gazdpollal
    1. a devhitelesek egy része teljesen menthetetlen. Ezeken csak az segíthetett volna ha az állam azt mondja, hogy minden hitel max a fedezetig számonkérhető.
    2. ma már az is trivi, hogy az államnak és a belőle élőknek is nagy fokú jövedelemcsökkenéssel kell számolnia.

    Ezeket ráadásul nem fűnyíróelvszerűen kell meglépni. (értsd: van aki a jelenlegit sőt többet kaphatna az államtól, de sokan bizony nullát!)

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Oszkó a kormányról: a kidobóemberből nem lesz sikeres vendéglátó


    happy,

    a bukta megosztása semmit sem ér, ha a buktát még nagyobbra fújjuk, ahogy ezt tette a kormány. Többre mentünk volna racionális gazdpollal
    1. a devhitelesek egy része teljesen menthetetlen. Ezeken csak az segíthetett volna ha az állam azt mondja, hogy minden hitel max a fedezetig számonkérhető.
    2. ma már az is trivi, hogy az államnak és a belőle élőknek is nagy fokú jövedelemcsökkenéssel kell számolnia.

    Ezeket ráadásul nem fűnyíróelvszerűen kell meglépni. (értsd: van aki a jelenlegit sőt többet kaphatna az államtól, de sokan bizony nullát!)

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 105. happyend2012. 1. 6. 08:36

    102. laja,

    Emlékszem, mint ahogy arra is, hogy részemről a fő kritériumok a devizahiteles témában, a bukta megosztása a 3 fél között (állam, ügyfél, bank). A jelenlegi 180-as végrtörlesztésben is benne van a 3 fél, de sajna, mint ahogy azt az előzőekben is írtam, erősen vitataható, szerintem igazságtalan formában. Ami pedig a mostani, 5 éves rögzítéses kinstrukciót illeti, az meg sokkal közelebb került a horvát verzióhoz, mint az eredeti 3 éves, amiről ki is derült, hogy gyakorlatilag semmi. Össz kb 2000 ügyfél élt vele.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Oszkó a kormányról: a kidobóemberből nem lesz sikeres vendéglátó


    102. laja,

    Emlékszem, mint ahogy arra is, hogy részemről a fő kritériumok a devizahiteles témában, a bukta megosztása a 3 fél között (állam, ügyfél, bank). A jelenlegi 180-as végrtörlesztésben is benne van a 3 fél, de sajna, mint ahogy azt az előzőekben is írtam, erősen vitataható, szerintem igazságtalan formában. Ami pedig a mostani, 5 éves rögzítéses kinstrukciót illeti, az meg sokkal közelebb került a horvát verzióhoz, mint az eredeti 3 éves, amiről ki is derült, hogy gyakorlatilag semmi. Össz kb 2000 ügyfél élt vele.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Tisztelt Látogatónk!

 

Ha hozzá kíván szólni cikkeinkhez és még nem regisztrálta magát, ide kattintva megteheti.

Adatai megadása után a belépéshez szükséges jelszavát emailben küldjük el Önnek.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

A hozzászólás mező nem fogad be HTML kódot, a sortöréseket automatikusan törli.
A képen látható ellenőrzőkód:
captcha
MEHET

Hozzászólásával együtt IP címe is rögzítésre kerül.

Részletes moderálási szabályzatunkat itt olvashatja.

KAPCSOLÓDÓ TÉMÁK

Partnerek

AJÁNLAT


Ajánlat

BUX (zárva)

2012. május 24. 17:06
16 327,49
0.6%
A BÉT információi alapján az adatokat a Magyar Vendor szolgáltatja.
15 perccel késleltetett adatok!
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Repülőtér, 1-es terminál. Még van forgalom május 30-ig. - Fotó: Darnay Katalin

  • Parlamenti ülésnap - Fotó: Darnay Katalin

  • HBLF pénzügyi csúcstalálkozó - Fotó: Kallus György

  • A világon egyedülálló véna alapú beléptetési rendszer bemutatása - Fotó: Darnay Katalin

  • Országgyűlési nap, Balog Zoltán emberi erőforrás miniszter esküt tesz - Fotó: Darnay

Előző
Következő
  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

  • Mi bosszant minket a kgfb kampányban?

    Mi bosszant minket a kgfb kampányban?

  • MABISZ konferencia

    MABISZ konferencia

  • Mit gondolunk a végtörlesztésről?

    Mit gondolunk a végtörlesztésről?

  • Szemüveg nélküli 3D képernyő táblákhoz

    Szemüveg nélküli 3D képernyő táblákhoz

Előző
Következő

Állásajánlatok

Coaching? Nekem? Minek? Dara Péter
ügyvezető igazgató
DEVISE Hungary
Év elején egy országos kutatásomban 835 vezérigazgató, ügyvezető igazgató, cégtulajdonos, gazdasági vezető és HR vezető közül közel négyszáz úgy nyilatkozott, hogy a menedzsment fejlesztésére is szükség van cégüknél az idei évben a hatékonyságnövelés érdekében. A felmérés kitöltői között kisorsolt öt alkalmas vezetői coachingot azonban mindössze 197-en szerették volna megnyerni. További írások itt találhatóak »
Nemzeti fejlesztési vágta Essősy Zsombor
vezérigazgató
MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt.
Homályos még, hogy a fejlesztés majdani irányait meghatározó tervek kinek az irányításával – NGM, NFM, KIM, NFÜ – készülnek el. Meggyőződésem, hogy (a korábbi versenylovas hasonlatnál maradva) jóval gyorsabban haladnánk előre, ha a négyből három zsoké sürgősen leszállna a nyeregből. További írások itt találhatóak »
Búcsúüzenet Oszkó Péter
ügyvezető igazgató
Portfolion
Úgy hiszem, semmi meglepő nincs abban, hogy a kormány nyilvánvaló gazdaságpolitikai kudarcai, az év végére újra beszakadó forintárfolyam, az állampapírok iránti kereslet elapadása miatt egyre kétségesebb finanszírozhatóság, a tönkretett növekedési pálya és a megrongált foglalkoztatási viszonyok tudatában évzáró aktusként újra előráncigálta Budai Gyulát. További írások itt találhatóak »
Jogszerű a hamburgeradó Bánki Orsolya
ügyvéd
ENWC
2011. szeptember 1-jétől ún. „népegészségügyi termékadó” terhel egyes üdítőitalokat, energiaitalokat, „előrecsomagolt cukrozott készítményeket”, sós snackeket és ételízesítőket. Az új adónem érezhetően drágítja majd a felsorolt élelmiszereket, emellett pedig számos jogi kérdést is felvet. További írások itt találhatóak »
Barcelonából jöttem… Mózes István
ügyvezető partner
ClientFirst Consulting Kft.
Idén szerencsém volt három kollégámmal együtt ellátogatni Barcelonába, a 12. MSPA (Mystery Shopping Providers Assosiation) Konferenciára. 42 ország közel 200 képviselője tette tiszteletét a találkozón, ahol a legfőbb téma természetesen a vevőkiszolgálás fejlesztése volt. További írások itt találhatóak »

Ingatlankereső