„Megállapodása van a kormánynak a Magyar Ásványolaj Szövetséggel, ha kell, beavatkozunk” – jelentette ki Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter egy budapesti eseményen, ahol a tárcavezetőt az Index kérdezte a kormány szándékairól, miután január eleje óta jócskán megemelkedtek a hazai üzemanyagárak, a literenkénti benzinár 77, a dízelár pedig 68 forinttal kerül többe, ebből 41 forint a kötelező januári jövedékiadó-emelésre vezethető vissza. A nagyjából 70 forint körüli literenkénti drágulás azt jelenti, hogy egy átlagos, 50 literes tankolás 3500-4000 forinttal kerül többe most, mint tavaly decemberben.
A tárcavezető szerint a kormány folyamatosan ellenőrzi az üzemanyagárak alakulását,
és ha azt tapasztalják, hogy a megállapodás „megtörik”, mivel az árak nincsenek a régiós középmezőnyben, akkor avatkoznak közbe. Egyelőre azonban még nem lehet erről beszélni szerinte.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter még tavaly szeptember 26-án találkozott a Magyar Ásványolaj Szövetség képviselőivel, akikkel abban állapodott meg, hogy havi rendszerességgel kér jelentést az árak nemzetközi és hazai alakulásáról. Úgy tudjuk, hogy ezen megbeszélésen fogalmazta meg azt a kérést feléjük, hogy legalább a régiós középmezőnyben legyenek a hazai üzemanyagárak. A Holtankoljak adatai szerint ez a jövedékiadó-emelés ellenére továbbra is fennáll:
míg Magyarországon jelenleg 619 forint egy liter benzin, ennél drágább Ausztriában (632 forint) és Szlovákiában (643 forint), olcsóbb Csehországban (600 forint), Horvátországban (601 forint) és Romániában (571 forint).
A gázolaj esetében a magyar 641 forintos ár szintén a középmezőnyben található: Horvátországban 655 forint, Ausztriában 669 forint, Szlovákiában 638 forint, Csehországban pedig 606 forint literje. A szomszédos országok közül a legdrágább gázolaj Szerbiában van, ahol 690 forintot kérnek egy literért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.