Manager Magazin

Elébe mentek a sikernek

Napjaink egyik legnépszerűbb zenekara a Margaret Island, amely utcazenéléssel jutott igazán közel az emberekhez. A fiatal zenészek már írtak fesztiválhimnuszt, kaptak Junior Artisjus díjat, és írt nekik szöveget Bródy János.

A 2014-ben alakult zenekar – amelyet Füstös Bálint, Törőcsik Kristóf és Lábas Viki alapított – szuperszonikus sebességgel lopta be magát a hazai zenerajongók szívébe. A folkpop műfajban lubickoló együttesre már az első, angol nyelvű sláger megjelenésekor felfigyelt Bródy János, s abban a megtiszteltetésben volt részük, hogy a legendás zenész írt egy magyar szöveget a Soaked in Life című számukhoz. Ebből lett a Nem voltál jó című karrierindító sláger, amely egy szemvillanás alatt ismertette meg a zenekart a közönséggel a rádiókon keresztül.

Elengedhetetlen a tehetség, a szorgalom, a kitartó munka, a kisugárzás, a jó piacismeret, a kapcsolatrendszer és nem utolsósorban a szerencse
Fotó: MTI / Veres Nándor

Önmagában ez még nem lenne nagy truváj, azonban az elmúlt tíz évben nem igazán volt példa arra, hogy tehetségkutatós hátszél nélkül egy zenekar ilyen gyorsan robbanjon be a köztudatba – ráadásul szó szerint a semmiből. Akkor vajon minek köszönhető a Margaret Island példátlan sikere? „Lehetne olyan hangzatos okokat írni, hogy az énekesnő kisugárzása vagy a dalok őszintesége, esetleg a zenekar tehetsége. Valójában úgy kell elképzelni a popzenei siker okát, mint egy nagy kört, amelyet sok fontos körcikk tesz egésszé. Elengedhetetlen a tehetség, a szorgalom, a kitartó munka, a kisugárzás, a jó piacismeret, a kapcsolatrendszer és nem utolsósorban a szerencse” – mondta a Manager Magazinnak Molnár Gábor, a zenekart foglalkoztató Gold Record zenei menedzsmentügynökség ügyvezető igazgatója. A zenekar szerint azonban van egy nagyon fontos tényező, amely szerepet játszott a gyors népszerűvé válásban. Lábas Vikiék többször is hangsúlyozták: meglátásuk szerint azzal jutottak el rengeteg emberhez, hogy a karrierjük kezdetén rengeteg alkalommal mentek utcazenélni. Az addig még csak „egyslágeres” zenekar tehát kvázi elébe ment a sikernek. Számos nagyvárosban sétáltak dalolva, akusztikus gitárral kísérve, s a program végén már tömegek álltak körülöttük.

A legkézenfekvőbb PR-módszert vetették be, amelyre azonban rajtuk kívül senki sem gondolt a könnyűzenei szférában.

Molnár Gábor szerint viszont többtényezős a sikerfaktor: „Bizonyos piaci szegmensekben más és más jelentette azt, hogy tényezővé vált a zenekar, mondhatni, egyszerre több színtéren tudott a produkció sikeres lenni. Egyszerre történt, hogy rádiós sláger lett az Eső című daluk, az NKA Cseh Tamás/Hangfoglaló Program támogatása is rengeteget jelentett, és sokat számított a Nagy-Szín-Pad! versenyszereplésük is.”

Lábas Viki énekes a Margaret Island zenekar koncertjén a Szegedi Ifjúsági Napokon (SZIN) tavaly augusztusban
Fotó: MTI / Rosta Tibor

Az első aranylemez után felpörögtek az események: a zenekar írta az EFOTT fesztivál himnuszát (Feszt Szerelem), szerepeltek az Arany János emlékévre kiadott lemezen is, amelyre A rab gólya című verset zenésítették meg a költőtől, s ha mindez még nem lenne elég, 2018-ban Junior Artisjus díjat is kapott a csapat. A többszörös Fonogram-díj-jelölt formáció 2018-ban már harmadik nagylemezét adta ki, s lemezről lemezre válik egyre inkább saját gyermekké – vagy ha úgy tetszik, eladható termékké – a Margaret Island. A zenekar tagjai maximális egyetértésben hangsúlyozzák, hogy az alkotási folyamat teljesen közös projekt, mindhárom alapító tag részt vesz benne, sőt, az évek során becsatlakozó tagok, úgymint Koltay Kurszán zongorista, Verók Tamás gitáros, Sárkány Berci és Gerendás Dani (dobok) egyaránt hozzátesznek a dalokhoz.

A cikk a Manager Magazin július-augusztusi számában jelent meg

(Kis kluboktól a Nagy-Szín-Pad!-ig)

Manager Magazin – HU

szórakoztatóipar szórakozás Manager Magazin Margaret Island zene