A múlt heti szokatlanul heves esőzések és az azt követő áradások Nyugat-Európában több vasútvonalat akár hónapokra is használhatatlanná tehettek – írja a Trains.com.
Belgiumban a Brüsszeltől délre eső, régebbi, a völgyek vonalát követő vonalak szenvedték a legnagyobb károkat, ugyanakkor az alagutakban és völgyhidakon vezető, a belga fővárost Kölnnel összekötő gyorsvasút vonala csak rövid időre vált használhatatlanná.
Számos viszonylatban a károk helyreállítása azonban augusztus végéig húzódhat.
Németországban nagyobb károk keletkeztek, a Deutsche Bahn szerint mintegy 600 kilométeres szakasz és 80 állomás nem használható. A legnagyobb pusztítás az Ahr-völgyében keletkezett, de fennakadások tapasztalhatóak Eifel régiójában és a Ruhr vidéken is, ahol a fontos vasúti csomópont Hagent is elöntötte a víz, így az állomás is bezárt.
A dpa hírügynökség jelentése szerint csak a vasúti károk javítása 1,3 milliárd eurós költséget jelenthet az országban.
Németország szomszédai is megszenvedték a vihart, így július 18-án leállt a közlekedés a Prága-Drezda viszonylaton az Elba áradása miatt, de Hollandia déli része és Svájc is tapasztalt fennakadásokat a vasúti közlekedésben.
Az Európában szokatlan heves esőzések, amik a klímaváltozás miatt valószínűleg egyre gyakoribbak lehetnek rámutatnak az infrastruktúra hiányosságaira, hiszen annak kialakítása során ezekkel nem számoltak az építők.