Kínában tavaly a luxuscikkek értékesítése 36 százalékkal nőtt és elérte a 471 milliárd jüant (körülbelül 74 milliárd dollárt), ami mintegy a duplája 2019-es, vagyis a koronavírus-járvány előtti utolsó évi eredménynek  – áll a Bain tanácsadó cég China Luxury Report 2021 jelentésében.

Fotó: NICOLAS ASFOURI / Europress/AFP

A Bain szerint Kína részesedése a luxuscikkek globális piacán 21 százalékra nőtt 2021-ben az egy évvel korábbi mintegy 20 százalékról.

Az ország 2025-re a világ legnagyobb luxuscikkek piacává válhat, függetlenül a nemzetközi utazási helyzettől. 

Tavaly Kínában a luxustermékek minden kategóriájában nőtt az eladás, a legnagyobb mértékű emelkedést, mintegy 60 százalékosat a bőráruk értékesítése kapcsán jegyeztek fel. A jelentés szerint 40 százalékkal bővült a „divat és életstílus” szegmens áruinak értékesítési volumene.

A luxustermékek eladásnövekedésének fő hajtóereje a dél-kínai Hainan szigeti vámmentes üzletek voltak, ahol a csúcskategóriás áruk értékesítése 85 százalékkal, 60 milliárd jüanra (9,5 milliárd dollárra) bővült.

Fotó: HECTOR RETAMAL / AFP