Holtan találták meg az Egyesült Államokban a Boeing egy korábbi alkalmazottját, aki aggodalmát fejezte ki a cég termelési szabványai miatt. Nyugdíjba vonulása után hosszan tartó jogi eljárásba kezdett a cég ellen.
A Charleston megyei halottkém hétfőn erősítette meg a férfi halálát a BBC-nek.
A 62 éves Barnett halálát a halottkém jelentése szerint „önkezűleg okozott” sérülés okozta március 9-én.
Barnett 32 évig dolgozott az amerikai repülőgép-óriásnál, egészen 2017-ig. 2010-től minőségügyi menedzserként dolgozott a North Charleston-i gyárban, ahol a 787 Dreamlinert, egy korszerű, főleg hosszú távú útvonalakon használt utasszállítót állítottak elő. 2019-ben Barnett azt mondta a BBC-nek, hogy
komoly problémákat tárt fel az oxigénrendszerekkel kapcsolatban, ami azt jelentheti, hogy
minden negyedik légzőmaszk nem működik vészhelyzetben.
Azt is mondta, hogy az új repülőgépek összeszerelése elsietett volt, és a biztonság veszélybe került, amit a cég tagadott. Később azt mondta a BBC-nek, hogy a dolgozók nem követték nyomon az alkatrészeket a gyáron keresztül. Elmondta, hogy egyes esetekben
a szabványnak nem megfelelő alkatrészeket még a hulladékgyűjtőkből is kiszedték, és beszerelték a repülőgépekbe.
A BBC-nek nyilatkozó férfi ügyvédje tragikusnak minősítette Barnett halálát, a Boeing közleményében úgy fogalmazott, hogy: szomorúak vagyunk Barnett úr halála miatt, és gondolatban a családjával és barátaival vagyunk.
Korábban a Világgazdaság megírta: csak a csodán múlt, hogy nem történt tragédia, amikor a mindössze nyolchetes repülőgép oldalából kiszakadt egy darab az Alaska Airlines egyik járatán. A légitársaság azonnal lépett, és mind a 65 darab 737 MAX típusú repülőjét ideiglenesen kivonta a forgalomból. Nem kellett sokat várni a Szövetségi Légi Közlekedési Hivatal reakciójára sem. Később ugyanis azt közölték, hogy elrendelik a 171 gép ideiglenes leállítását. A botrány azóta sem csitul, sok légitársaság döntött a típus használatának felfüggesztése mellett. Az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynöksége közölte, hogy
egyetlen uniós tagállam légitársasága sem üzemeltet hasonló repülőgépet.
A FlyDubai ugyanakkor azt közölte, hogy 3 darab 737-es típusú repülőgépét nem érinti a korlátozás, ugyanis a gépek „más konfigurációjúak”, azaz a problémás ajtóval nem rendelkeznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.