Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) ideiglenesen földre parancsolt mintegy 171 Boeing 737 Max 9 típusú repülőgépet az Alaska Airlines egyik járatán történt baleset miatt – írja a Reuters. 

Fotó: BBC

Pénteken egy Boeing 737 Max 9-nek kényszerleszállást kellett végrehajtania, miután majdnem 5 ezer méteres magasságban kiszakadt az oldala. A gép külső borításának egy része, illetve az egyik ablaka esett le, nagyjából egy hűtőszekrény méretű lyukat hagyva a törzsön. A repülőt sikerült letenniük a pilótáknak, és a 171 utasból senki nem sérült meg. Az Alaska Airlines a baleset után egyetlen gépet sem engedett felszállni a 65 repülőt számláló flottájából. 

A balesetben érintett repülőt a Boeing tavaly októberben szállította le az Alaska Airlinesnak, és novemberben kapott felszállási engedélyt.  

A pénteki baleset nagyon nem jött jöl a Boeingnek, a 737 Max modelljei – amelyek jelenleg a legnagyobb számban értékesített gépek – ugyanis  közel két évet töltöttek a földön a 2018-as és a 2019-es, konstrukciós hiba miatt bekövetkezett balesetek után.  

Az ügy pikantériája, hogy az Alaska Airlines arra készült, hogy 150 darab 737 Max gépet vásárol a Boeingtől, a megállapodást aláírását és a hivatalos bejelentést januárra időzítették. A megrendelők bizalmát nehéz volt visszanyernie a Boeingnek, Kína közel négyéves kényszerszünetet és politikai csatározást követően, alig egy hónapja adta meg a típus felszállási engedélyét. Az immár biztonságosnak minősített repülőknél azonban újabb hibaforrást találtak Amerikában: egy meg nem nevezett légitársaság a kormánylapát-vezérlő összekötő-szerkezet egyik mechanizmusának rutinszerű karbantartása során nem találta az egyik csavarhoz tartozó anyát. A Boeing pedig egy másik, még le nem szállított repülőgépen, ugyanott egy nem megfelelően meghúzott anyát talált.