Ritkán szerepel árverésen Gábor Jenő-alkotás, éppen ezért hatalmas érdeklődés előzi meg a Virág Judit Galéria tavaszi aukcióját, ahol a művész egyik fő műve kerül piacra. A Július 14. Párizsban című monumentális festmény az art deco egyik mesterműve, szemet gyönyörködtető mind a laikusok, mind a szakértők számára. Gábor Jenő párizsi tartózkodása alatt festette meg a képet, azt a pillanatot örökítette meg, amikor a felszabadult párizsiak utcabállal ünneplik a forradalom napját, a Bastille ostromának évfordulóját. Gábor Jenő 1927-ben mutatta be festményét a pécsi közönségnek, de a mű megjárta a modern magyar művészetet reprezentáló genovai kiállítást is. Gábor Jenő fő műve 36 millió forintos kikiáltási indul, becsértéke pedig 50–80 millió forint.
Kondor Béla Két fej (Modell eresztés) című alkotása negyven év után bukkant fel a piacon, a közönség utoljára 1984-ben láthatta festményt, utána eltűnt a művészettörténészek látóköréből. Kondor Béla életműve kicsi, egy-egy képének felbukkanása akkora felzúdulást kelt a piacon, mint egy Csontváry-festmény megjelenése. A sejtelmes jelentésű, 1958-ban festett Kondor-mű 38 millió forintos kikiáltási árról indulva keresi új tulajdonosát.
Czigány Dezső festményeiért is versengenek a gyűjtők. A tavaszi aukción egy minden ízében modern és naprakész remekmű kerül kalapács alá, amelynek „főszereplője” egy rendkívül dekoratív, nagy méretű kínai porcelánváza. A Csendélet kínai vázával című képen, amely 1920 körül keletkezett, a fényárban úszó tárgyak kontúrjai felolvadni látszanak, a nyári gyümölcsök pedig kis túlzással a néző szeme láttára érnek még zamatosabbá.
Czigány sosem ismételte önmagát, még az azonos téma is mindig újabb és újabb művészi megoldásokra sarkallta. Czigány a csendéletek mestere volt, alkotásai az európai modernizmus kiemelkedő darabjai. A festmény 18 millió forintos árról indul, becsértéke 30–40 millió forint.