Zöld utat kapott a holland kormányzat azon törekvése, amely az amszterdami Schiphol repülőtér forgalmát a jelenlegi éves 500 ezer járatról 12 százalékkal, 440 ezerre csökkentené a zajszennyezés minimalizálása érdekében – mondta ki egy holland fellebbviteli bíróság. A döntés különösen nagy horderejű, mivel korábban egy helyi bíróság törvényellenesnek minősítette ezeket a terveket, a fellebbezés azonban a kormányzat számára alakult kedvezően.
A kormányzat tervei ellen a leginkább érintett légitársaságok, így az Air France-KLM, a Delta Air Lines és az EasyJet, valamint lobbiszervezetként a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szólalt fel: szerintük a tervek sértik a nemzetközi légi közlekedési egyezményeket, és az utazóközönség számára is kényelmetlenségeket okoznak majd.
A Schiphol reptéren tavaly közel 53 millió utas fordult meg, nem kis részt annak köszönhetően, hogy Európán belül itt zajlik le a legtöbb csatlakozó járatra történő átszállás.
A friss bírósági döntés a korábbi határozattal szemben kimondja: a kormányzat tervei nem sértik sem az uniós, sem a nemzeti jogot, ahogy a nemzetközileg egységesen elfogadott és betartott eljárásrendekkel sem mennek szembe.
A kormányzat első körben évi 460 ezerre csökkentené a járatforgalmat,
innen lépnének tovább az eredeti elgondolások közt szereplő 440 ezerre.
Repülőjegy-drágulással köszön be a jövő kerozinjaA fenntartható, klímabarát üzemanyagok előállítására komplett iparág fejlődik ki, előbb azonban azt is érdemes tisztázni, hogy ki fizeti a meglehetősen borsos számlát, az állam és az állampolgár mennyivel szálljon be. |
A Schiphol körül valósággal izzott a levegő az elmúlt időszakban: nemrég az IATA lobbiszervezet a világ legrosszabb repterévé kiáltotta ki, miután kitudódott, a légikikötő vezetése emelni tervezi a leszállási díjakat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.