A Magyar Közönyben megjelent rendelet szerint a kormány döntött 1500 milliárd forintnyi uniós forrás elosztásáról. Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Pluszból érkező pénz felét Budapest és az agglomerációja kapja.
Az IKOP Pluszból érkező forrás nagy részét vasút fejlesztésre fordítja a kormány:
- Kőbánya-Kispest–Dabas vasútvonal villamosítása és elővárosi fejlesztése – 190 milliárd forint
- Nyugati pályaudvar bevezető szakaszainak fejlesztése a Nyugati pu. – Rákosrendező (kiz.) szakaszon – 18 milliárd forint
- (Debrecen)-Apafa – Mátészalka vasútvonal villamosítás és pályafejlesztés – 141,5 milliárd forint
- 15 darab 200 ülőhelyes elővárosi zéró-emissziós villamos motorvonat beszerzése – 54 milliárd forint
- MÁV-START Zrt. gördülőállomány fejlesztése 19 darab nagykapacitású motorvonat beszerzésével – 112,9 milliárd forint
- Budapest Déli körvasút II. ütem, CEF2 keretében nem támogatott elemek (Nádorkert és Közvágóhíd új megállóhelyek létesítése) – 210,4 milliárd forint
- Nagykáta–Újszász vasútvonal fejlesztése (Pest vármegyei szakasz) – 59,7 milliárd forint
- Budapest Déli Körvasút III. ütem, Népliget megállóhely kialakítása – 46,1 milliárd forint
- Újfehértó–Nyíregyháza vonalszakasz, és a Debrecen–Nyíregyháza I. ütem CEF2-ből nem elszámolható utasforgalmi, biztosítóberendezési és ETCS elemeinek fejlesztése – 105 milliár forint
- 80-as vasútvonal – Füzesabony – Miskolc vasútvonalon az infrastruktúra versenyképességének javítása – 79 milliárd forint
Az IKOP Plusz forrás teljes elosztását itt nézhetik meg.
Karácsony Gergely szerint ő lobbizta ki az uniós forrásokat a fővárosnakAz elmúlt négy év lobbitevékenységének köszönhetően mostanra kirajzolódott, hogy a következő években nagyjából 300 milliárd forint értékben érkeznek európai Budapestre – jelentette be Karácsony Gergely. A források azonban a kormány által megtervezett operatív programokra érkeznek meg. |