A Magyar Közönyben megjelent rendelet szerint a kormány döntött 1500 milliárd forintnyi uniós forrás elosztásáról. Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Pluszból érkező pénz felét Budapest és az agglomerációja kapja.

BA-3524
A kormány 1500 milliárd forint IKOP Plusz forrás elosztásáról döntött.
Fotó: Bencsik Ádám / Békés Megyei Hírlap

Az IKOP Pluszból érkező forrás nagy részét vasút fejlesztésre fordítja a kormány:

  • Kőbánya-Kispest–Dabas vasútvonal villamosítása és elővárosi fejlesztése – 190 milliárd forint
  • Nyugati pályaudvar bevezető szakaszainak fejlesztése a Nyugati pu. – Rákosrendező (kiz.) szakaszon – 18 milliárd forint
  • (Debrecen)-Apafa – Mátészalka vasútvonal villamosítás és pályafejlesztés – 141,5 milliárd forint
  • 15 darab 200 ülőhelyes elővárosi zéró-emissziós villamos motorvonat beszerzése – 54 milliárd forint
  • MÁV-START Zrt. gördülőállomány fejlesztése 19 darab nagykapacitású motorvonat beszerzésével – 112,9 milliárd forint
  • Budapest Déli körvasút II. ütem, CEF2 keretében nem támogatott elemek (Nádorkert és Közvágóhíd új megállóhelyek létesítése) – 210,4 milliárd forint
  • Nagykáta–Újszász vasútvonal fejlesztése (Pest vármegyei szakasz) – 59,7 milliárd forint
  • Budapest Déli Körvasút III. ütem, Népliget megállóhely kialakítása – 46,1 milliárd forint
  • Újfehértó–Nyíregyháza vonalszakasz, és a Debrecen–Nyíregyháza I. ütem CEF2-ből nem elszámolható utasforgalmi, biztosítóberendezési és ETCS elemeinek fejlesztése – 105 milliár forint
  • 80-as vasútvonal – Füzesabony – Miskolc vasútvonalon az infrastruktúra versenyképességének javítása – 79 milliárd forint

Az IKOP Plusz forrás teljes elosztását itt nézhetik meg.

Karácsony Gergely szerint ő lobbizta ki az uniós forrásokat a fővárosnak

Az elmúlt négy év lobbitevékenységének köszönhetően mostanra kirajzolódott, hogy a következő években nagyjából 300 milliárd forint értékben érkeznek európai Budapestre – jelentette be Karácsony Gergely. A források azonban a kormány által megtervezett operatív programokra érkeznek meg.