Az ilyen repülőgépeken nem előírás, hogy legyen adatrögzítő, így a szakértői vélemény szerint feltehetően azon sem volt, amely szombaton lezuhant Ráckeresztúrnál. Egyelőre tehát az is csak feltételezés, hogy az 1998-ban gyártott műrepülő szinte függőlegesen, 300 kilométer/óra sebességgel csapódhatott a földbe. A gépen ketten utaztak, mindketten az életüket veszítették.
A rendőrség beszámolója szerint a Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság Tevékenység-irányítási Központba szombat délelőtt érkezett bejelentés arról, hogy Martonvásár és Ráckeresztúr között egy sportrepülőgép eltűnt a radarképről.
A gép roncsait a rendőrök mezőgazdasági területen találták meg, a helyszínre mentőautók és mentőhelikopter is érkezett. A baleset következtében a légi járműben utazó két férfi a helyszínen meghalt, a rendőrség pedig büntetőeljárás keretében kezdte vizsgálni a baleset körülményeit.
Ezen körülményekről nyilatkozott azóta egy szakértő.
Madas László repülési szakértő úgy vélekedett, hogy az ütközés következtében nagyon nagy erők léptek föl, gyakorlatilag a gépnek csak a farka maradt felismerhető, a gép első fele teljesen elfogyott.
Feltehetően függőleges zuhanásban csapódhatott a talajba
– összegzett Madas László az RTL-nek, hozzátéve: akár 300 kilométer/óra feletti is lehetett a gép sebessége a becsapódáskor.
A Magyar Honvédség (MH) közölte, hogy az MH légi kutató-mentő szolgálata is részt vett a radarképről szombat délelőtt hirtelen eltűnt repülőgép keresésében, azóta pedig a balesetet a Közlekedésbiztonsági Szervezet és a légügyi hatóság is vizsgálja.
A gép tulajdonosa a 60 éves dr. Magyari József volt, utasa pedig egy 19 éves férfi – a Blikk cikke szerint. Ebben felidézik:
Magyari József 2013–2014 között a külügyi tárca főtanácsosa, később Magyarország szingapúri konzulja volt,
legutóbb pedig egy állami tulajdonú energetikai cég elnök-vezérigazgatójaként dolgozott a saját vállalata ügyeinek intézése mellett. A milliárdos egyetemen is oktatott.
A gépet korábban Besenyei Péter műrepülő-világbajnok is vezette, ám egyelőre ő is csak annyit tudott mondani:
Meg kell várni a kivizsgálást, hogy megtudjuk, mi történt.
Tragikus repülőgép-baleset volt tavaly ősszel is: szeptemberben bemutatórepülés közben lezuhant és egy parkoló autóba csapódott a HA-RDM lajstromjelet viselő T–28-as Trojan kisrepülő a Börgöndi Légiparádén.
A balesetben két ember, apa és fia a helyszínen meghalt, míg hárman – egy kislány, egy nő és egy férfi – súlyos égési sérüléseket szenvedtek.
Egy kisfiú könnyebben sérült, őt helyszíni ellátás után a székesfehérvári kórházba szállították.
A tragédiával végződött manőver egy alacsony magasságban végrehajtott úgynevezett orsó volt. Az elsődleges szakértői vélemények arra utaltak:
Madas László akkor úgy vélte, nem kizárható a műszaki probléma sem, ám nagy a valószínűsége annak, hogy repüléstechnikai hiba vezethetett a szerencsétlenséghez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.