Magyar gazdaság

Magyarország segítségével oldhatja meg az elektromos autózás legnagyobb problémáját a NIO

Együttműködési megállapodást írhat alá a győri Széchenyi István Egyetem és a kínai NIO. Az elektromos autókkal foglalkozó cég megoldást nyújthat az elektromos autózás legnagyobb problémájára, a hosszú töltési időkre. Az egyedülálló akkumulátorcsere-megoldáshoz hasonló high-tech technológiák kifejlesztésébe vehet részt a győri egyetem.

A Nemzetgazdasági Minisztériumban került sor egyeztetésre a győri Széchenyi István Egyetem, a kínai elektromosautó-ipar úttörőjének számító NIO európai vállalata és a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. között, amelyen együttműködési szándéknyilatkozat aláírásáról egyeztek meg a felek.

NAGY MártonBudapest, 2024. május 7.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter előadást tart a Koalíciók Napja 2024 konferencián Budapesten, a Europa Event Centerben 2024. május 7-én. 
MTI/Mónus Márton
elektromos autó
Magyarország segítségével oldhatja meg az elektromos autózás legnagyobb problémáját a NIO / Fotó: Mónus Márton

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az egyeztetésen kifejtette, hogy „a világon ma egy új ipari forradalom zajlik, amely egyértelműen a zöldátállásról szól és megújítja a mobilitást is. Hatalmas jelentőségű és rohamos tempójú az az energetikai fejlődés, amely globális szinten és Magyarországon is elindult. Ráadásul a közlekedésben már nem csupán zöldebb jövőről, hanem leginkább zöldebb jelenről lehet beszélni. Magyarország időben lépett ezen a területen, ami azért is lényeges, mert a szakemberek szerint a zöldenergia a magyar gazdaság jövőjét jelenti a háztartásokban, a közlekedésben és az iparban egyaránt. A 2024 áprilisában kiadott Versenyképességi Stratégia is nagy hangsúlyt fektet az innovatív megoldásokra alapuló járműiparra, valamint az abban rejlő növekedési potenciálokra. A mai stratégiai egyeztetés is ennek az építkezésnek újabb lépését jelenti.”

Nagy Márton a kínai állami hírügynökségnek: tiszteljük egymást, gyümölcsöző a két ország kapcsolata – videó

A nemzetgazdasági miniszter a világ legnagyobb állami hírügynökségének nyilatkozott azt megelőzően, hogy húsz év után újra hazánkba érkezik a kínai államfő.

A nemzetgazdasági miniszter hozzátette, hogy Magyarország mindenkivel a kölcsönös tiszteleten alapuló együttműködésre és partnerségre törekszik, nincs ez másképp Kína és a kínai vállalkozások esetében sem. Hazánk célja, hogy tovább erősítse a gazdaság találkozási pont szerepét, azaz Magyarországon kapcsolódjon össze a keleti és nyugati tőke, illetve high-tech technológia.

A NIO nagy hangsúlyt fektet az olyan alapvető technológiák előrelátó kutatás-fejlesztésére, mint például egyedülálló akkumulátorcsere-technológiájuk.

Ezen projekt keretében a tulajdonos a lemerült akkumulátort frissre cserélheti mindössze három perc alatt, várakozás nélkül és a leadott akkumulátort az állomáson újratöltik.

A stratégiai együttműködési megállapodás célja olyan szoros, stabil és hosszú távú stratégiai partnerség kialakítása, amely az innovációs és az oktatási együttműködésen keresztül hozzájárul a hazai autó- és energiaipar gyorsabb és hatékonyabb zöld átalakulásához.

A Széchenyi István Egyetem kiveheti a részét az elektromosautó-ipar átalakulásából

A Széchenyi István Egyetemért Alapítvány kuratóriumi elnöke, Palkovics László hangsúlyozta, hogy a Széchenyi István Egyetem, a HUMDA és a NIO saját erősségeinek felhasználásával kíván átfogó stratégiai partnerséget létrehozni az innováció területén. Kifejtette, hogy az együttműködés eredményei hozzájárulhatnak az autóipar és az energiaipar zöldátalakulásához, a fenntartható fejlődéshez, illetve az energetikai átmenethez. Konkrét cél hazánkban létesített innovatív akkumulátor-csereállomás tapasztalatai alapján az akkumulátorkezelés és diagnosztika fejlesztése.

Hozzátette, most kell cselekedni ahhoz, hogy az ország elérje a kitűzött kibocsátáscsökkentési céljait tehát, hogy 2050-re nettó klímasemlegesek legyünk, amelynek egyik legfontosabb területe a mobilitási szektor. 

Hazánkban az összes szén-dioxid-kibocsátás ötödéért a közlekedési szektor, ezen belül pedig 98 százalékban a közúti közlekedés a felelős. Bár már ráléptünk a helyes útra, még mindig sok munka vár ránk ezen a területen – ezt gyorsíthatjuk most fel a NIO-val közös munka segítségével

– mondta Palkovics.

A Széchenyi István Egyetem rektora, Friedler Ferenc kiemelte, hogy az egyetemi és a piaci szféra együttműködésében a közös cél az egyetemi hallgatók ösztönzése arra, hogy gyakorlati tapasztalatot szerezzenek és megismerjék a kínai elektromosáram-ipart workshopok és a NIO európai és kínai szakértőivel folytatott helyszíni eszmecserék révén. Az egyetemi szakmai képzéseken túl közös pályázatok benyújtásával európai és magyarországi K+F programokhoz tervezünk majd csatlakozni, beleértve a Horizont Europe programot is.

 

 

NIO kína Széchenyi István Egyetem Magyarország
Kapcsolódó cikkek