Magyar gazdaság

Kicsi a vásárlóerő, de segít a hazafiasság – a Dorko szárnyal, és új futócipőt is fejlesztett

Lendületben van a Dorko, amely nemcsak az idei nyár nagy sporteseményeire, a labdarúgó-Európa-bajnokságra és az olimpiára készített szurkolói kollekciót, de új futócipőt is kifejlesztett. A vállalat 20 százalékkal növekedett a legutóbbi két évben, noha a magas infláció és a kis hazai vásárlóerő nehezíti a terepet. A teljes egészében magyar vállalat céljai azonban nagyok, és nem is változnak.

„Az utóbbi időben Magyarországon megfigyelhető a magyar termékek iránti elköteleződés, és bár a gazdasági helyzet nem nevezhető jónak, a vásárlók egyre nagyobb bizalmat szavaznak a hazai termékeknek, és nemegyszer előnyben részesítik más márkákkal szemben” – mondta Édl Román, a Dorko (DRK) ügyvezetője azon az eseményen, amelyen bemutatták a magyar márka új fejlesztésű futócipőjét, a Runique-ot.

A Dorko a kis hazai vásárlóerő dacára bízik a jövőben, ezért készített új futócipőt is / Fotó: DRK / Dobrovszky Dániel

Édl a Világgazdaság érdeklődésére kifejtette, hogy megpróbálják az áraikat a magyar vásárlók igényeihez mérni, a hazai árpontokhoz igazítani, és az valamint a megnövekedett kiadások ellenére sem emelnek drasztikusan.

A vállalat beszerzéseinek nagy része amerikai dollárban mérhető, ezért a mennyiségi növekedéssel a gyáraknál próbálnak olyan beszerzési árakat kialkudni, amelynek eredményeképp a különbözetet nem kell a vásárlókra terhelniük.

Vásárlóerő, infláció, fenntarthatóság

Ezen tárgyalások során sokat segíthet, hogy nagyon megy a Dorkónak: évente több mint 700 ezer pár cipőt adnak el – jövőre pedig már egymilliót szeretnének –, illetve másfél millió DRK-terméket, amely hozzávetőlegesen 20 százalékos növekedést jelent az elmúlt két évben. Ez még látványosabb, ha számba vesszük, hogy a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a cipő- és textileladások tavaly 19,9 százalékkal estek vissza általánosan.

A német cipőkisker óriás, a Deichmann megkeresett bennünket, mert az adatokban azt látta, hogy a hazai üzleteiben érdemes DRK-termékekkel bővítenie a kínálatát, így a 2024-es tavaszi kollekciója óta már a mi márkáink is kaphatók

– büszkélkedett Édl Román, kitérve egy másik, egyre fontosabb tényezőre, a fenntarthatóságra is.

Az új fejlesztésű futócipő bevezető ára 39 999 forint / Fotó: DRK / Dobrovszky Dániel

Az ügyvezető megemlítette, hogy a cipő- és textilkollekciókban is találhatók újrahasznosított termékek. 

A jövőre nézve egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a fenntartható környezetvédelmi megoldásokra és a karbonlábnyom csökkentésére, 

illetve a termékek életciklusának meghosszabbítására, a gazdaságba való visszaforgatására.

Ennek szellemében készült a Runique futócipő is, amelynek bevezető ára 39 999 forint.

A futócipőnek eszmei értéke is van

Az újdonságot Budapesten, a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem Dr. Koltai Jenő Sportközpontjában mutatták be. Sőt, tesztelték is, méghozzá az alábbi sportolók részvételével:

  • Bányik Csaba és Katz Balázs világbajnok teqball-játékosok,
  • Halász Vivien többszörös világkupa-győztes karatéka,
  • Havasi Gergő többszörös magyar bajnok kajakozó, 
  • Horváth Máté U18-as Eb-ezüstérmes gerelyhajító, 
  • Koch Máté világbajnok párbajtőröző,
  • Nemes Réka és Palkovits Tamás, a soproni SMAFC parasportolói
  • Parti András négyszeres olimpikon mountain bike-os,
  • Terbócs István, a divízió 1/A-világbajnok jégkorong-válogatott csapakapitány-helyettese,
  • Turóczi Réka futóedző és életvezetési tanácsadó, 
  • Veres Amarilla paralimpiai bajnok vívó.
Gém Péter tulajdonosnak nagy ívű tervei vannak a következő tíz évre / Fotó: DRK / Bódis Krisztián

Csere Gáspár, az egyik legeredményesebb magyar hosszútávfutó pedig nemcsak a tesztelésben, hanem a cipő kifejlesztésében is részt vett. Kiemelte, hogy az új termékben biztonsággal lehet edzeni és versenyezni, ráadásul eszmei értéke is van, hiszen magyar modell, márpedig felemelő érzés ilyenben sportolni.

Nagy nyár következik

Gém Péter tulajdonos úgy nyilatkozott, hogy az elmúlt tíz évben a Dorko a legnépszerűbb magyar sportmárka lett itthon, 

a következő évtized célja, hogy a legnépszerűbb sportmárka legyen Magyarországon.

E célhoz igazodik a mostani futócipő-fejlesztés, illetve az is, hogy készítettek szurkolói kollekciót a nyári nagy eseményekre, a labdarúgó-Európa-bajnokságra, valamint az olimpiára és a paralimpiára gondolva.

 

 

Dorko vásárlóerő Foci EB infláció cipő
Kapcsolódó cikkek