A 4iG távközlési portfoliójának Antenna Hungáriába apportálásával az első negyedév végére lezárult az a transzformációs folyamat, amelynek eredményeként a 4iG informatikai rendszerintegrátor vállalatból nemzetközi infokommunikációs cégcsoporttá fejlődött - olvasható a társaság közleményében, amely az első negyedéves jelentéssel együtt jelent meg.

Az átalakulásának és az elmúlt időszak építkezésének eredményeként a 4iG piacvezető IT rendszerintegrátor vállalatává erősödött, illetve a második legnagyobb távközlési cégcsoporttá lépett elő Magyarországon. Mindemellett a 4iG a nyugat-balkáni régió meghatározó szakmai, valamint Albánia legnagyobb befektetője lett a telekommunikációs szektorban. 

A 4iG átalakulását a csoport nemzetközi pénzügyi standardok (IFRS) szerint készített beszámolója is tükrözi: az első negyedéves konszolidált értékesítési árbevétel 48,9 milliárd forint volt, míg az EBITDA 14,5 milliárd forintra, a cégcsoport adózott eredménye pedig 2,2 milliárd forintra, növekedett. A cégcsoport nettó árbevételének(68 százaléka) és EBITDA-jának többsége (88 százaléka) már a távközlési vállalatok tevékenységéből, illetve eredményéből származott. 

4iG
Fotó: 4iG

A cégcsoport az első negyedévben jelentős nemzetközi befektetőkkel bővült. A 4iG stratégiai partnerévé vált a düsseldorfi székhelyű Rheinmetall AG (25,12%). A portugál hátterű Bartolomeu Investment Kft. 7,41 százalékra növelte részesedését a 4iG Nyrt.-ben, valamint Törökország egyik jelentős vállalatcsoportja, a Çalık Holding (3,16 százalék) is tulajdonos lett. A társaság fő részvényese befektetési társaságain keresztül továbbra is Jászai Gellért (51,22 százalékkal). 

A nemzetközi intézményi befektetők tulajdonszerzése, illetve a Rheinmetall-lal kötött stratégiai partneri megállapodás jelentős mértkében támogatja a 4iG növekedési stratégiáját, illetve új piaci lehetőségeket nyithat a cégcsoport számára a hazai és európai védelmi ipar mellett, az informatikai és a távközlési szolgáltatások területén is. 

A vállalatcsoport célja, hogy a számos iparági kompetenciát egyesítő B2B és B2C szolgáltatási szegmenseiben működő infokommunikációs vállalatait konszolidálja, valamint egységes szervezeti és irányítási struktúrával rendelkező vállalatcsoportot alakítson ki, amely egységes márkanév alatt, piaci súlyának megfelelő hatékonysággal képes fellépni a magyarországi és nemzetközi piacokon.