BUX 51,268.65
+1.07%
BUMIX 4,277.37
-0.33%
+1.88%
OTP 17,580
+1.71%
KPACK 9,000
-1.64%
0.00%
0.00%
+0.26%
+1.68%
ZWACK 16,700
0.00%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,350
-1.10%
0.00%
0.00%
+0.59%
-2.69%
-1.32%
+0.47%
-3.64%
+0.77%
OTT1 149.2
0.00%
-0.83%
MOL 2,456
+0.90%
+6.54%
ALTEO 1,760
+2.92%
-2.44%
0.00%
EHEP 1,740
-1.42%
0.00%
-1.11%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.27%
-0.59%
-3.88%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
+2.50%
-0.44%
+3.05%
+5.65%
-1.54%
NUTEX 16.18
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Tejfogyasztást növelő kampány indul

A jelenlegi, tejegyenértékben számolva 170 kilogrammos fejenkénti éves tejfogyasztás növelését célozza a tejfogyasztás népszerűsítését célzó kampány. Az EU-átlag 200 kilogramm fölötti, mint ahogyan 20-30 éve a hazai fogyasztás is elérte ezt a szintet.

A tejtermelés és -feldolgozás alapvető, kiemelten fontos része a magyar mezőgazdaságnak és élelmiszeriparnak, az agrártárca pedig nagy erőket mozgósít azért, hogy az ágazat stabilan működjön

– mondta a kampány nyitóeseményén Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacokért felelős helyettes államtitkára. Az agrárigazgatás azonban csak egy tényező a tejpiac normál rendjének fenntartásában, az igazi munkát az ágazati szereplők, és az őket szervező Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács végzi – mondta, hozzátéve, hogy a terméktanács mindezt sikeresen teszi, ami a tejágazat stabilitásából a járványhelyzet miatti korlátozások idején, és most, az alapanyagok drasztikus mértékű drágulása idején is jól tapasztalható, illetve tapasztalható volt.

Fotó: Balogh Zoltán

Maga a kampány november 2-án kezdődik és egész hónapban tart 

– mondta Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője. A tejfogyasztás népszerűsítésének szükségességét pedig a tej egészséges táplálék mivolta mellett azzal is magyarázta, hogy a magyar mezőgazdaság kobocsátási oldalon nagyon sikeres, de a hazai termelők akkor érezhetiok magukat biztonságban, ha a belpiaci fogyasztás magas.

Ez már a nyolcadik ilyen kampány, és meg is figyelhető a hazai tejfogyasztás emelkedése, de a cél az, hogy elérjék a néhány évtizeddel ezelőtti szintet – mondta Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója. Utalt arra, hogy a növényi alapanyagokból készült tejimitátumok komoly konkurenciát jelentenek, ezért is fontos a fogyasztók tájékoztatása, mert például nincs mindenki tisztában azzal, hogy laktóz-intolerancia esetén sem kell növényi itallal pótolnia a tejet, elérhető ugyanis a piacon ilyen esetben is fogyasztható valódi tej. 

A hazai fogyasztás szerkezetéről elmondta, hogy folyadéktejben kevésbé vagyunk lemaradva az uniós átlagtól – ami nálunk évi 60, az EU-ban 65-70 liter –, a tejtermékeknél viszont nagy a lemaradás: sajtból a magyar fogyasztás körülbelül a fele, vajból pedig a harmada az uniósnak.

Kapcsolódó cikkek