A Lufthansa és az UFO szakszervezet megállapodott, hogy 19 ezer légiutas-kísérő 16,5 százalékos béremelést kap három lépcsőben az év elejétől számított 36 hónapon belül. A dolgozók ezenkívül 3 ezer eurót is kapnak az kompenzálásaként.

Lufthansa fiscal year 2022
A Lufthansa több hónapos tárgyalás és sztrájkok megállapodásra jutott a légiutas-kísérők szakszervezetével.
A Lufthansa több hónapos tárgyalás és sztrájkok után megállapodásra jutott a légiutas-kísérők szakszervezetével / Fotó: AFP

A szakszervezet főtárgyalója elismerően nyilatkozott az egyezségről. Mint Harry Jaeger írta: „Most már nagyon elégedettek lehetünk az eredménnyel.”

A tárgyalásokat tavaly novemberben kezdték. Akkor az UFO 15 százalékkal magasabb fizetést követelt, amelynek megvalósulását 18 hónapon belül várta. Ezenkívül kérésként fogalmazott meg egyszeri 3 ezer eurós kifizetést a munkavállalóknak az infláció kiigazítására, valamint magasabb prémiumokat.

A megállapodás azt is jelenti, hogy eggyel kevesebb zavaró ok maradt ahhoz, hogy a Lufthansa biztosíthassa a zavartalan szolgáltatását.

Ez pedig rendkívül fontos, tekintve, hogy Németország labdarúgó-Európa-bajnokságot rendez júniusban, és az egyik legnagyobb légitársaságként a Lufthansának kardinális szerepe lesz a szurkolók utaztatásban.

A Lufthansa és annak CityLine leányvállalata mintegy 20 ezer UFO-alkalmazottja márciusban egy napra beszüntette a munkát, ami körülbelül ezer járat törléséhez vezetett, és ami miatt 120 ezer utas bosszankodhatott.

Az UFO közölte, hogy a Lufthansa leányvállalatainál – a CityLine-nál és a Discover Airlinesnál – dolgozókkal kapcsolatos tárgyalások még folynak, de azoknál is történt előrelépés – jelentette a Reuters.

A Lufthansa márciusban, még a húsvéti utasforgalom megnövekedése előtt megállapodott a béremelésről a földi kiszolgálókat képviselő Verdi szakszervezettel, amely az elmúlt hónapokban többször is sztrájkba lépett.

Lufthansa: sztrájkok árnyékolják be a javuló teljesítményt

A német légi közlekedési csoport pandémiát követő fejlődése megtörik az idén. A Lufthansa versenyhátrányba kerül nagy európai riválisaihoz képest, ráadásul az olasz ITA Airways felvásárlása sem vehető már biztosra az erősödő brüsszeli aggodalmak miatt.