Miközben az online kereskedelmi piacot agresszív hirdetési stratégiával letaroló Temu a Super Bowl idejére időzített reklámjai árasztották el a képernyőket, egy másik, korában ugyancsak nagy hírverést kapott, kínai termékekre fókuszáló internetes áruház, a Wish gyakorlatilag aprópénzért cserélt gazdát hétfőn. Mindez rámutat, hogy milyen nehéz fenntartani a növekedést az ölre menő verseny közepette kínai e-kereskedelmi szektorban.
A 2020-as tőzsdére lépésekor még 14 milliárd dollár piaci értékű Wisht hétfőn 173 millió dollárért vásárolta meg a szingapúri Qoo10, vagyis a nagy reményekkel induló kínai online kiskereskedelmi platform 99 százalékos diszkonton kelt el a tőzsdei csúcsértékeltségéhez képest – írja a CNBC.
A 2010-ben alapított, San Franciscó-i székhelyű Wish főként kínai gyártók által értékesített, rendkívül olcsó árukkal szerzett hírnevet magának. Peter Szulczewski társalapító a cég üzletpolitikáját arra alapozta, hogy az akciós árakért cserébe a vásárlók hajlandóak elfogadni az akár több hétre nyúló szállítási időt.
A Temu közösségi médiát letaroló marketingstratégiája is ismerős lehet a Wish pályafutását követőknek. A vállalat nagy összegeket költött a Facebook-hirdetésekre és más digitális platformokon megjelenő reklámokra a vásárlók bevonzása érdekében, de sportos vonalon is volt nagy dobásuk, a Wish logója egy szponzori üzlet keretében a Los Angeles Lakers mezére is felkerült egy időre.
A cég eközben azonban égette a pénzt, és Szulczewski vezérigazgatói posztról való visszahívását követően, tavaly novemberben már arról számolt be, hogy „stratégiai alternatívákat” vizsgál. Ez a folyamat csúcsosodott ki a minap a felvásárlásról szóló bejelentésben.
A Qoo10 a Wishsel megerősödve szállna most szembe a Kínából származó, és a világ második számú gazdaságához továbbra is erős szálakkal kötődő Temuval és Sheinnel. Ezek a vállalatok megmutatták, hogy hajlandóak sokat költeni a vásárlók megszerzésére, azzal együtt is, hogy az ingyenes szállítás és jókora árkedvezmények miatt pénzt veszítenek az olcsó termékek értékesítése során.
A Temu 2023 első kilenc hónapjában 600 millió és 1,4 milliárd dollár közötti összeget költhetett hirdetésekre a Stiefel becslése szerint. Az elemzőház 70 milliósra taksálta ebben az időszakban a kereskedelmi platform havi aktív felhasználóbázisát.
A 2022-ben létrehozott cégnek tőkeerős anyavállalata, a PDD Holdings révén van is miből költekeznie, a Temunál a tíz évvel korábban induló, ugyancsak kínai Shein pedig szintén az utóbbi pár évben kezdett el agresszívan hirdetni a közösségi médiában a vásárlói érdeklődés fenntartása érdekében.
A vásárlók kegyeiért folytatott kiélezett versenyben a Wish új tulajdonosa ezen a téren is csatlakozhat hozzájuk hamarosan. A Morgan Stanley elemzői jegyzete szerint az amerikai fogyasztók egyre kevesebbet vásárolnak a Temu felületein, miközben a platform webes forgalma és az alkalmazáshasználati adatok „szintén megtorpanást, illetve mérsékelt növekedést mutatnak október óta, még az ünnepi időszakban is”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.