A SoftBank összesen 680 millió dolláros befektetést jelentett be a francia Sorare nevű blokkláncalapú, fantázia-labdarúgójátékba – írja a Financial Times, miután az óriási befektetéssel gyarapodott, a mindössze három évvel ezelőtt alapított Sorare-t, 

a párizsi székhelyű cég értékét már 4,3 milliárd dollárra becsülik. 

A startup azzal vált ismertté, hogy piacra dobott egy online játékot, amely lehetővé teszi a rajongóknak, hogy valódi labdarúgókkal játszhassanak különböző fantáziacsapatokban, és a hetente elért teljesítményük alapján szerezhetnek pontokat. A fantáziajáték résztvevői kereshetnek vagy vásárolhatnak digitális futballkártyákat, amelyek úgynevezett „nem helyettesíthető tokenek” (non-fungible NFT) néven ismertek, ezek az eszközök pedig egyedi tárgyakként is forgalmazhatók az online térben.

Fotó: Shutterstock (illusztráció)

A varázslat valóban az NFT-gyűjtemények és a fantáziafutball találkozásánál valósul meg

– mondta Nicolas Julia, a Sorare vezérigazgatója és társalapítója a Financial Timesnak. Hozzátette, hogy a kettő együtt valami újat hoz létre a felhasználóknak. 

A SoftBank az új befektetést a Vision Fund 2-n és a Latin-amerikai Alapon keresztül finanszírozta, de számos más vezető kockázatitőke-csoportot is magában foglalt, mint például az Atomicót és a Bessemert, valamint 

olyan futballsztárok tőkéjét, mint az FC Barcelonától Gerard Piquéé és a korábbi Manchester United védőjének, Rio Ferdinandnak a befektetését. 

A korábbi befektetők közé tartozott még az Accel és a Benchmark is.

Az invesztorok úgy vélik, több rajongó lesz hajlandó vásárolni és értékesíteni a Sorare NFT-kártyáit – amely a cég egyetlen bevételi forrása –, mint a fizikai gyűjteményekkel kereskedni évtizedeken keresztül, mint például a Topps baseballártyákkal, vagy a Panini futballmatricákkal. 

Marcelo Claure, a SoftBank Group International vezérigazgatója számos futballklub, például a bolíviai Club Bolívar és a spanyol Girona tulajdonosa, illetve ezekbe be is fektetett. 

Egyedül a Sorare elképesztő növekedéséből lett az nyilvánvaló, hogy a futballrajongók világszerte izgatottan várják a Sorare által biztosított »játékon belüli játékot«

 – mondta a vezérigazgató.

Sok sportliga belevetette magát az NFT-k kínálatába: 2019-ben az NBA a Dapper Labs kriptovállalattal együttműködve elindította a Top Shotot, a blokkláncon titkosított 12 másodperces kiemeléseket, majd digitális kártyaként értékesítették a rajongóknak. Az egyiket, a LeBron James dunk klipjét 200 ezer dollárért adták el, miközben egy hasonló videó ingyenesen megtekinthető a YouTube-on is.