vásárlási szokások

Kevesebbet járunk plázázni

Csökkent a hetente egyszer vagy többször plázába járók aránya, viszont megnőtt azok aránya, akik csak havonta látogatnak el bevásárlóközpontokba – derül ki a GfK Hungária kutatásából. A megkérdezettek szerint az ideális bevásárlóközpont könnyen megközelíthető, hosszú a nyitvatartása és változatos a termékkínálata.

Vásárolni pedig kell!

A minőség-frissesség, ár, választék hármasa bizonyul időről időre a boltválasztást befolyásoló legfontosabb szempontoknak, de emellett a vásárlások típusai is meghatározóak a választásnál. Csökken az élményszerű vásárlások aránya, s folyamatosan csökken az egy vásárlásra jutó idő.

Hogyan vásárolunk a válság óta?

A válság nyomán nemcsak a fogyasztás szintje csökkent le, de a szerkezete is átalakult. Vannak olyan változások a vásárlási szokásokban, amelyek a fellendülés beköszöntével sem térnek vissza a korábbi kerékvágásba.

A magyarok a patikát preferálják

A lakosság 12 százaléka vásárol gyógyszert patikán kívül, hipermarketben, drogériában vagy benzinkútnál – derül ki a WEBBeteg és a Szinapszis Kft. által végzett, 1000 fő bevonásával lebonyolított lakossági kutatásból.
1
Világgazdaság Piactér