A nemzetközi szakma érdeklődését is felkeltette a Kalocsa–Paks Duna-híd építési projektje. A Bridge design & engineering nevű nemzetközi szakmai lap nyomtatott magazinja a címlapján közölte a Magyar Építők fotósa, Erdei Mihály fotóját a híd egy korábbi építési fázisáról. A londoni központú lap ugyanakkor egy terjedelmes cikket is szánt a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében zajló fejlesztésre: a magazinban a közép-európai körkép egyik állomásaként három oldalon írnak a projektről – számolt be róla a Magyar Építők. 

Duna Aszfalt
A nemzetközi szakma érdeklődését is felkeltette a Kalocsa–Paks Duna-híd építési projektje / Fotó: Vasvári Tamás / MTI

Mit kell tudni az új Duna-hídról?

Az új Duna-híd kivitelezésnek köszönhetően Kalocsa és az M6 autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő hozzávetőlegesen 15 percre csökken.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházásában, valamint a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében megvalósuló híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat fejlesztésének 

összértéke nettó 92 milliárd forint.

A kivitelező az új híd alépítményei (beleértve az alapozást is) és szerkezetei készítése során 

  • közel 28 ezer köbméter betont épített be, 
  • az összeszerelt acélszerkezet súlya pedig meghaladja az 5 ezer tonnát. 
  • Emellett 418 kilométer hosszúságban szereltek be feszítő kábeleket, 
  • a folyószabályozási műtárgyakba és pillérvédelembe pedig 82 300 tonna vízépítési kő került.