A Sea Limited egy globális, online játékplatform, amely digitális pénzügyi megoldásokat is nyújt ügyfeleinek. A vállalat az egész világon jelen van, de a bevételeinek 82 százaléka a délkelet-ázsiai és a latin-amerikai régiókból származik. Részvényeikkel 2017. óta lehet kereskedni a New York-i értéktőzsdén.

A társaság három fő üzletággal rendelkezik: a Garena, a SeaMoney és a Shopee. A Garena a játékfejlesztéssel foglalkozó részlegük, amelynek termékei több, mint 130 országban vannak jelen. Meghatározó szerepük van az e-sport (a videojátékok versenyszerű űzésének) világában. 

Egyes becslések szerint 2024-re 577 millió ember fogja követni az e-sport közvetítéseket.

A SeaMoney applikációval az ügyfél kézben tarthatja pénzügyeit, fizethet a telefonjáról, hitelt vehet fel. A Shopee 2015-ben kezdte meg a működését, majd rövid időn belül Délkelet-Ázsia vezető e-kereskedelmi platformjává vált. 2020-ban globálisan a harmadik legtöbbet letöltött applikáció volt a vásárlás kategóriában.

Fotó: Shutterstock

A Sea Limited dinamikus növekedést mutat: az idei első negyedévben 147 százalékkal magasabb bevételt értek el, mint a tavalyi év azonos időszakában. A növekedés motorja a vásárlások emelkedő száma volt.

Az elemzői várakozások szerint az idei éves bevételek meghaladhatják a 8,3 milliárd dollárt, ami mintegy 90 százalékos bővülést jelent

a 2020-as adatokhoz képest. 2022-re pedig elérhetik a 12,5 milliárd dollárt. Nettó eredmény soron viszont az első negyedévben és azt megelőzően is mínuszban volt a társaság. A konszenzus szerint idén -2,07 dolláros, jövőre pedig -1,11 dolláros eredményt érhetnek el egy részvényre vetítve.

A veszteséges működés az elmúlt egy évben nem zavarta a befektetőket, az árfolyam több, mint duplájára emelkedett.

Fotó: VG

A Sea Limited jelenleg növekedési fázisban van, az új fogyasztók megszerzése sokba kerül, költségeik legnagyobb részét a marketing kiadások képezik.

A Sea Limited árfolyamára ható tényezők közül pozitívumként említhető a több lábon állás, illetve az ügyfélbázis bővülése. Kockázatot jelent, hogy az értékesítés földrajzi szempontból nem diverzifikált, a társaság a fejlett országokban egyelőre nem tudott komoly pozíciókat szerezni, amely a nagyobb marzsok elérése miatt lenne kulcsfontosságú.