BUX 51,742.98
+1.53%
BUMIX 4,274.4
+0.02%
CETOP20 2,251.73
0.00%
OTP 17,760
+3.65%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
+1.08%
-0.26%
-0.82%
ZWACK 16,500
0.00%
+2.68%
ANY 1,550
+1.31%
RABA 1,375
+0.73%
-0.37%
-0.59%
0.00%
-1.16%
+0.46%
-2.55%
-2.10%
0.00%
+0.06%
OTT1 149.2
0.00%
+2.12%
MOL 2,458
+0.33%
-1.14%
ALTEO 1,750
0.00%
0.00%
+2.09%
EHEP 1,670
0.00%
-3.63%
-0.44%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.27%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 39,000
0.00%
+1.69%
+1.82%
-2.96%
-9.63%
-1.39%
+3.11%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Nyerő szériában van a Netflix

A Squid Game-sorozat bombasikere bearanyozta a Netflix harmadik negyedévét. A streamszolgáltató a vártnál jobb mutatókat közölt, előfizetőinek száma az év végére elérheti a 222 milliót.

Rendesen nőtt a Netflix bevétele és jövedelemtermelő képessége a szeptember 30-ával zárult harmadik negyedévben – derül ki a globális piacvezető streamszolgáltató keddi amerikai piaczárást követően kiadott gyorsjelentéséből. 

Fotó: dpa Picture-Alliance/AFP

A társaság 7,48 milliárd dollárra tornászta fel bevételét, ami 16,3 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi időszakét, míg üzemi eredménye 1,75 milliárd lett, szemben a bázisidőszak 1,31 milliárdjával, ez 33 százalékos ugrásnak felel meg. Az 1,45 milliárd dolláros tiszta nyereség 83 százalékkal lépett túl az egy évvel korábbin, amely akkor 790 milliót tett ki.

Az egy részvényre eső 3,19 dolláros profit 62 centtel veri az elemzői konszenzust. Az üzemi marzs éves összevetésben 3 százalékponttal, 23,5-re javult. Az elemzők által az egyik legfontosabb értékmérőnek tartott előfizetői létszám a negyedév során a Netflix által tervezett 3,5 millió és a Refinitiv elemzői által várt 3,86 millió helyett 4,38 millióval nőtt, elérve ezzel globálisan a 213,6 milliós méretet.

Minden második új előfizetőt az ázsiai–csendes-óceáni térségből verbuválták, ahol több piacon is megjelentek az idén, de az itteni bővülésbe a koreai Squid Game-sorozat bombasikere is nagyban besegített. 

A térségünket is magába foglaló EMEA-régió 1,8 millió új előfizetőt hozott.  Egy év alatt 18,3 millióval, azaz 9,4 százalékkal nőtt a nettó előfizetői szám, amely a tervek szerint az év végére eléri a 222 milliót. A piac a 8,5 milliós Netflix-előrejelzéssel szemben csak 8,36 milliós bővülést valószínűsít.

A növekedésben nagy szerepet játszott, hogy a Covid-időszakban kényszerből leállított forgatásokat gyorsított ütemben be tudták fejezni, és a műsorkínálat az év eleje óta folyamatosan nőtt, ráadásul közönségsikert arató produkciókkal, sorozatokkal. A Nagy pénzrablás ötödik szériája és a Szexoktatás harmadik évada kiemelkedő nézettséget hozott az ősszel, előbbit 69 millió, utóbbit 55 millió háztartásban követték kiadásuk első négy hetében.

A filmpremierek közül kiemelkedik a Jason Momoa főszereplésével készült Édes kislányom című akciófilm 68 milliós megtekintéssel az első négy héten, a Csókfülke romantikus komédiatrilógia záróepizódja 59 milliós megtekintéssel, valamint a Vivo című animációs családi film 46 millióval. Az igazi bravúrt azonban a Nyerd meg az életed (Squid Game) című, Dél-Koreából világhódító útra indult sorozat hajtotta végre, amely az adósságcsapdából egy túlélőjáték keretében kitörni vágyó emberek sorsát és tragédiáját mutatja be.

A sorozat a Netflix szolgáltatási területén 94 országban lépett azonnal a toplista élére, ennél nagyobb sikert még egyik produkció sem aratott a streamszolgáltató történetében. 

A szeptember 17-én debütált sorozat 142 millió háztartásban láncolta a nézőket a készülékek elé, s egyértelműen ez a sorozat volt az, amelynek a Netflix a legtöbb új előfizetőjét köszönheti. 

A Netflix a tartalomgyártás mellett akvizícióval is színesíti palettáját, a negyedév legnagyobb eseménye ebből a szempontból a Roald Dahl Story Company megvásárlása volt, amelynek versenyhatósági engedélyezése még nem zárult le.

A Netflix mindenesetre még erősebb felhozatallal indult az évzáró negyedévnek. A következő hónapok egyik slágerének ígérkezik a Squid Game-en kívül a nagy költségvetéssel készült Red Notice akcióvígjáték Dwayne Johnsonnal és Ryan Reynoldsszal, valamint a Vaják fantasysorozat második évada. Jövőre a Netflix visszatér a pandémia előttről megszokott egyenletes kínálatbővítési stratégiához, melyből kényszerből kellett eltérnie még az idén is.

A cég jelezte, hogy számos más aktivitással is meg kell küzdenie a felhasználók kegyeiért, itt a videójátékokat, a Fortnite,  illetve a TikTok videómegosztót mint az egyik nézőrabló konkurenst emelik ki. Megjegyzik, hogy a Facebook globális leállásakor azonnal 14 százalékos nézettségnövekedést mértek a Netflix hálózatán.  

A Netflix árfolyama a gyorsjelentésre egyszázalékos gyengüléssel reagált, a kurzus ezzel együtt is 22 százalék körüli pluszban jár az idén.

Kapcsolódó cikkek