Telekommunikáció

Negyedével nőhet a viselhető okoseszközök forgalma a jövő évben

Jövőre több mint negyedével nőhet a világszerte eladott viselhető okoseszközök száma a Gartner előrejelzése szerint, okos­órákból vesznek legtöbbet a fogyasztók.

Számottevő bővülésre számít a Gartner a viselhető okoseszközök forgalmában, a piackutató cég prognózisa szerint jövőre 225 milliót adhatnak el belőlük, a növekedés 25,8 százalékos lehet. A legnagyobb kategóriát az okosórák képviselik majd, ezekből az idei 53 millió után jövőre már 74 millió találhat gazdára világszerte. A látványos fejlődés a következő években is folytatódik, és 2022-ben, a vizsgált időszak végéig 115 milliónál is többet értékesíthetnek a készülékekből. A piackutató cég szakemberei azzal számolnak, hogy jövőre 42 milliárd dollárt hoznak a viselhető okoseszközök, ebből az okosórák 16,2 milliárd dolláros szeletet hasítanak ki.

A prognózis szerint a kereslet bővülésével a gyártók között négy fő kategória alakul ki az okosórák szegmensében: a most is meghatározó szórakoztatóelektronikai termékeket és okoskészülékeket gyártó cégek; a divat területéről és a hagyományos órák piacáról érkező márkák; a kimondottan gyermekeknek szánt megoldásokat fejlesztő és gyártó vállalkozások; végül a kisebb részterületet lefedő társaságok, például az egészségmegőrzést, felügyeletet támogató okosórákat előállító startupok.

Akár 74 millió okosórát is eladhatnak 2019-ben világszerte
Fotó: Shutterstock

Egyelőre a nagy gyártók – az Apple, a Samsung vagy a Fitbit – uralják ezt a területet, de a Gartner elemzése szerint a következő években a többi piaci szereplő is sokat fejlődik.

Az olyan hagyományos óramárkák, mint a Fossil vagy a Casio, a stílus és a választék szempontjából előnyben vannak a nagy technológiai brandekkel szemben. Éppen ezért arra számítunk, hogy 2022-ben az eladott okosórák ötödét a divat területéről érkező cégek és az órapiac hagyományos szereplői értékesítik majd

– mondta Alan Martin, a Gartner igazgatója. A szakember a társaság előrejelzése kapcsán kifejtette azt is, hogy a következő években folyamatos csökkenés várható az okosórák átlagos árában, ha nem is túlságosan nagy mértékű. Az idén ez az összeg 222 dollár körül alakul, 2022-re 210 dollárra csökken. Ez részben annak a következménye lesz, hogy egyre több társaság jelenik meg ebben a szegmensben olcsóbb termékekkel, és a termelés felfutásával együtt csökkennek az előállítási költségek.

A Gartner elemzéséből az is kiderül, hogy

2022-ben már nem az okosórák lesznek a legnépszerűbb viselhető eszközök, hanem a fülön vagy fülben hordható készülékek,

amelyekből 158 milliót adhatnak el. Az Apple AirPodshoz vagy a Samsung IconX-hez hasonló megoldások a teljes piac mintegy harmadát adják majd a vizsgált időszak végére, legalábbis az értékesített darabszámot figyelembe véve.

A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható

Gartner felmérés okosesz­köz prognózis
Kapcsolódó cikkek