Telekommunikáció

iSTYLE: a tavalyi évet az iPhone 15 hozta vissza, 2024 viszont a felívelés időszaka lesz

Kihívásokkal teli év volt a 2023-as, ami az iSTYLE árbevételén is meglátszik. A cég magyarországi kereskedelmi vezetője elmondta, hogy a negyedik negyedéves iPhone 15-eladások hozták vissza az évet a kiskereskedelmi üzletágban. Tavaly főleg a vállalati ügyfelek halasztották el az eszközbeszerzéseiket, így 2024-ben az iSTYLE a kkv-stratégia előtérbe helyezésére koncentrál.

Az iPhone 15-értékesítések mentették meg az iSTYLE 2023-as értékesítését az üzletekben – mondta a cég kereskedelmi igazgatója a Világgazdaságnak. Pridalkó Patrik arról beszélt, hogy a tavalyi év egy kihívásokkal teli időszak volt a világszerte tapasztalható gazdasági nehézségek miatt.

iStyle: a tavalyi évet az iPhone 15 mentette meg, 2024 viszont a felívelés időszaka lesz / Forrás: iStyle 

A lakosság visszafogta a költekezését, elsősorban az miatt, és inkább a megtakarításra összpontosított. A cég árbevétele emiatt közel két számjegyű mérséklődést mutatott 2023-ban. A bolti értékesítés volumene még nőni tudott 7 százalékkal, de a B2B üzletágban tapasztalt lassulás magával húzta a számokat vállalati szinten – mondta Pridalkó Patrik. Hozzátette, hogy a negyedik negyedévben eljött a fordulat, az iPhone 15 piacra dobása 30 százalékos értékesítésbővülést okozott az év utolsó három hónapjában a boltokban.

Az iPhone 15-nél egy nagyon szerencsés csillagegyüttállás volt tapasztalható. Egy valóban fejlődő készülék, csökkenő árral és megfelelő készletekkel

– magyarázta az iPhone 15-ös széria sikerét Pridalkó Patrik.

Pridalko Patrik / Forrás: iSTYLE 

A kereskedelmi vezető kifejtette, hogy a céges vásárlók elmaradása okozta a tavalyi mérsékeltebb évet. A magyarországi és régiós B2B-vezető, Földesi Gábor elmondta, hogy a vállalati ügyfelek elhalasztották az eszközparkok megújítását. Inkább olyan szolgáltatásokat vettek igénybe az iSTYLE-nál, amelyek a már meglévő gépeik karbantartását és szervizelését szolgálták. Hozzátette, hogy ez a megtorpanás 2024-ben már nem tapasztalható, a vállalati ügyfelek visszatérnek az eszközbeszerzésekhez.

Az iSTYLE 2024-ben a kkv-szektorra koncentrál

Földesi Gábor arról is beszélt, hogy az iSTYLE stratégiájának a középpontjában a kis- és középvállalati szektor kiszolgálása áll. Szerinte a kkv-k egy különleges ügyféltípust képviselnek, mivel a vásárlási szokásaikban egyszerre van jelen a lakossági és a vállalati ügyfél.

A kkv cégként vásárol, de a döntéseit fogyasztói szempontból hozza meg. A nagyvállalatoktól eltérően egy kkv-nál nem feltétlenül dolgozik hozzáértő IT-szakember, aki tisztában van azzal, hogy milyen eszközöket kell beszereznie a cégnek. Ez azt jelenti, hogy a kkv lakossági ügyfélként érkezik az üzletbe, de a vásárlásával egy vállalat működését akarja fejleszteni

– magyarázta Földesi Gábor.

Földesi Gábor / Forrás: iSTYLE 

 

Az iPhone 15 még mindig tarol

2024-ben továbbra is kitart az iPhone 15 népszerűsége

– mondta el a Világgazdaságnak Pridalkó Patrik. Hozzátette, hogy az ügyfeleik főleg a magasabb belső tárhellyel rendelkező Pro és Pro Max modelleket keresik.

Leteszteltük, hogy tényleg az iPhone 15 Pro lehet-e a legjobb játékkonzol

Az Apple a legfrissebb iPhone-generációval olyan vizeket szeretne meghódítani, ahol a mobiltelefonok eddig csak mellékes lehetőségnek számítottak. Az iPhone 15 Pro modellek az ígéretek szerint a világ legjobb játékkonzoljai lesznek, és az Xbox vagy PlayStation AAA kategóriás játékait is képesek lesznek futtatni. Az elképzelés, hogy egy olyan cím, mint a Death Stranding, elférhet a zsebünkben, nagyon csábító lehet a videójátékok szerelmesei számára.

Emellett a nemrég piacra dobott MacBook Air M3 is sikertermék lett. Az új csippel szerelt MacBook Air képes rá, hogy a munkában és a magánéletben is kielégítse a felhasználókat. Az új csip nyújtotta teljesítmény külön alkalmassá teszi a gépet a kreatív munkákra, például a videók vágására és szerkesztésére, ami a tartalomgyártók korában kifejezetten fontos területté vált. Emellett az Apple további lépést tett a gamer közösség felé az új készülékkel.

Új Apple Premium Partner-üzlet nyílt Magyarországon

Az idei március nemcsak a MacBook Air M3 piacra dobásáról szólt Magyarországon, hanem az iSTYLE új Apple Premium Partner-üzletének megnyitásáról is. A cég a Westend üzletházban lévő eddigi kisebb üzletét bezárta, és megnyitotta az új prémiumboltot.

A prémiumüzlet területre nagyobb a hagyományos boltoknál, így szélesebb termékválasztékot tud felsorakoztatni. Emellett rendkívül fontos, hogy

a Westendben és az Árkádban lévő üzletükben magasabban képzett munkatársakat foglalkoztatnak, akik így hatékonyabban tudnak a vállalati és a lakossági ügyfelek segítségére lenni.

A prémiumboltok egyben szervizlokációk is, vagyis a meghibásodott készülékeket nem minden esetben küldik tovább, hanem helyben is tudják javítani.

Ebben a két boltban a vállalati ügyfelekkel és a magasabb igényekkel rendelkező vevőkkel is könnyebben tud együtt dolgozni az iSTYLE, mivel egyrészt drágább demoeszközöket, akár 5-6 millió forintos konfigurációkat is tartanak kiállítva, valamint dedikált ügyintézők állnak rendelkezésre, külön konzultációs sarokkal.

 

IPhone 15 Mac IStyle
Kapcsolódó cikkek