Az elmúlt időszakban az M30-as 38-as kilométerénél, Szikszó térségben az autópálya szerkezete több helyen is elmozdult, megcsúszott. Emiatt a burkolaton repedések jelentek meg írja a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) a honlapján.

20211206 Miskolc
fotó: Bujdos Tibor BT Észak-Magyarország

Január elseje után is ingyenesen használhatják az autósok az M30-as autópálya miskolci
elkerülő szakaszát.
Fotó: Bujdos Tibor

A koncessziós társaság tájékoztatása szerint az elmozdulás idővel olyan mértékűvé vált, hogy az már veszélyezteti a biztonságos közlekedést,

így társaságunk felelős üzemeltetőként úgy döntött, hogy a pályát mindkét irányban, teljes szélességében lezárja, azon forgalom így nem haladhat. Erre várhatóan szombat reggel kerül sor. Addig is kollégáink a szokásosnál is sűrűbben ellenőrzik a pálya állapotát.

Hozzáteszik, hogy az M30-as autópálya ezen szakasza még garanciális időszakban van, ezért az elmozdulások észlelése után azonnal felvették a kapcsolatot a beruházó magyar állammal, 

aki haladéktalanul felszólította a kivitelezőt a javításra és a hiba okának megszüntetésére. Mivel a munkálatok a pálya alapját, földművét is érinthetik, várhatóan hosszú hónapokra zárva lesz az M30-as Szikszó közelében.

Ezért a rendőrséggel és a Magyar Közúttal egyeztetve a következő kerülőutakat javasolják:

  • Tornyosnémeti felől: kiterelés M30 autópálya Szikszó csomópontban -> 3-as út -> visszatérni a Felsőzsolca M30 autópálya 30-as csomópontban lehetséges,
  • Kassa-Kosice felé: kiterelés M30 autópálya Felsőzsolca 30-as csomópontban -> 3-as út -> visszatérni az M30 autópálya Szikszó csomópontban lehetséges,
  • Bánréve és Miskolc-észak felé: kiterelés a Miskolc- észak/Kazincbarcika M30 autópálya 33-as csomópontban -> 306-os sz. út -> 26-os sz. út.

Az M30-as autópályát 2021 októberében adták át a forgalomnak. A 2018 márciusában indult beruházás összköltsége 200 milliárd forintot tett ki, amit nagyobbrészt az unió finanszírozott, a fennmaradó rész a hazai költségvetésből származott. 

A közbeszerzést három részre bontotta a kiíró NIF: az első 10,4 kilométert, a Miskolc és Szikszó közötti szakaszt a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG konzorciuma nyerte el 39,4 milliárdért, a második, 24,2 kilométeres szakaszon, Szikszó és Encs között a Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt. közös ajánlattevőként lett a befutó, 75,39 milliárd forint ellenében. A 22,1 kilométeres harmadik, Encs és Tornyosnémeti közötti szakasz nyertese a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. konzorciuma lett, 63,9 milliárd forinttal.