A BYD-tól szerzi majd be új, alacsonyabb árszabással érkező, Onvo névre keresztelt márkájának akkumulátorait a szintén kínai Nio elektromosautó-gyártó cég – értesült a Reuters három, az ügyhöz közel álló forrásra hivatkozva, a hírt azonban egyelőre egyik fél sem erősítette meg a hírügynökség érdeklődésére.

Shanghai,,China,-,May,05,,2016:,Charging,Byd,Electric,Car, Nio,
A BYD-vel karöltve indul harcba a Tesla ellen a Nio / Fotó: A. Aleksandravicius

 

Újratervez a Nio: reszkethet a Tesla

A Nio, amely eddig elsősorban a prémiumkategóriás elektromos autók piacán volt jelen, ezzel a lépéssel nyit az alacsonyabb kategóriák felé is, első körben L60-as néven érkező modelljével, melyet a Tesla Model Y közvetlen versenytársaként tervez a piacra dobni. 

A Nio eddig legtöbb akkumulátorát a piacvezető CATL-től szerezte be,

a Reuters szerint viszont távolról sem leváltani akarják a CATL-t, hanem kiegészítenék a beszállítói körüket egy alacsonyabb árszabással dolgozó akkumulátorgyártóval, hogy ők is nyomottabb áron adhassák majd el a felhasználásukkal készül járműveket.

A részvénypiacokon is nagy a verseny a Nio, a Tesla és a BYD között

A BYD ezentúl főleg kisebb kapacitású, ezáltal alapvetően is olcsóbb akkumulátorokat gyárt majd a Niónak, ami a BYD-nak is kedvező fejlemény: a cég ugyanis egy ideje már igyekezett nyitni alternatív bevételi források felé az EV-piacon saját autóértékesítésén túl. A BYD ugyanis eddig főként csak saját felhasználásra gyártott akkumulátorokat, tavaly például a teljes előállított mennyiségének mindössze 5 százalékát értékesítette tovább.

Már egymástól lopják az ügyfeleket a kínai autógyártók

A Kínában folyó ádáz autópiaci verseny egyértelmű nyertese a vásárló, aki 400 villanyautó-modell közül választhat, a gyártók pedig mindennap árkedvezményekkel bombázzák. A kínai cégek egyre durvább marketingfogásokat alkalmaznak – egymás ellen is.

A kisebb akkumulátorokkal szerelt autók a világ legtöbb részénél sokkal kelendőbbek Kínában: az országban ugyanis széles körű, rengeteg állomással rendelkező gyorstöltő-hálózat létezik, továbbá egyre több olyan állomás is épül, ahol az autósok egészen egyszerűen ki tudják cserélni lemerült akkumulátorukat egy feltöltöttre, majd hajthatnak is tovább, így a kisebb kapacitás nem okoz gondot a mindennapi felhasználás során.