Az eladások növelése érdekében termékfejlesztésbe kezd az egyik leghíresebb amerikai gyorsétteremlánc, a McDonald’s. A cég több változtatást ígér a jellegzetes hamburgereiben. Puhább zsemlét, nyúlósabb sajtot és még több Big Mac-szószt ígér a lánc.

Minsk,,Belarus,,May,6,,2018:,Big,Mac,Hamburger,Menu,In
Minsk, Belarus, May 6, 2018: Big Mac hamburger menu in a McDonald's restaurant.
Fotó: Shutterstock

Úgy vettük észre, hogy az apró részletek a legfontosabbak az ételeinknél. A sütési folyamatokat finomítva ízletesebb hamburgereket tudunk felszolgálni

– mondta a McDonald’s vezető séfje, Chad Schafer. 

Az újítások a Big Macet, a McDouble burgert és a klasszikus sajtburgert érintik majd. 

A megújult szendvicseket már tesztelik néhány étteremben az Egyesült Államokban és azon kívül, de a teljes bevezetés majd csak a jövő év elején várható. Schafer emellett egyéb fejlesztéseket is ígért, de ezekről részleteket nem osztott meg – erről a CNN írt.

Hamarosan máshogy mekizünk: teljesen átalakítják a McDonald’s éttermeit

Számos gyorsétteremlánc azon dolgozik, hogy felgyorsítsa a kiszolgálást, ha kell, csak az autós kiszolgáláson fejlesztenek, vagy bevetik a mesterséges intelligenciát is.

A cég legutóbb 2018-ban jelentett be újításokat a menüjében, ekkor új beszállítótól kezdte el beszerezni a marhahúst. 2021-ben a csirkés szendvicseiket kezdték el fejleszteni, ahol lemaradásban voltak a konkurenciát tekintve, de a McDonald’s vendégei elégedettek voltak az új csirkehúsos burgerekkel.

A marha- és a csirkepiacon is egyre nagyobb a részesedésünk, hála az új termékeinknek. A legutóbbi csirkés innovációk nagyon jól sikerültek

– mondta a McDonald’s vezérigazgatója, Chris Kempczinski egy januári elemzői beszélgetés során.

Egy olyan környezetben, ahol ügyfeleink az egyszerűt és a megszokottat keresik, alapvető menütételeink soha nem voltak ennyire relevánsak

– mondta a vezérigazgató. Az Egyesült Államokban a több mint egy éve működő gyorséttermek eladásai 5,9 százalékkal nőttek 2022 utolsó negyedévében. 

Az egész éves emelkedés 10,3 százalékos volt.

A McDonald’s stratégiája az, hogy nem teljesen új termékeket dob a piacra, hanem a már meglévő ételeit fejleszti és népszerűsíti. A cég álláspontja, hogy a mai rohanó világban az emberek az ismerőset és a megszokottat keresik. Ennek a tervnek az előnye, hogy a fejlesztések sokkal gyorsabban haladnak, és a cég nem esik ki a ritmusból egy új, esetleg kevésbé népszerű termék bevezetésével.

Nem a McDonald’s az egyetlen márka, amelyik megpróbálja új alapokra helyezni a fősodorbeli termékeit. A Burger King még tavaly jelentette be, hogy átalakítja a stratégiáját, és új hamburgerek bevezetése helyett a Whopper fejlesztésére és reklámozására összpontosít. Tavaly, a negyedik negyedévben Whopper-tréningeket tartottak a franchise-ba belépő partnerek számára. Évértékelőjében a Burger King kiemelte, hogy a javuló számokat az új Whopper-stratégiának köszönhetik.