Mind a bevételi, mind a nyereségvárakozásokat felülmúlta a harmadik negyedévben a Meta Platforms. A társaság részvényei az eredménybeszámoló publikálása előtt még 4,2 százalékkal gyengültek, de egyébként is gyenge volt a nap az amerikai tőzsdén, a ráadás órában viszont az egész veszteséget korrigálták a korábban Facebook néven forgó papírok.

A person walks past a newly unveiled logo for "Meta", the new name for Facebook's parent company, outside Facebook headquarters in Menlo Park on October 28, 2021. Facebook changed its parent company name to "Meta" on October 28 as the tech giant tries to move past being a scandal-plagued social network to its virtual reality vision for the future. (Photo by NOAH BERGER / AFP)
Fotó: NOAH BERGER / AFP

Mint kiderült, a Meta főbb hirdetői egymásnak adták a kilincset a sales osztályon, és alig várták, hogy már hónapokkal az ünnepi vásárlási szezon előtt jókora költekezésbe fogjanak.

Ennek is köszönhetően a Meta Platforms 34,15 milliárd dollár bevételt könyvelt el a szeptemberben zárult negyedévben, míg az LSEG konszenzus valamivel kevesebbet, 33,5-öt várt. A hirdetőpartnerek legnagyobb örömére a célzott online üzenetek egyre több felhasználóhoz jutnak el, a Meta alkalmazásai – Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp – közül legalább egyet 7 százalékkal használnak többen, mint tavaly ugyanekkor. Az alkalmazásokban megjelenő hirdetések száma viszont ennél jóval erőteljesebben, 31 százalékkal nőtt.

A negyedév nettó profitja 11,58 milliárd dollár volt, ami a bevétel 34 százaléka. Természetesen ez is magasabb lett az elemzői prognózisnál, több mint 21 százalékkal sikerült azt felülteljesíteni.

A társaság a 4. negyedévre 36,5-40 milliárd dollár bevétel elérését tűzte ki maga elé. Emellett pedig bejelentették, hogy a teljes, 2023-as évi költségeik megállnak 87-89 milliárd dollár közt, a korábbi, valamivel magasabb becsléseket pedig elvetették.

A szerdai hullámzás ellenére a Meta-részvények az amerikai egyik sztárpapírjai, amelyek már most 150 százalékos árfolyam-emelkedést produkáltak az év elejétől. Az Insider Intelligence szerint jövőre a globális digitális reklámtorta 667 milliárd dollár fölé nőhet, tehát 2024-ben is erős éve lehet a Metának.